printlogo


کد خبر: 292327تاریخ: 1403/7/2 00:00
اخبار

پزشکیان: صدای‌ حق‌طلبی را در سازمان ملل به گوش جهانیان می‌رسانم
رئیس‌جمهور گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل صدای مردم کشورمان، صدای حق‌طلبی و صدای عدالت‌خواهی را که باور و اعتقاد ما است، به گوش کسانی که در آنجا حضور پیدا می‌کنند، می‌رسانم. مسعود پزشکیان دیروز پیش از سفر به نیویورک اظهار داشت: ان‌شاءالله در مجمع عمومی سازمان ملل صدای مردم کشورمان، صدای حق‌طلبی و صدای عدالت‌خواهی را که باور و اعتقاد ما است، بتوانیم به گوش کسانی که در آنجا حضور پیدا می‌کنند، برسانیم. وی افزود: سازمان ملل متحد که از سازمان‌های بسیار مهم و دستاورد مهم بشریت است، جایگاهی است که همه رؤسای‌جمهور کشورهای دنیا در آنجا حضور پیدا می‌کنند و حضور آنها برای ایجاد صلح و آرامش و حفظ کره خاکی که در آن زندگی می‌کنیم و حل اختلافات و مشکلاتی که در کره خاکی اتفاق می‌افتد، است. رئیس‌جمهور تصریح کرد: این جایگاهی است که اصولا اگر وظیفه و رسالت خود را به‌درستی انجام دهد، آن وقت نباید رژیمی پیدا شود که به خاطر قدرت علم و تکنولوژی‌ای که دارد بقیه قدرت‌ها و کشورها را آنگونه که دلش می‌خواهد بمباران کند و مردم، زنان و کودکان را بکشد و هر جایی را که دلش خواست از جمله خانه‌ها و بیمارستان‌ها را بدون هدف بمباران کند و تازه بگوید آنجا هدف تروریستی بوده است. رئیس‌جمهور تاکید کرد: این رژیم در حقیقت هر کاری را که انجام می‌دهد، برای آن توجیهی قرار می‌دهد و متأسفانه یک تعداد از کشورهایی که به ظاهر مدافع حقوق بشر هستند، آن را می‌پذیرند و قبول می‌کنند که متجاوز به دنبال تروریست‌ها است، در حالی که واقعیت غیر از اینهاست.
***
عراقچی: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان بی‌پاسخ نخواهد ماند
وزیر امور خارجه در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان اگرچه از سر استیصال انجام می‌شود ولی بدون پاسخ نخواهد ماند. به گزارش فارس، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره تحولات غرب آسیا و مسائل سوریه رایزنی کرد.  نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در این دیدار با اشاره به روند تحولات در سوریه، گزارشی از آخرین اقدامات در این زمینه را به وزیر امور خارجه ایران ارائه کرد. وزیر امور خارجه نیز با اعلام حمایت از تلاش‌های سازمان ملل در سوریه گفت: نیروهای خارجی باید قلمرو سوریه را ترک کنند و کار بازسازی آن کشور هرچه سریع‌تر آغاز شود. عراقچی همچنین درباره تحولات غزه و لبنان تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان اگرچه از سر استیصال انجام می‌شود ولی بدون پاسخ نخواهد ماند.
***
تذکر به دولت درباره بازگشت دانشجویان خاطی
نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بازگشت دانشجویان خاطی را بنده در جلسه کمیسیون به وزیر بهداشت تذکر دادم. این مساله در  صحن علنی مجلس نیز مطرح و به مجموعه دولت تذکر داده شد. فاطمه محمدبیگی با اشاره به بازگشت لیدرهای اغتشاشات به پست‌های دولتی و دانشگاه‌ها، گفت: جمهوری اسلامی ایران ۳ قوه مقننه، قضائیه و مجریه دارد. همه این تشکیلات حراست و بازرسی دارند. علاوه بر اینها ارگان‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و ارگان‌های امنیتی وجود دارد. وی افزود: هر یک از این ارگان‌ها شرح وظایفی دارند. رئیس‌جمهور و دولت مجری قانون اساسی و اسناد بالادستی نظام هستند. اجازه خروج از دایره قانون و مقررات جمهوری اسلامی ایران را ندارند. هر نوع تعیین آیین‌نامه جدید و وضع مقررات جدید نیازمند همکاری حقوقی و قانونی ۳ قوه با یکدیگر است. نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر آنچه به حیثیت جمهوری اسلامی ایران آسیب برساند یا در چارچوب قوانین نظام تعریف نشود یا منجر به ضرر و زیان به ارکان نظام شود، موجب خسران و عقبگرد کشور از آرمان‌هایی است که تابه‌حال به‌خاطر آنها بیش از ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم کرده‌ایم. محمدبیگی گفت: دست ارگان‌های نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی باز است که عملکرد رئیس‌جمهور و همه وزرا را نظارت کنند. 
***
«شمسایی» رئیس مرکز ارتباطات و رسانه مجلس شد
ایمان شمسایی به عنوان رئیس مرکز ارتباطات، رسانه و امور فرهنگی مجلس منصوب و جایگزین محمدعلی قندهاری‌نیا شد. شمسایی پیش از این معاون توسعه مدیریت سازمان حج و زیارت، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد، مدیرعامل موسسه مطبوعاتی قدس و مدیرکل روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور بوده است. سیدمحمد جواد شوشتری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در حکم انتصاب ایمان شمسایی آورده است: «امید است با اتکال به الطاف الهی، پیشبرد اهداف و برنامه‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رویکردهای هوشمندسازی، شفاف‌سازی، مردمی‌سازی و کارآمدسازی را مدنظر قرار داده و در انجام امور محوله بویژه ساماندهی ارتباطات، تعامل با رسانه‌ها، کیفیت‌بخشی امور فرهنگی و ارتقای اطلاع‌رسانی مطلوب از اخبار، مراسم و فعالیت‌های نمایندگان و مسؤولان مجلس شورای اسلامی موفق و سربلند باشید». پیش از این روابط عمومی مجلس با عنوان اداره کل روابط عمومی و امور فرهنگی ذیل معاونت اجرایی مجلس بود که در ساختار جدید اداری مجلس این اداره کل با عنوان مرکز ارتباطات، رسانه و امور فرهنگی ذیل حوزه ریاست مجلس قرار گرفته است.

Page Generated in 0/0073 sec