printlogo


کد خبر: 292343تاریخ: 1403/7/3 00:00
اخبار

اکران نسخه ترمیم شده «عقاب‌ها» در خانه سینما
یازدهمین جلسه سینماتک خانه سینما به نمایش و نقد فیلم «عقاب‌ها» ساخته ساموئل خاچیکیان اختصاص دارد. در این برنامه و در بخش «کلاسیک‌های سینمای ایران» و به مناسبت هفته دفاع‌مقدس، نسخه‌ای ترمیم‌شده از این فیلم به نمایش درمی‌آید.
پس از نمایش این فیلم، حمیدرضا حاجی‌حسینی منتقد و مورخ سینما، ادوین خاچیکیان تدوینگر سینما و فرزند زنده‌یاد خاچیکیان و مازیار فکری‌ارشاد درباره این فیلم و ارزش‌های هنری و تاریخی آن سخن خواهند گفت.
یازدهمین برنامه سینماتک خانه سینما، چهارشنبه چهارم مهر ساعت ۱۷:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه سینما برگزار خواهد شد.
***
یادنامه جهانگیر خسروشاهی رونمایی می‌شود
آیین رونمایی از کتاب «جهانگیر: یادنامه جهانگیر خسروشاهی» نوشته مهدی کاموس، و یادبود آن نویسنده، همزمان با هفته دفاع‌مقدس امروز سه‌شنبه (3 مهر) در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار می‌شود. در این برنامه اعضای انجمن قلم ایران، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اهالی فرهنگ و ادب حضور دارند.
این مراسم امروز برابر با سوم تیر از ساعت ۱۶ در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار می‌شود.
***
فیلم‌کوتاه «خوانا بنویسید»به آنتن تلویزیون رسید
فیلم‌کوتاه «خوانا بنویسید» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی علیزاده و تهیه‌کنندگی هاشم مسعودی و مجتبی احسانی که برنده جایزه بهترین فیلم اقتباسی از چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران شد، در کنداکتور پخش شبکه 3 سیما قرار گرفت.
مرتضی علیزاده که امسال فیلم «بی‌بدن» را به ‌عنوان نخستین فیلم بلند کارنامه کارگردانی خود روی پرده سینماها داشت، پیش از این تجربه فیلم‌کوتاه «خوانا بنویسید» را با داستانی مرتبط با فعالیت منافقین در سال‌ها جنگ تحمیلی کارگردانی کرده بود.
این فیلم که به ناگفته‌های دفاع‌مقدس می‌پردازد، محصول مشترک انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که با مشارکت شبکه 3 تلویزیون تهیه و تولید شده است.
در خلاصه داستان آن آمده است: «اسماعیل نامه‌رسان ستاد اسراست و با نامه‌ای مواجه می‌شود که با رساندن آن دچار چالش می‌شود».
***
بزرگداشت سیراک ملکُنیان در موزه هنرهای معاصر تهران
هم‌اندیشی «یک اثر، یک نشست» همراه با بزرگداشت سیراک ملکنیان، با حضور غلامحسین نامی هنرمند نقاش، حسن موریزی‌نژاد نقاش، نویسنده و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران، عبدالبصیر حسین‌بُر منتقد هنری و پژوهشگر هنر معاصر و میشل الله‌وردیان دبیر جلسه، چهارشنبه ۴ مهر ساعت ۱۷ با نمایش یک اثر از سیراک ملکنیان، در محل سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.
سیراک ملکنیان متولد ۱۳۰۹ از پیشگامان هنر نوگرای ایران و نقاش معاصر ایرانی - ارمنی بود که در سبک‌های سوررئالیسم و انتزاع فعالیت داشت و آثارش به دلیل فرم‌های انتزاعی، استفاده شاعرانه از رنگ و ترکیب‌بندی‌های منحصربه‌فرد شهرت داشت. او همچنین با تلفیق هویت‌های فرهنگی ارمنی و ایرانی در آثارش به بررسی هویت‌های چندلایه پرداخته است. آثار او در گالری‌های ایران و جهان به نمایش درآمده‌اند. وی ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ در ۹۴ سالگی درگذشت.
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند چهارشنبه ساعت ۱۷ به خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران، سالن اجتماعات مراجعه کنند. ورود برای عموم آزاد و رایگان است.
***
بخش مجازی سیزدهمین نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس فعال شد
بخش مجازی سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت از اول تا سیزدهم مهر ۱۴۰۳ در سامانه بازار کتاب فعال است.
در این نمایشگاه ۲۰ درصد یارانه مازاد، علاوه بر ۲۵ درصد یارانه پیش‌فرض سامانه بازار کتاب تا سقف یک میلیون تومان خرید برای هر کد ملی، برای خرید آثار با موضوعات دفاع‌مقدس، مدافعان حرم، انقلاب اسلامی و مقاومت در نظر گرفته شده است. به این‌ترتیب علاقه‌مندان می‌توانند در زمان تعیین‌شده با مراجعه به سامانه بازار کتاب به نشانی bazarketab.ir نسبت به تهیه آثار مورد نیاز خود با بهره‌مندی از یارانه خرید اقدام کنند.
***
عرضه ترجمه «جاری چون رود» در بازار نشر
رمان «جاری چون رود» نوشته شلی رید به تازگی با ترجمه آرتمیس مسعودی توسط نشر آموت منتشر و روانه بازار نشر شده است.
داستان این کتاب که در طبیعت بکر و زیبای کوه‌های کلرادو روی می‌دهد، به سرگذشت ویکتوریا، تنها زن بازمانده در خانواده‌ای با مردان ناآرام می‌پردازد. این داستان که از رویدادهای واقعی تخریب شهر لولا نیز الهام گرفته است، توسط مخاطبان با کتاب جایی که «خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» مقایسه می‌شود.
«جاری چون رود» در قالب فراز و نشیب‌هایی که هر یک از شخصیت‌های آن تجربه می‌کنند، رودخانه زندگی را متأثر از اجزایی توصیف می‌کند که سر راهش قرار می‌گیرند و با آن همراه می‌شوند. این کتاب با ۳۳۶ صفحه و قیمت ۲۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

Page Generated in 0/0078 sec