printlogo


کد خبر: 292356تاریخ: 1403/7/3 00:00
پنالتی آلمان برابر اسپانیا در یورو 2024 دزدیده شد!
اعتراف جنجالی یوفا

«برخورد توپ با دست مارک کوکوریا خطا بود و داور باید به سود آلمان میزبان اعلام پنالتی می‌کرد». کمیته داوران یوفا به اشتباه بزرگ آنتونی تیلور اعتراف کرد. نزدیک به 3 ماه از برتری اسپانیا برابر آلمان در یک‌چهارم نهایی یور 2024 می‌گذرد. شاگردان دلافوئنته پس از رستگاری در آن مسابقه نزدیک و حساس، فرانسه را در نیمه‌نهایی از پیش رو برداشتند و با غلبه بر انگلیس در بازی فینال، جام قهرمانی آن رقابت‌ها را بالای سر بردند. یکی از اتفاقات جنجالی آن مسابقه، برخورد توپ با دست مارک کوکوریا در محوطه جریمه اسپانیا بود. با وجود آشکار بودن این برخورد، آنتونی تیلور اعتقادی به پنالتی نداشت و پس از مشورتی کوتاه با VAR، دستور به ادامه بازی داد. گفتنی است این صحنه جنجالی در حالی رخ داد که بازی در وقت‌های اضافه دوم و با تساوی 1-1 دنبال می‌شد. به عبارت دیگر، اگر آنتونی تیلور تصمیم دیگری راجع به هند کوکوریا می‌گرفت، سرنوشت یورو 2024 می‌توانست به طور کلی تغییر کند. به گزارش رلوو، اعضای کمیته داوران یوفا که هرچند وقت یک‌بار گردهم می‌آیند و جهت هماهنگی تصمیم‌های‌شان، صحنه‌های جنجالی چند ماه گذشته را بررسی می‌کنند، در جدیدترین جلسه خود اعتراف کرده‌اند تصمیم آنتونی تیلور در رابطه با برخورد توپ با دست مارک کوکوریا اشتباه بوده و باید به سود آلمان اعلام پنالتی می‌شد. قانونی که این صحنه را پنالتی می‌داند، به شرح زیر است: تماس توپ با دستی که جلوی ضربه به سمت دروازه را می‌گیرد، پنالتی است؛ مگر اینکه دست مدافع خیلی نزدیک یا در تماس با بدن او باشد. در جدال آلمان - اسپانیا، مدافع با استفاده از دستش که خیلی به بدن نزدیک نیست، جلوی توپ را می‌گیرد و اصطلاحا خودش را بزرگ‌تر می‌کند، بنابراین باید به سود آلمان پنالتی گرفته می‌شد. 
یولیان ناگلزمان، سرمربی تیم ‌ملی آلمان در جریان بازی عصبانی بود و پس از سوت پایان نیز گفت: «توپ به وضوح به سمت دروازه می‌رود ولی مدافع اسپانیایی توپ را با دستش متوقف می‌کند. او این کار را از روی عمد انجام نمی‌دهد اما این مهم نیست. وضوح و درستی پنالتی‌ای که ما مقابل دانمارک گرفتیم، به میزان قابل توجهی از این پنالتی کمتر بود. من نمی‌توانم درک کنم چرا با وجود اینکه 48000 بار تکرار صحنه داریم، پنالتی تشخیص داده نشد».
* هو شدن کوکوریا
مارک کوکوریا در جریان بازی نیمه‌نهایی یورو 2024 مقابل فرانسه، هر بار که توپ را لمس می‌کرد، با هو شدن تماشاگران روبه‌رو می‌شد. این در بازی فینال نیز ادامه داشت و آلمان‌ها که دسترسی به داور نداشتند، کوکوریا را آزار دادند؛ مساله‌ای که در نهایت منجر به عذرخواهی فدراسیون فوتبال آلمان نیز شد. 

Page Generated in 0/0057 sec