printlogo


کد خبر: 292435تاریخ: 1403/7/5 00:00
اخبار

پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به سیدحسن نصرالله:
همه عالم پیروزى نهایى شما را خواهند دید
مرجع تقلید شیعیان با ارسال پیامی خطاب به سیدحسن نصرالله، حملات اسرائیل را موجب تالم و تاثر دانست.
در متن پیام آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان خطاب به دبیرکل حزب‌الله لبنان آمده است: اخبار تجاوز رژیم صهیونیستى به لبنان و به خاک‌وخون کشیده‌شدن مردم مظلوم موجب تألم، تأثر و نگرانى شد.
رژیم جعلى اسرائیل و سردمداران وحشى و دیوانه آن پس از ماه‌ها جنایت در غزه در سایه سکوت مدعیان حقوق‌بشر، اکنون هوس تعدى به خاک دیگر کشورها را دارند. دولت‌هاى اسلامى باید بدانند این آتش اگر خاموش نشود و این سگ هار اگر مهار نشود، شعله‌اش دامن همه امت اسلام را خواهد گرفت.
همیشه اینگونه بوده هرگاه ظلم به اوج برسد، به پایان خود نزدیک‌تر مى‌شود و سنت الهى بر نابودى آنان جارى خواهد شد، ان‌شاءالله. پیروزى نهایى و کامل‌تان را به یارى خداوند همه عالم خواهند دید.
 
انتقاد نماینده ایران از سرکوب اعتراضات ضداسرائیلی در غرب
سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو در نشست شورای حقوق بشر ضمن انتقاد از سرکوب اعتراضات ضداسرائیلی در اروپا و آمریکا، اینگونه برخوردها را نقض آشکار حقوق بشر خواند.
علی بحرینی دیروز (چهارشنبه چهارم مهر) در نشست پنجاه‌وهفتم شورای حقوق بشر به شدت از حمایت ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این حمایت را نقض آشکار کنوانسیون نسل‌کشی خواند.
وی همچنین نگرانی عمیق خود را نسبت به دستگیری بیش از ۳۰۰۰ معترض، از جمله اساتید دانشگاه، در بیش از ۶۰ دانشگاه ایالات متحده آمریکا بویژه در اعتراضات علیه جنایات اسرائیل ابراز کرد. 
دیپلمات ارشد ایرانی گفت اقدامات آمریکا در سرکوب اعتراضات، بشدت ناقض آزادی بیان و تجمعات است.
نماینده ایران همچنین به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویی در نیوکاسل و آکسفورد توسط نیروهای پلیس انگلیس اشاره کرد و این اقدامات را نقض آشکار حقوق بشر خواند.
بحرینی در ادامه با بیان اینکه در آلمان نیز اعتراضات ضداسرائیلی با خشونت مواجه شده که منجر به سرکوب و پیگردهای قانونی علیه معترضان شده است، اخراج هزاران نفر از آلمان را نقض مواد ۳۱ و ۳۳ کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهندگان خواند و عنوان کرد پیمان جدید مهاجرتی اتحادیه اروپایی با این کنوانسیون مغایرت دارد.
دیپلمات ارشد ایرانی از شورای حقوق بشر و سازوکارهای مربوط به آن خواست توجه ویژه‌ای به این مسائل جدی داشته باشند و برای مقابله با این نقض‌های حقوق بشری اقدام کنند.
بحرینی همچنین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز شورای حقوق بشر سازمان ملل بررسی وضعیت حقوق بشر در کشورها را در دستور کار داشت. تأکید کردم سرکوب دانشجویان و اساتید معترض به جنایات اسرائیل، نمونه آشکار نقض آزادی بیان و تجمع در آمریکا و اروپا است. شورای حقوق بشر و سازوکارهای ذی‌ربط آن باید به این موضوع توجه ویژه کنند.
 
بالگرد ملی تا ۲ سال آینده رونمایی می‌شود
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت موتور بالگرد ملی گفت: این بالگرد بومی تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
امیر سرتیپ یوسف قربانی درباره روند ساخت بالگرد ملی اظهار داشت: موتور بالگرد ملی تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ساخت بدنه این بالگرد به مراحل پایانی نزدیک شده است و حداکثر تا ۲ سال آینده از بالگرد ملی بهره‌برداری خواهیم کرد. وی درباره اقدامات نیروی زمینی ارتش در زمینه انسداد مرزها هم گفت: گروه‌های مهندسی با تمام توان در حال اجرای پروژه انسداد مرز هستند و در موضوع زیرساخت‌ها اعم از جاده‌کشی، دیوارها و مسلح کردن دیوارها اقدامات خوبی شده و همچنان ادامه دارد. اقدامات در زمینه انسداد مرزها با سرعت بالایی در حال انجام است و امیدواریم با تلاش‌های انجام شده، این کار سریع‌تر به پایان برسد. معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش درباره زمان اتمام این پروژه عنوان کرد: با توجه به سخت‌گذربودن منطقه، نمی‌توان این موضوع را پیش‌بینی کرد اما در تلاشیم این کار زودتر پایان یابد.
 
آیت‌الله جنتی:
حامیان دیروز صدام و امروز اسرائیل شکست خواهند خورد
دبیر شورای نگهبان گفت: تلاش‌های انجام شده برای انتقال فرهنگ دفاع‌ مقدس به نسل‌های بعد قابل تقدیر است اما این تلاش‌ها کافی نیست و با توجه به ابعاد گسترده این حماسه، باید به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابد. آیت‌الله احمد جنتی تاکید کرد: دوران 8 ساله دفاع‌مقدس صرفا یک دوره تاریخی نیست، بلکه گنجینه عظیم فرهنگ‌ساز و یک سرمایه گرانقدر معنوی است که امروز به الگوی مجاهدان جبهه جهانی مقاومت تبدیل شده است و اگر می‌بینیم این روزها حملات وحشیانه رژیم غیرقانونی و تروریست صهیونیستی با مقاومت شجاعانه و مومنانه مواجه می‌شود، به این دلیل است که مردم شجاع فلسطین و لبنان تجربه افتخارآمیز مردم ایران در 8 سال دفاع‌مقدس را پیش چشم خود دارند. وی همچنین عنوان کرد: حامیان امروز رژیم صهیونیستی بدانند مردم غیور فلسطین و لبنان با تکیه بر قدرت ایمان، پیروز نهایی این نبرد نابرابرند و مهر بدنامی‌ای که به دلیل حمایت از صدام بر پیشانی حامیانش نشست، بر پیشانی حامیان سردمداران سفاک رژیم‌صهیونیستی نیز خواهد نشست. حامیان دیروز صدام و امروز رژیم‌ صهیونیستی مجدد شکست خواهند 
خورد.
 

Page Generated in 0/0051 sec