printlogo


کد خبر: 292350تاریخ: 1403/7/3 00:00
حزب‌الله پاسخ تجاوز صهیونیست‌ها به جنوب لبنان را در قلب سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی داد
تل‌آویو زیر ضربه مقاومت

حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی و آغاز موج سوم حملات هوایی به جنوب لبنان با پاسخ سنگین حزب‌الله لبنان مواجه شد. پس از حملات صبح دوشنبه ارتش اشغالگر، موج شدیدی از حملات راکتی و موشکی به مناطق مختلف در شمال سرزمین‌های اشغالی آغاز شد که در پی آنها پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در شمال زیر ضربه قرار گرفت؛ حملاتی که آژیر خطر را در حیفا و شهرک‌های حومه‌ای این شهر بندری به صدا در آورد. حزب‌الله لبنان در زد و خوردهایی با ارتش اشغالگر صهیونیست که زمان آن به کمتر از چند دقیقه رسیده است از صبح دیروز مناطق اطراف دریاچه طبریا، حیفا، پایگاه رامات دیوید، ساحل شمالی سرزمین‌های اشغالی و حتی تل‌آویو را با راکت‌ها و موشک‌های میانبرد خود هدف قرار داد. حملات حزب‌الله با وجود استمرار تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی و تلاش برای نابودی توان موشکی حزب‌الله لبنان از چند روز گذشته ادامه دارد؛ تلاشی که با حملات بامداد یکشنبه شکست آن مشخص شده و با توجه به افزایش تعداد عملیات‌های موشکی حزب‌الله لبنان به عمق شهرک‌های اشغالی که برد آنها به 120 کیلومتر افزایش یافته و به تل‌آویو نیز کشیده شده نتیجه معکوس نیز برای رژیم صهیونیستی داشته است. حملات حزب‌الله لبنان با قدرت بیشتری ادامه یافته و صدای انفجارهای مهیب مکررا در شهرهای شمالی فلسطین اشغالی شنیده می‌شود. حزب‌الله لبنان همچنین حملات راکتی و موشکی زیادی را به انبارهای تسلیحاتی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی آغاز کرده است؛ حملاتی که در یک مورد از آنها انبار تسلیحاتی ایلابون هدف قرار گرفت. نیروهای حزب‌الله همچنین مقر گردان موشکی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل در پادگان یوعاف (یوآف) در جولان اشغالی را با ده‌ها فروند راکت مورد حمله قرار دادند. پایگاه هوایی رامات دیوید نیز در چند نوبت در طول روز هدف حملات راکتی و موشکی قرار گرفت. راکت‌های حزب‌الله لبنان همچنین صدها هزار نفر از شهرک نشینان صهیونیست و نظامیان کودک‌کش را راهی پناهگاه کرد. به گزارش سازمان رادیو و تلویزیون دولتی اسرائیل، کابینه نتانیاهو عصر دیروز به مدت یک هفته وضعیت اضطراری جنگی در سراسر سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد.
* تمسخر وزیر جنگ اسرائیل
حملات یکشنبه حزب‌الله به پایگاه هوایی راهبردی رامات دیوید رژیم صهیونیستی باعث شد رسانه‌های عبری وحشت‌زده شده و در عین حال اظهارات اخیر وزیر جنگ اسرائیل را زیر سوال ببرند. رسانه‌های رژیم با اعلام اینکه اسرائیلی‌ها بشدت وحشت‌زده شده‌اند، وزیر جنگ این رژیم را مسخره و اعلام کردند رامات دیوید همان پایگاهی است که گالانت از آنجا لبنان را تهدید کرد. تنها چند روز بعد از تهدید یوآو گالانت درباره گسترش جنگ علیه لبنان از داخل همین پایگاه هوایی در نزدیکی حیفای اشغالی که یکی از 3 پایگاه اصلی نیروی هوایی رژیم محسوب می‌شود، حزب‌الله آن را هدف قرار داد. رسانه‌های عبری وزیر جنگ این رژیم را مورد تمسخر قرار داده و اعلام کردند: «پایگاه رامات دیوید که صبح یکشنبه حزب‌الله آنجا را هدف قرار داد، همان پایگاهی است که یوآو گالانت از آنجا لبنان را تهدید کرده بود». یکی از مقامات شهرک‌نشین در حومه حیفا نیز ضمن ابراز غافلگیری از حملات حزب‌الله به این بندر راهبردی اسرائیل و نبود پناهگاه برای فرار صهیونیست‌ها در منطقه، به روزنامه عبری معاریو گفت: «ما پیش‌بینی می‌کردیم حزب‌الله پاسخ بدهد اما تصور نمی‌کردیم پاسخ آن به این شدت باشد. دیدیم سامانه گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های حزب‌الله موفق نبود. قرار بود گنبد آهنین از ما محافظت کند اما اتفاقی که افتاد این را نشان نمی‌دهد».
* رافائل، کابینه مخفی اسرائیل
حزب‌الله لبنان صبح یکشنبه بعد از حملات کوبنده به پایگاه و فرودگاه نظامی راهبردی رامات دیوید، با ده‌ها موشک از نوع فادی 1، فادی 2 و کاتیوشا مجتمع رافائل را هم موشک‌باران کرد؛ اقدامی که به منزله زدن شریان نظامی تسلیحاتی اصلی دشمن صهیونیستی و زرادخانه اصلی نیروی هوایی و پدافندی آن بویژه سامانه گنبد آهنین است. این مجتمع یک منطقه صنعتی نظامی وابسته به شرکت رافائل است که در مجموع 5.6 کیلومتر مربع مساحت دارد. در این مجتمع چند کارخانه انبار و میدان‌های آزمایشی قرار دارد که در آن قطعات نظامی تولید و مونتاژ می‌شود. این مکان یک منطقه کاملا حساس و سری است و کار تولید و مونتاژ قطعات سیستم‌های پدافند هوایی از جمله گنبد آهنین، موشک‌های اسپایدر و سامانه فلاخن داوود در آن انجام می‌شود. دفتر مرکزی شرکت رافائل در منطقه حیفا واقع شده و مجتمع کارخانه‌های اصلی آن نیز در شرق حیفا در منطقه‌ای بین ساحل و دریاچه طبریا خارج از منطقه شهری است که توسط حزب‌الله هدف قرار گرفت. شرکت سیستم‌های پدافندی پیشرفته رافائل یا همان سازمان توسعه تسلیحات رافائل یکی از برجسته‌ترین مراکز تسلیحاتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که وظیفه توسعه فناوری‌های نظامی مورد استفاده ارتش اسرائیل را بر عهده دارد. این شرکت به عنوان یک آزمایشگاه بزرگ برای تحقیقات دفاعی در سال 1948 یعنی از ابتدای آغاز اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین تاسیس شد. رافائل در واقع یکی از شاخه‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است. رافائل جز کارکرد نظامی‌، یکی از لابی‌های سیاسی و تبلیغاتی سران رژیم در ارتباط با سران دیگر کشورهای جهان نیز محسوب می‌شود تا جایی که گفته می‌شود برای خودش کابینه‌ای مجزا از کابینه رژیم صهیونیستی برای فعالیت در زمینه رقابت تسلیحاتی و نفوذ در کشورهای جهان دارد. علاوه بر تولید تسلیحات برای ارتش اشغالگر، این شرکت نقش مهمی در بازاریابی برای تولیدات نظامی اسرائیل دارد و به کشورهایی مانند آذربایجان، نیجریه، امارات، بحرین، آرژانتین، فنلاند و... تسلیحات و فناوری امنیتی و نظامی می‌فروشد. قطعا رافائل در شهادت صدها هزار فلسطینی و لبنانی نقش مستقیم داشته است.
* عملیات استشهادی در پایگاه ارتش اسرائیل
یک جوان مجاهد فلسطینی با رخنه به داخل یک پایگاه نظامی ارتش صهیونیستی یک نظامی اسرائیلی را زخمی کرد و خود نیز به شهادت رسید. دیروز رادیو ارتش اسرائیل از وقوع عملیات استشهادی در پایگاه هوایی لاخیش در کرانه باختری خبر داد که توسط یک کارگر فلسطینی شاغل در این پایگاه انجام شد. بر اساس این گزارش، عامل استشهادی به نام «اسامه غسان نجم» که اهل روستای الرینه در منطقه الناصره است، با چاقو به یک نظامی صهیونیست حمله کرد و تلاش داشت سلاح او را برای حملات بعدی بگیرد. شهید نجم در نهایت پس از مجروح کردن نظامی مزبور طی تیراندازی متقابل به شهادت رسید. حملات فلسطینی‌ها به نیروهای اشغالگر در کرانه باختری طی یک سال اخیر بر اثر جنگ غزه، به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. 

Page Generated in 0/0066 sec