printlogo


کد خبر: 292341تاریخ: 1403/7/2 00:00
کارشناسان داوری می‌گویند ۳ پنالتی اخیر استقلال با وجود VAR اشتباه بوده است
نکونام بی‌بهانه

سوای  مشکلات و درگیری‌های پیدا و نهان که 3 تیم مدیریتی (هلدینگ)، مدیریت (سمیعی) و کادر فنی (نکونام) با یکدیگر پیدا کردند باید به یک مساله مهم دیگر پرداخت. نکونام فصل قبل مرتب همه ناکامی‌های تیمش را به زمین داوران می‌اندخت و مدعی بود اگر وی‌ای‌آر بیاید تیمش قهرمان می‌شود اما امسال شاهد یک اتفاق تا حدودی عجیب بودیم. در 4 هفته نخست لیگ برتر و با وجود وی‌ای‌آر در 4 بازی استقلال مقابل رقبایش، 4 پنالتی به سود آبی‌پوشان گرفته شد که در نهایت ناباوری، کارشناسان داوری به ضرس قاطع اعلام کردند دست‌کم 3 پنالتی اعلام‌شده اشتباه بوده است! موضوع وقتی عجیب می‌شود که همه این پنالتی‌ها توسط وی‌ای‌آر بررسی شده است! بدون شک فشار فزاینده نکونام روی مسائل داوری در این موضوع اثرگذار است. از سوی دیگر برای بار چندم ثابت شد که مشکل داوری ما بیش از آنکه معلول نبود کمک‌داور ویدئویی باشد، مشکل آموزش و تمرکز است. 
نکونام چه بعد از داربی بماند چه برود، باید یکبار برای همیشه، مشی و روشش را تغییر دهد. او همانند کارلوس کی‌روش فرا گرفته که همه فشارها را روی داوران و دیگرعوامل بگذارد. هواداران استقلال این روزها از بازی تیم‌شان راضی نیستند و تنها این دیدار با الغرافه بود که استقلالی‌ها در حد و حدود تیم پرمهره‌شان بازی کردند. در دیگر بازی‌ها با وجود اشتباه داوری به سود آبی‌ها آنها نتوانستند خوب نتیجه بگیرند. وقتی اکثر کارشناسان اعلام می‌کنند ۳ پنالتی از 4 پنالتی اعلامی، تقریبا اشتباه اعلام شده است، یعنی مشکل استقلال و نکونام داوری و این مسائل نیست. 
با توجه به نظر کارشناسان، بدون شک در آینده داوران حاضر در اتاق وی‌ای‌آر، با دقت بیشتری روی بازی‌های استقلال نظر می‌دهند. گویا یکی از تاکتیک‌های آبی‌پوشان در این فصل، زمین خوردن و اعلام پنالتی است و حالا که این اشتباهات رسانه‌ای شده است، بدون شک، هم داوران درون زمین و هم داوران حاضر در اتاق وی‌ای‌آر، با دقت بیشتری این صحنه‌ها را بررسی مجدد خواهند کرد. استقلال اگر قهرمانی و جام می‌خواهد باید کلا تغییر رویه دهد، چرا که با این تاکتیک بعید است آنها فاتح عنوان مهمی شوند.
* پاس گل به رقیب
وضعیت این روزهای استقلال قطعا برای رقیب خوشحال‌کننده است. داوود حقدوست که عنوان مشاور مدیرعامل استقلال را یدک می‌کشد، یک نشست خبری را ترتیب داد و علیه جواد نکونام موضع‌گیری کرد. این در حالی است که در آستانه داربی استقلالی‌ها در تلاش بودند آرامش تیمی‌شان را حفظ کنند ولی این مصاحبه همه چیز را تغییر داد. صحبت‌های عجیب و غریب حقدوست باعث شد جواد نکونام هم به صحبت‌های او واکنش نشان بدهد و کار بالا بگیرد. جواد نکونام حتی فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه استقلال را تهدید به افشاگری کرد. بعد از آن و در بامداد شنبه، احمد شهریاری به عنوان نماینده هلدینگ خلیج‌فارس و رئیس هیات‌مدیره استقلال مصاحبه‌ای انجام داد و حمایت خود را از جواد نکونام نشان داد. این دودستگی و جنگ داخلی که در استقلال شکل گرفته قطعا به ضرر این تیم است. حالا قطعا پرسپولیسی‌ها از وضعیت رقیب خود خوشحال هستند، چرا که آنها نه تنها نتایج خوبی در لیگ برتر نگرفتند، بلکه دچار حواشی بی‌پایانی شده‌اند. با توجه به این شرایط باید دید چه چیزی در انتظار آبی‌پوشان خواهد بود. استقلال نقل و انتقالات خوبی را سپری کرد و امیدوار بود همه چیز خوب پیش برود. شروع استقلال هم خوب بود و آنها ۳ امتیاز بازی اول را گرفتند ولی در ادامه اوضاع آنطور که آبی‌پوشان فکر می‌کردند پیش نرفت. برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند تغییرات در استقلال بعد از داربی رقم خواهد خورد و شاید فرشید سمیعی یا جواد نکونام از استقلال رفتنی شوند.

Page Generated in 0/0066 sec