printlogo


کد خبر: 292360تاریخ: 1403/7/3 00:00
اخبار

«رایگان» شدن سرویس دانش‌آموزان استثنایی سراسر کشور
به گفته رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی، سرویس‌ رفت و آمد دانش‌آموزان استثنایی در سراسر کشور «رایگان» است. حجت‌الله الماسی گفت: با حمایت دولت، برای نخستین بار سرویس دانش‌آموزان مدارس استثنایی به صورت رایگان انجام می‌شود، همچنین در سراسر کشور با حمایت‌هایی که دولت و البته کمک خیران و شهرداری‌ها انجام شده، ۱۰۰ درصد سرویس‌ها رایگان شده است.
***
ورود نخستین رام تراموا به تهران تا آخر مهر
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود نخستین رام تراموا تا پایان مهرماه خبر داد. محسن هرمزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تردد تراموا در تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تراموای چرخ لاستیکی همراه با بار اتوبوس‌های برقی تا پایان مهرماه جاری به تهران می‌رسد. وی با بیان اینکه قرار است این تراموا به صورت آزمایشی در مسیر مشخص تردد کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن نتایج، قرارداد نهایی امضا می‌شود، افزود: از آنجا که تراموا چرخ لاستیکی است، زیرساخت خاصی همچون ریل نمی‌خواهد و تنها در حال تأمین زیرساخت برق هستیم. معاون شهردار تهران تأکید کرد: در صورتی که آزمایشات و تست‌های این تراموا در تهران موفقیت‌آمیز باشد و منتج به قرارداد شود، می‌توان زیرساخت‌های مورد نیاز را تأمین کرد.
***
توسعه کشور فقط از طریق آموزش‌و‌پرورش ممکن است
وزیر اسبق آموزش‌و‌پرورش و نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه کشور فقط از طریق آموزش‌و‌پرورش ممکن است. به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، حمیدرضا حاجی‌بابایی، با حضور در  اجلاسیه سوم چهاردهمین کنگره ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، خطاب به دختران حاضر در جمع گفت: اگر یک کشوری بخواهد پیشرفت کند و بخواهد سلامت باشد و توسعه یابد فقط از طریق آموزش‌و‌پرورش این امر ممکن است. وی تاکید کرد: ریشه همه بدبختی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به عدم توجه به آموزش‌و‌پرورش بر‌می‌گردد. حاجی‌بابایی با یادآوری جمله مشهور امام خمینی مبنی بر رسیدگی و توحه به دانش‌آموزان ابتدایی، ادامه داد: هر چقدر برای آموزش‌و‌پرورش هزینه کنیم همانقدر برداشت می‌کنیم. وی افزود: زمانی که من وزیر آموزش‌و‌پرورش بودم، بحث ادغام وزارتخانه‌ها داغ بود. از من سوال کردند وزارت آموزش‌و‌پرورش قرار است با چه وزارتخانه‌ای ادغام شود، گفتم «نفت» و این اعتقادم است. حاجی‌بابایی اظهار کرد: اینکه ۴۰ نفر در یک کلاس بنشینند، مصیبت و ضد سند تحول بنیادین است. تعداد نرم بین‌المللی حضور دانش‌آموز در کلاس ۲۰ تا ۲۵ نفر است و معلم باید به اینها درس دهد. روزهای پنجشنبه را تعطیل کردیم و گفتیم پنجشنبه‌ها روز خانواده است. نیروی انتظامی به من گزارش داد که این حرکت شما باعث شد ناهنجاری‌های اجتماعی تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کند. وی افزود: اگر می‌خواهیم آموزش‌و‌پرورش جایگاه خود را بیابد راهی جز اجرای سند تحول بنیادین نیست و تمام راهکارهای آن باید اجرایی شود.
***
لزوم توجه به درس آموخته‌های کرونا
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله ضمن تاکید بر لزوم توجه به «درس‌آموخته‌های کرونا» جهت مقابله با پاندمی‌های احتمالی دیگر، در عین حال درباره سرانجام پلاسمادرمانی بیماران کرونا، همچنین واکسن‌های تولید شده برای این بیماری در کشورمان توضیح داد. دکتر حسن ابوالقاسمی در نشست خبری همایش «درس‌آموخته‌های کرونا» درباره تولید واکسن کرونا در کشور گفت: در زمان همه‌گیری کرونا 6 پایگاه تولید واکسن کرونا در کشور ایجاد شد و دانشگاه بقیه‌الله یکی از این مراکز بود. این دانشگاه توانست واکسن نوترکیب «نورا» را تولید کند و یک میلیون نفر نسبت به تزریق این واکسن اقدام‌ کردند. وی با بیان اینکه پس از کشور چین توانستیم «پلاسمادرمانی» را برای بیماران کرونایی به‌کار گیریم، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران به موضوع پلاسمادرمانی ورود کرد، چرا که پس از مدتی دریافتیم اقدامات حمایتی و فقط اکسیژن نمی‌تواند سبب بهبود بیمار شود. بر همین اساس هم دانشگاه بقیه‌الله حدود یک ماه پس از چین به موضوع پلاسمادرمانی ورود کرد. تزریق پلاسما بر برخی بیماران اثرگذار بود. ابوالقاسمی ادامه داد: دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله درباره تزریق پلاسما به بیماران کرونایی چند مقاله به رشته تحریر درآورده است. پس از کشور ایران، همچنین آمریکا نسبت به تزریق پلاسما اقدام‌ کرد. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله با بیان اینکه همایش «درس‌آموخته‌های کرونا» طی روزهای پنجم و ششم مهرماه برگزار می‌شود، گفت: اگر چه سازمان جهانی بهداشت، پایان پاندمی کرونا را اعلام کرده اما درباره انتقال تجربه هیچ کاری انجام نشده است. دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله به منظور انتقال تجربه از تمام افرادی که در دوران کرونا نقش داشتند خواسته است برای انتقال تجربه در همایش شرکت‌ کنند.
***
انفجار در کارخانه‌ شهرک صنعتی فجر گرمسار
فرماندار گرمسار گفت: حادثه در کارخانه میعانات نفتی در شهرک صنعتی فجر تاکنون 3 انفجار با آتش‌سوزی تا حدودی گسترده داشته و ۲ مصدوم با درصد سوختگی بالا به بیمارستان معتمدی گرمسار منتقل شده‌اند. رضا خانی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: انفجار و آتش‌سوزی در کارخانه میعانات نفتی رخ داده است. همچنین رئیس جمعیت هلال‌احمر گرمسار نیز گفت: 4 تیم عملیاتی تاکنون به این حادثه اعزام شده‌اند. حمید مجیدی ادامه داد: ۱۲ مخزن میعانات نفتی در این واحد تولیدی وجود دارد. وی افزود: حجم و دامنه آتش‌سوزی گسترده است و عوامل آتش‌نشانی تا فاصله زیاد نیز برای مهار آتش دچار زحمت شده‌اند.
 

Page Generated in 0/0064 sec