printlogo


کد خبر: 292316تاریخ: 1403/7/2 00:00
مفتی عمان:
توان انصارالله مایه افتخار است!

احمد الخلیلی، مفتی کل سلطان‌نشین عمان در اقدامی نادر از توانمندی‌های نظامی جنبش انصارالله یمن تجلیل کرد. 
او در شبکه ایکس نوشت: «ارتقای توانمندی‌های نظامی کشور دوست و برادر یمن به طوری که توانسته است ثبات رژیم صهیونیستی را از بین ببرد، مایه افتخار و غرور است. این حد از رشد و ارتقا بیانگر برنامه‌ریزی و اجرای صحیح و افزایش تجربیات است».
الخلیلی سپس با کنایه‌ای آشکار به شیوخ عرب خلیج‌‌فارس آورد: «به جان خودم، اگر پول یمن در کلوب‌های قمار و میخانه‌ها خرج می‌شد هرگز چنین افتخارات و چنین دستاورد‌های عظیمی که چشم حسودان را کور کرده است به بار نمی‌آمد. چشم کشور برادر یمن از این همه پیروزی روشن باد. به پیشرفت‌های‌تان ادامه دهید».
وی در انتهای این رشتو نوشت: ما هنوز هم بر ضرورت همبستگی ملی در یمن و وحدت همه اقشار در این کشور تاکید می‌کنیم زیرا وحدت، قدرت و پیروزی است و تفرقه، ضعف و شکست».
مفتی کل عمان در واقع رهبر اکثریت 75درصدی جمعیت مسلمان این کشور است که پیرو اباضیه هستند که در تقسیم‌بندی‌های مذهبی نه سنی محسوب می‌شوند و نه شیعه. در عین حال عمانی‌ها، تنها همسایگان عرب کشور یمن به جز عربستان بوده و خود را دارای پیوندهای فرهنگی و تاریخی عمیقی با یمنی‌ها می‌دانند.
پیام اخیر الخلیلی مورد استقبال گسترده کاربران عرب شبکه‌های اجتماعی قرار‌ گرفته است. در حالی که برخی منتقدان عربی ادعا کرده‌اند جنبش انصارالله نماینده مردم و ارتش یمن نیست اما پیام مفتی کل عمان نشان داد این جنبش نه‌تنها در یمن بلکه در کشور همسایه‌اش عمان نیز صاحب اصالت است و این در حالی است که طی 11 ماه اخیر چندین ملت عربی دیگر از جمله فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، تونس، لیبی و الجزایر به طور قاطع از کارزاری که یمنی‌ها در حمایت از مردم مظلوم غزه علیه رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش راه انداخته‌اند، حمایت کرده‌اند. 
* اولویت عمان، فلسطین است نه عادی‌سازی
هفته گذشته بود که معاون سیاسی وزیر خارجه عمان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، تلاش‌های واشنگتن برای عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در جهت منافع آمریکا را  شکست خورده توصیف کرد.
خلیفه‌بن علی‌بن عیسی الحارثی، با تأکید بر اینکه عمان قطعا قصد عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ندارد، گفت: «مساله مهم در حال حاضر عادی‌سازی یا عدم عادی‌سازی روابط نیست بلکه دستیابی به راه‌‌حلی برای مساله فلسطین و اعطای حقوق فلسطینیان است و این هدفی است که جامعه جهانی و سازمان ملل باید برای تحقق آن تلاش کنند و با تحقق این هدف امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه برقرار خواهد شد».

Page Generated in 0/0060 sec