printlogo


کد خبر: 292319تاریخ: 1403/7/2 00:00
اخبار

دومین همایش سالانه خانواده در زنجان برگزار شد
دومین همایش سالانه خانواده هیات ثارالله (رهروان امام و شهدا) زنجان با حضور بیش از 500 خانواده از خادمان هیات در سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) در زنجان برگزار شد. این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی، رئیس تبلیغات اسلامی آغاز شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی با اشاره به جایگاه خانواده در جهاد تبیین بیان کرد: «خداوند برای تبیین دینش روی خانواده‌ها حساب کرده است، پیامبر اعظم با خانوادش مسیر را طی کرد که این ثمرات عظیم رقم خورد، سیدالشهدا همراه با خانواده به کربلا رفت و اراده امام با خانواده رفتن بود اما امام نتایج رفتن با خانواده را خوب می‌دانست».  ایشان با اشاره به نقش خانواده بیان کرد: «در مکتب سیدالشهدا خانواده را باید جدی گرفت، در مجموعه‌های مردمی یکی از جهات برجسته، خانواده را در نظر گرفتن است. خانواده قوی و مستحکم می‌تواند نقش‌آفرین باشد و با خانواده‌ها می‌توان کارهای بزرگ در مسیر اقامه حق انجام داد». این همایش خانوادگی با شعار «همه در زیر یک خیمه‌ایم» با حضور پیرغلامان اهل بیت زنجان و مسؤولان استان برگزار شد و از خانواده‌هایی که اخیرا صاحب فرزند شده بودند همچنین از خادمان منتخب تجلیل شد. حاج مهدی رسولی مداح اهل‌بیت با قدردانی از خانواده‌های محترم خادمان گفت: «خانواده‌ها همچون مولکول‌های آب هستند که در این تلاطمات روزگار همچون نوری در جریان هستند و با به هم پیوستگی در جریان هیات نقش بسیار موثری دارند».  در دومین همایش خانوادگی هیات ثارالله زنجان مسؤولان هر کدام از قرارگاه‌ها توضیحات مبسوطی را ارائه کردند و در حاشیه این گردهمایی نمایشگاه عکسی از فعالیت‌های قرارگاه‌های مختلف برپا شده بود که مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفت. پایان این همایش خانوادگی با گروه سرود نوجوانان و نونهالان هیات و سلام بر حضرت سیدالشهدا پایان یافت.
***
اقامه اذان و نماز با شعار «مِهر با مُهر» در مدارس کشور
مراسم اقامه اذان و نماز در نخستین روز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با شعار «مِهر با مُهر» همزمان با سراسر کشور، توسط وزیر آموزش‌و‌پرورش در یکی از دبیرستان‌های دوره اول تهران برگزار شد. علیرضا کاظمی در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه امیدواریم در فضای مدارس فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی بویژه در حوزه توسعه فرهنگ اقامه نماز را رقم بزنیم، گفت: مهم‌ترین ماموریت نظام آموزش‌و‌پرورش اقامه نماز است و در حقیقت فلسفه خلقت انسان و بعثت تمام انبیا، اقامه نماز است. وی با بیان اینکه تمام اثراتی که برای کمال انسان نیاز است خداوند در نماز قرار داده است افزود: انس با قرآن، اقامه نماز و انفاق، راهکار میانبر برای رسیدن به قله‌های موفقیت است. وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه قرآن برای ساختن انسان و جامعه دو راهبرد قرار داده است که راهبرد نخست اقامه نماز است، ادامه داد: راهبرد دوم انفاق است که جامعه را می‌سازد. کاظمی با بیان اینکه دغدغه اقامه نماز را باید در سطح وزارت آموزش‌و‌پرورش و مدارس جاری کنیم و معرفت به اقامه نماز را بین دانش‌آموزان گسترش دهیم، گفت: نیازمند طی کردن یک مسیر طولانی هستیم که باید برای دانش‌آموزان ابتدایی برنامه ویژه طراحی کنیم. وی گفت: باید به دانش‌آموزان بگوییم که نماز تنها نقطه اتصال ما به خداوند است تا دغدغه اقامه نماز اول وقت و اقامه نماز جماعت را داشته باشند.
***
آموزش تهدیدات فضای مجازی به دانش‌آموزان
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد خطرات فضای مجازی به دانش‌آموزان و والدین آموزش داده می‌شود تا در دام شیادان گرفتار نشوند. سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی در مدرسه شاهد رهروان امام خمینی(ره) در شهرک آپادانا، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این ایام، روزهای شور و حال دانش‌آموزان است. در حال حاضر خانواده‌ها، استرس و نگرانی‌هایی دارند اما با برنامه‌ریزی‌های خوبی که آموزش‌و‌پرورش و پلیس داشتند، زمینه نگرانی والدین رفع و سال تحصیلی بخوبی آغاز شد. وی ادامه داد: پلیس علاوه بر مسؤولیت‌های عمومی خود درباره حفظ امنیت، در حوزه دانش‌آموزان مسؤولیت تامین امنیت مسیر تردد و وسیله تردد آنها را دارد. محمدیان گفت: امروز در بیش از ۲۰۰۰ مدرسه در تهران آغاز سال تحصیلی را داشتیم. خیلی از خانواده‌ها به همراه دانش‌آموزان خود در مدارس حضور داشتند که این مساله باعث افزایش بار ترافیکی شد. وی در ادامه ضمن اشاره به توافقنامه پلیس با آموزش و پرورش، افزود: تهدیدات فضای مجازی توسط پلیس به دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها را به صورت جداگانه در دستور کار داریم و پلیس با تمام قوا برای امنیت دانش‌آموزان فعالیت می‌کند. 
***
لغو کارت سوخت و طرح ترافیک تاکسی‌های غیرفعال
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ایجاد گشت‌های مشترک پلیس و تاکسیرانی برای رصد سرویس مدارس غیرمجاز در تهران خبر داد. شادی مالکی در جلسه ستاد استقبال از مهر که در مرکز کنترل ترافیک شهر تهران با حضور فرماندار تهران، معاون وزیر کشور و شهردار تهران و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط آغاز شد،‌ با بیان اینکه در این مدت شناسایی تاکسی غیرفعال و بازگرداندن ۶۰۰۰ تاکسی انجام شده است، از شناسایی ۱۸۰۰ تاکسی که مدت زیادی بنزین نزده‌اند خبر داد و افزود: در این راستا وارد فاز اجرایی کنترل آنها شده‌ایم به‌گونه‌ای که در پی هماهنگی‌های انجام‌شده، پیامک هشدار برای صاحبان آنها ارسال شده و در صورت عدم توجه در پروسه قانونی، کارت سوخت و طرح ترافیک این تاکسی‌ها لغو می‌شود. وی همچنین از شناسایی ۴۰ خط پرتقاضا و استقرار  ۴۰ درصد تاکسی‌های گردشی در این خطوط خبر داد و گفت: استقرار خودروهای گشت در سطح معابر نیز انجام شده است. مالکی درباره وضعیت سرویس مدارس نیز با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰۰ خودرو در سامانه سپند ثبت‌نام کرده و ۲۰۰۰ راننده تأیید صلاحیت شده‌اند، اظهار کرد: برای ۶۰۰۰ دانش‌آموز از طریق سامانه سپند تخصیص سرویس مدرسه شد.

Page Generated in 0/0078 sec