printlogo


کد خبر: 292446تاریخ: 1403/7/5 00:00
اهکارهای داشتن سربازی راحت برای تازه خدمتی‌ها
عنصر پاچه‌خاری

علی پرتوی:‌ سرباز موفق کسی است که پاچه‌خاری‌اش بیست باشد. وقتی پاچه را دید حمله کند. این کار آنقدر تاثیر دارد که حتی در مواردی تا از بین رفتن لغو خروج از پادگان نیز تاثیر گذاشته! 

کمر درد و شکم درد مزمن
سرباز موفق همیشه یا کمرش درد می‌کند یا شکمش. در مواقع کار و انجام امور باید جوری به خود بپیچید که انگار ماری درون شکم‌تان تکنو می‌رقصد.  در مواقع کمردرد نیز باید لنگ هم بزنید جوری که تیمور لنگ نمی‌لنگید. در این صورت ممکن است فرمانده دلش بسوزد و شما از آن کار معاف شوید. اما اگر خوش‌شانس نباشید ممکن است خود فرمانده هم کمرش درد کند که دیگر کاری نمیشه کرد و مجبور هستید گسسته شوید. 
درد دل نکنید
تا می‌توانید با سربازان دیگر درد دل نکنید. همیشه سربازان از طریق درد دل می‌خواهند شرایط خدمتی شما را بدانند. اگر کسی سفره دلش را پیش شما باز کرد شما هم بگویید ما بدبختیم، بیچاره‌ایم، اصلا خروج نداریم. فرمانده ما را روزی دو بار شلاق می‌زند. پیازداغش را هم زیاد کردید مشکلی نیست. اگر درد دل کنید و رازهای‌تان را فاش کنید همین نیمچه خروجی هم که دارید لغو می‌شود. 
معاف از رزم
معاف از رزم دری از درهای بهشت در خدمت سربازی است. اول از بیرون زدگی دیسک شروع کنید. اگر نشد خود را به دیوانگی بزنید رد خور ندارد. مثلا الکی لیوان شخصی فرمانده را بشکنید. که معمولا فرماندهان تازه کار چون وضع مالی خوبی ندارند می‌گویند دیوانه است برود معاف شود.  اما  این قضیه درباره فرماندهان کهنه‌کار و کارکشته  کاملا  بالعکس است، لیوانش را نشکنید که شیشه مرخصی شما را می‌شکند و شما را به کمای درجه سه در سربازی می‌رساند. 
کما نزنید
کما زدن نوعی اختلال است که سرباز بعد از شنیدن یک خبر بد به افق‌های دور خیره می‌شود. کما نزنید چون بعدش کاری نمی‌توانید بکنید و باقی راه‌های گرفتن مرخصی را از دست می‌دهید. 
البته اکثر سربازان به این راهکارها توجهی نمی‌کنند اما بهتر است این راهکارها قبل از شروع سربازی تدریس شود. 
شماره بنده جهت مشاوره به شما سربازان اندک‌ماه در پاورقی موجود است.  البته گوشیم رو حفاظت توقیف کرده الکی زنگ نزنید. از یه سربازی که سه سال اضافه خدمت خورده چه انتظاری دارید. 

Page Generated in 0/0048 sec