printlogo


کد خبر: 292374تاریخ: 1403/7/3 00:00
واکاوی فنی برد پرسپولیس در قلعه حسن‌خان قبل از داربی بزرگ پایتخت
قرمزها تیم شده‌اند

پیمان خنافری: کمتر کسی تصور می‌کرد بعد از جدایی 4 ستاره پرسپولیس در تابستان، این تیم بتواند با سرمربی اسپانیایی‌اش، شروعی خوب در لیگ برتر داشته باشد اما هر چه از شروع لیگ گذشت، کم‌کم تیم گاریدو جان گرفت و آنها در آخرین بازی خود مقابل آلومینیوم موفق به یک پیروزی بی‌حرف و حدیث شدند. در آستانه داربی مهم پایتخت به چگونگی برد قرمزها مقابل گربه سیاه همیشگی‌شان یعنی آلومینیوم می‌پردازیم.
1- گاریدو به یک شناخت خوب از پرسپولیس و فضای این تیم رسیده، او آرام‌آرام در حال تحمیل خواسته‌هایش به بازیکنان است. نمودار فنی پرسپولیس اگر چه کند ولی با شیب ملایم رو به پیشرفت است.
2- نتایج پرسپولیس در قیاس با استقلال در این 5 بازی لیگ و آسیا تفاوتی نداشته؛ هر کدام 2 برد، 2 مساوی و یک باخت به دست‌ آورده‌اند اما چرا در پرسپولیس آرامش برقرار است و در استقلال بحران، آتش زیر خاکستر است؟ علت آن را در همسویی مالک، مدیرعامل، سرپرست، سرمربی، بازیکن، پیشکسوت، خبرنگاران و سکوهای پرسپولیس جست‌وجو کنید.
3- آلومینیوم به طور آشکاری به نسبت فصل قبل هم افت کرده و هم ضعیف‌تر شده، در پنجره تابستانی آنها خوب تقویت نشدند و چند مهره تأثیرگذار خود را هم از دست دادند. نتیجه آن را در 5 بازی اول در حال تماشا هستند؛ بدون برد و کسب فقط 3 امتیاز!
4- زوج کنعانی و گولسیانی یک شب بدون نقص را سپری کردند، درک متقابل در طول بازی و بازی‌سازی از عقب زمین که باعث می‌شد هافبک‌ها و بازیکنان کناری پرسپولیس نمایش خوبی را ارائه کنند. بازی خوب آنها، اعتمادبه‌نفس گندوز را هم افزایش داده است.
5- سمت چپ پرسپولیس با حضور مؤثر میلاد محمدی دوباره به نقطه قوت این تیم تبدیل شده، زوج میلاد و اورونوف بالانس خوبی به این جناح داده که هم در حمله اضافه شوند و هم در دفاع با گرویی کافی بازی کنند. هر چند مصدومیت اوستون اجازه نداد پرسپولیسی‌ها از هنر او در نیمه دوم لذت ببرند.
6- تصور کنید وی‌ای‌آر نبود، نتیجه بازی احتمالا 5 بر صفر به سود پرسپولیس می‌شد. به قول آقای درویش «این وی‌ای‌آر یک عداوتی با ما دارد که...». هر چند با همین کمک‌داور ویدئویی هم باز داوران ما اشتباه می‌کنند اما بشدت در کاهش تنش کنار زمین نقش داشته است.
7- پای علی علیپور بعد از 5 بازی بالاخره به گل باز شد. یکی از متفاوت‌ترین (از نظر فنی) و بی‌حاشیه‌ترین و مؤثرترین بازیکنان پرسپولیس در یک دهه اخیر همین علیپور بوده که کاملا در خدمت تیم بازی می‌کند. آخرین گل او 4 سال پیش در آخرین دیدارش برای پرسپولیس مقابل استقلال بود و خبر خوب برای قرمزها این است که در آستانه داربی علیپور به مرز آمادگی رسیده است.
8- در بی‌حاشیه بودن پرسپولیس نقش یک نفر را اصلا دست‌کم نگیرید. افشین پیروانی بشدت پرسپولیسی است و عاشق این تیم؛ چهره‌ای که بین رقبای این تیم اصلا محبوب نیست ولی برای موفقیت تیمش همه جوره تلاش می‌کند. او این سال‌ها نقش ستون خیمه پرسپولیس را داشته است.
9- مجتبی حسینی دوباره باید بسازد. انگار این تقدیر حسینی است که هی بکارد و دیگران برداشت کنند. تلاش و تلاش و تلاش و غر نزدن مهم‌ترین خصلت سرمربی اراکی‌هاست.
10- پرسپولیس با اختلاف 3 امتیازی و بدون تلفات به یکی از پرحاشیه‌ترین استقلال‌های چند سال  اخیر رسید،‌ دیداری که آبی‌ها شهر منفور قرمزها را برای میزبانی برگزیدند تا از حیث روانی روی مخ حریف بروند. با همه اختلاف نظرها در اردوی استقلال، داربی داربی است و با همه بازی‌ها متفاوت. باید دید گاریدو می‌تواند خاطرات تلخ اراک را برای پرسپولیسی‌ها به شیرینی تبدیل کند یا نه!

Page Generated in 0/0070 sec