printlogo


کد خبر: 292373تاریخ: 1403/7/3 00:00
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد
بی‌ارتباطی ماجرای پیجرها با شهادت شهید رئیسی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به چگونگی انفجار پیجرها در لبنان گفت: ماجرای پیجرها هیچ ارتباطی با موضوع شهادت شهید رئیسی و همراهانش نداشته است.
ابراهیم رضایی در توضیح جلسه فوق‌العاده صبح دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه برای بررسی ابعاد فنی حادثه تروریستی لبنان و انفجار پیجرها در لبنان با حضور وزیر ارتباطات و تعدادی از معاونان وزیر، دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقا و کارشناسان و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این جلسه ابعاد و موارد مختلف و متنوع عملیات تروریستی اخیر در لبنان و انفجار پیجرها مورد بررسی قرار گرفت، افزود: وزیر ارتباطات توضیحاتی در این زمینه و همین‌طور درباره پیشگیری از حوادث مشابه در کشور ارائه کرد و توضیح داد عملیات اخیر در لبنان حاصل آلودگی صنعتی و یک عملیات ترکیبی بوده است. همچنین بیان کرد این پیجرها بیشتر در حوزه بهداشت و درمان کاربرد داشته است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: وزیر ارتباطات درباره تجهیزات داخلی بیان داشت ما به سمت بومی‌سازی تجهیزات حرکت می‌کنیم و این موضوع را در دستور کار داشته و داریم که تجهیزات مخابراتی را در راستای حمایت از تولید داخلی، بومی‌سازی کرده و آن را مورد حمایت قرار ‌دهیم و حتی اکنون امکان صادرات برخی تجهیزات هم وجود دارد.
رضایی ادامه داد: در ارتباط با اقلام وارداتی مخابراتی هم وزیر ارتباطات گفت آزمایشگاه‌های تایید نمونه را متناسب با ماموریت‌ها داریم و تاکید داشت باید سامانه رجیستری تقویت شود.
وی با اشاره به توضیحات کارشناسان حاضر در جلسه در ارتباط با حادثه تروریستی لبنان گفت: طبق توضیحات بیان شده، تامین‌کننده یا مسیر تامین این تجهیزات تحت اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده و این عملیات توسط رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی آمریکایی‌ها انجام شده است. آنها در پیجرها مواد منفجره را جاسازی و با سیستم سیگنال از راه دور، آنها را منفجر کردند.
رضایی اظهار کرد: در این جلسه تاکید شد درباره این حادثه باید علاوه بر دولت ایالات متحده آمریکا، دولت‌های مجارستان و تایوان هم پاسخگو باشند، چرا که انحصار ساخت این تجهیزات در اختیار یک شرکت مجارستانی بوده و آنها در این ارتباط باید پاسخ دهند؛ ابعاد دیگر این حادثه نیز از طرف برادران ما در حزب‌الله لبنان در حال پیگیری و بررسی است.
وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی کاملا آگاهانه و با اطلاع از اینکه اکثر مخاطبان یا هدف این عملیات، مردم عادی و غیرنظامیان هستند، این اقدام را انجام داده و آمریکایی‌ها هم از این اقدام حمایت کردند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همچنین مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت منطقه ارائه و تاکید کرد عملیات تروریستی اخیر در لبنان تاثیری بر حمایت حزب‌الله و مقاومت از غزه نخواهد داشت و حمایت آنها ادامه خواهد داشت، اگر چه هدف رژیم صهیونیستی از این عملیات بازداشتن حزب‌الله از حمایت از فلسطین و غزه بود اما به اهدافش دست پیدا نخواهد کرد.
رضایی در پایان گفت: همچنین در این جلسه تاکید شد ماجرای پیجرها هیچ ارتباطی با موضوع شهادت شهید رئیسی و همراهانش نداشته است. اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به اتفاق بر لزوم آمادگی برای مقابله با توطئه‌های دشمن از جمله در زمینه تروریسم سایبری و الکترونیکی و مقابله با اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

Page Generated in 0/0060 sec