printlogo


کد خبر: 292369تاریخ: 1403/7/3 00:00
اخبار

قالیباف درباره حادثه معدن طبس:
با مدیران بی‌عرضه شدیداً برخورد شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس گفت هیاتی از مجلس با مسؤولیت نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس به طبس رفته تا پیگیری‌ها در حوزه مجلس انجام شود.
محمدباقر قالیباف روز گذشته در بیست‌وهشتمین هیأت عمومی دیوان محاسبات گفت: ابتدا به مردم و خانواده‌های داغدار در شهرستان طبس به خاطر واقعه تلخ معدن تسلیت می‌گویم و برای همه آن عزیزان از دست رفته آمرزش و مغفرت خواستارم و ان‌شاءالله به خانواده آنها صبر و اجر داده شود. وی افزود: وظیفه همه ما این است که درباره این حادثه رسیدگی جدی‌ کرده تا با پیشگیری، از اینگونه حوادث تلخ جلوگیری شود. در همین راستا دیروز (یکشنبه) هیاتی با مسؤولیت آقای نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس به طبس عزیمت کرده و پیگیری‌هایی در حوزه مجلس شده که به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.
رئیس مجلس در ادامه با تبریک هفته دفاع‌مقدس گفت: اساسا در جنگ، سختی و خشونت وجود دارد اما جنگ تحمیلی برای ما دفاع‌مقدس بود؛ دفاع از این جهت که ما هرگز آغاز‌کننده این جنگ نبودیم و در مقابل یک تهاجم ناجوانمردانه دفاع کردیم، لذا دفاع برای ما مقدس بود.
قالیباف همچنین با یادآوری اینکه امسال، سال اول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است، گفت: ۵ سال فرصت برای اجرای قانون وجود دارد، پس حتما گزارش‌های دیوان محاسبات باید منطبق با این برنامه باشد. وی اضافه کرد: ما به دنبال ایجاد محدودیت نیستیم و حتما باید برای شرکت‌های دولتی شفافیت مالی ایجاد کنیم اما نباید مانع تحرک تجاری و رفتار مالی آنها با بانک‌های عامل شویم. باید اجازه دهیم کارهای تجاری و روابط تجاری خود را انجام دهند و از آن طرف منابع را کنترل کنیم. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: منابع ما در حوزه نفت و معدن بسیار مهم است که متاسفانه به اندازه منابع موجود خود، منابعی را هم هدر می‌دهیم. از دیوان محاسبات می‌خواهم شجاعت را از مدیران قوی و امین نگیریم و این همان تفاوت بین نظارت هوشمند و نظارت کور است.
***
انتقاد رئیس‌جمهور از مشی مزورانه رهبران غربی
مدعیان حقوق بشر چرا جنایات رژیم غاصب در غزه را فریاد نمی‌زنند؟
مسعود پزشکیان که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در سفر نیویورک به سر می‌برد، در گفت‌وگوی کوتاهی در مسیر این سفر در واکنش به تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و احتمال اعلام شمال غزه به عنوان منطقه جنگی در کابینه بنیامین نتانیاهو، با بیان اینکه «همانگونه که ایران برای همه ایرانیان است، کره زمین برای همه مردم دنیاست»، گفت: حتی موجودات زنده روی کره زمین هم حق حیات دارند. آنچه اسرائیل بر سر مردم مظلوم غزه می‌آورد و کشورهایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند، بدون توجه به ارزش انسانیت، جان انسان‌ها و حقوق بشر، این جنایات رژیم غاصب را نمی‌بینند. اینها چرا نسبت به وضعیتی که در غزه در حال روی دادن است، فریاد نمی‌زنند؟ تازه خیلی اوقات با پررویی از جنایت‌های اسرائیلی‌ها در غزه و کرانه باختری دفاع هم می‌کنند و بعد هم دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زنند. گفتارها و رفتارهای غرب متناقض، غیرقابل قبول و دروغ است.
رئیس‌جمهور هدفش از سفر به نیویورک را هم اینگونه تشریح کرد: ما در این سفر دنبال باورها، اعتقادات و ارزش‌هایی هستیم که سازمان ملل مدعی است برایش می‌خواهد کاری انجام دهد. ما در این سفر می‌خواهیم بگوییم اگر راست می‌گویید در عمل نشان بدهید، نه در شعار. وی ادامه داد: حضور در اجلاس سازمان ملل فرصتی برای حضور و دفاع از دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران است تا در برابر دیدی که به دروغ از ما ساخته‌اند، بگوییم اگر انسانید و وجدان دارید، همه انسان‌ها را درست ببینید.
***
مقدم‌فر: رضا سراج مجاهد فی‌سبیل‌الله و پاسدار تراز نظام بود
مشاور فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شخصیت مرحوم رضا سراج گفت: او تمام عمرش در حال مجاهدت در راه انقلاب اسلامی بود و کنار این جهاد، اخلاق و زیست مؤمنانه داشت و یک انسان در تراز انقلاب اسلامی و پاسدار و استاد دانشگاه تراز نظام بود.
حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به شخصیت و منش مرحوم سردار رضا سراج در عرصه‌های جهادی، مدیریتی و فرهنگی گفت: آقای سراج یک مجاهد فی‌سبیل‌الله بود، کسی که از ایام جوانی‌اش در عرصه جنگ سخت و در دوران دفاع‌مقدس یک رزمنده تمام‌عیار تا سطح فرمانده گردان بود و بسیجی‌های گردانش به او عشق می‌ورزیدند. وی ادامه داد: آقای سراج یک روحیه بسیار جذاب مردمی داشت و فرمانده‌ای قدر و خط‌شکن، در دوران دفاع‌مقدس بود و مجاهدات بسیاری داشت. مقدم‌فر افزود: دکتر سراج بیان خوبی جهت تبیین داشت و در عرصه سیاسی و مدتی که معاون سیاسی قرارگاه ثارالله بود، سخنرانی‌‌ها و قلم تحلیلی‌اش واقعا راهگشا بود و جریان‌ها و بچه‌های انقلابی و متدینین و حزب‌اللهی‌ها و بسیج از آن استفاده می‌کردند. کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: در جریان فتنه‌های مختلف، فتنه 88، قبل و بعد از آن، حضور مرحوم سراج در بسیج دانشجویی منشأ اثر بود و واقعا آنجا جهاد کرد و توانست در بسیج دانشجویی تحول ایجاد کند و منشأ اثر باشد. بچه‌های بسیجی و دانشجو خیلی به او علاقه داشتند و با او همراهی می‌کردند، لذا در حوزه‌های مختلف توانست اثرگذاری داشته باشد و بسیج دانشجویی را متحول کند.

Page Generated in 0/0068 sec