printlogo


کد خبر: 292475تاریخ: 1403/7/7 00:00
اخبار

آخرین آمار بخش بین‌الملل جشنواره «سینما حقیقت»
با پایان مهلت دریافت آثار برای حضور در بخش بین‌الملل هجدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، 123 کشور برای شرکت در این دوره از جشنواره، فیلم‌های خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.
از 2314 مستند خارجی که به دبیرخانه جشنواره هجدهم ارسال شده است 1625 اثر در بخش کوتاه، 500 اثر در بخش بلند و 189 اثر در بخش نیمه‌بلند خواستار حضور در این دوره از جشنواره هستند.
این مستندها از 123 کشور، از جمله کانادا، انگلیس، هند، برزیل، اسپانیا، مصر، ترکیه، ایتالیا، روسیه، آرژانتین، آمریکا، چین، فرانسه، آلمان، مکزیک، اندونزی، پرتغال و یونان متقاضی حضور در هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» هستند.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی‌مقدم آذر 1403 برگزار می‌شود.
***
«تانک‌خورها» و «هشت‌پا» به آنتن رسیدند
2 سریال «هشت‌پا» و «تانک خورها» به ترتیب از شبکه‌های یک و سه پخش می‌شوند. بر اساس این خبر در پایگاه اطلاع‌رسانی سیما آمده است: با توجه به رخدادهای چند ماه گذشته در کشور که باعث جابه‌جایی کنداکتور مجموعه‌های نمایشی تلویزیون هم شد اما در نهایت «تانک‌خورها» که به مناسبت هفته دفاع‌ مقدس در سیمافیلم تولید شده است بعد از سریال «غریبه» از شبکه سه پخش خواهد شد. همچنین بعد از سریال پرمخاطب «طوبی» اثری دیگر از سیمافیلم با نام «هشت‌پا» ویژه هفته فراجا از آنتن شبکه یک پخش خواهد شد.
 پیش از این مدیران سیمافیلم قول داده بودند سریال‌های مناسبتی بار دیگر احیا شده و برای مناسبت‌های مختلف روی آنتن می‌روند.
***
مستند «چلیپا و هلال» در بنیاد روایت رونمایی شد
مستند «چلیپا و هلال» به کارگردانی محسن اردستانی‌رستمی که به همت گروه مستند روایت فتح تولید شده است با حضور علی مقواساز، رئیس بنیاد روایت و جمعی از پیشکسوتان گروه مستند‌سازی در تالار شهید سیدمرتضی آوینی رونمایی شد.
دراین مراسم علی مقواساز، رئیس بنیاد فرهنگی روایت طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس گفت: ما باید باور کنیم که هنوز حماسه دفاع ‌مقدس می‌تواند و باید دستاویز آثار هنری در زمینه‌های مختلف خصوصا مستند باشد، در واقع این مطالبه مقام معظم رهبری از ما است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که آثار مستند برای نسل امروز جذاب و روایتگر بخشی از هویت تاریخی این سرزمین باشد.
وی افزود: باید به حیات شهدا نیز در زندگی امروز اشاره کرد، چرا که می‌توان از اتفاقات و وقایع امروز که شهدا منشأ آن هستند آثار هنری ویژه‌ای تهیه و تولید کرد.
در ادامه نیز محسن اردستانی با بیان ویژگی‌های سوژه این اثر گفت: داستان شکل‌گیری این مستند از یک تلفن شروع شد و برای ساخت آن بدون هیچ مقدمه‌ای به آبادان رفتم و الحمدلله نتیجه کار به گونه‌ای که مشاهده می‌کنید درآمد و مورد استقبال قرار گرفت.
***
بیش از ۵۰ هزار مخاطب برای «قلب رقه» در اکران‌های مردمی
فیلم سینمایی «قلب رقه» که در دل التهابات سوریه و حکومت داعش در شهر رقه، نبرد اطلاعاتی - عملیاتی مدافعان حرم با داعش و اسرائیل را به تصویر می‌کشد، طی یک هفته اخیر با استقبال گسترده‌ای در اکران‌های مردمی مواجه شد.
 این فیلم تاکنون در اکران‌های مردمی بیش از یک میلیارد تومان فروش داشته که ۶۰۰ میلیون آن توسط اکران‌های مردمی عمار و ۴۰۰ میلیون تومان آن به واسطه موسسه بهمن سبز رقم خورده است.
 همچنین این اکران‌ها بیش از ۵۰ هزار نفر به مخاطبان این فیلم اضافه کرده که ۶۰ درصد آن سهم عمار و ۴۰درصد آن توسط بهمن سبز بوده است. 
«قلب رقه» پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی 2 ماه اخیر سینماها بوده و فروش سینمایی آن تاکنون به بیش از ۸ میلیارد تومان رسیده است. 
 فیلم سینمایی «قلب رقه» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید پروینی، از ۲۴ مرداد روی پرده سینماها رفته است. شهرام حقیقت‌دوست، شادی مختاری، محمدرضا شریفی‌نیا، عبدالرضا نصاری، فرهاد قائمیان، هدایت هاشمی، مصطفی ساسانی، عامر علی و مهدی شیخ‌عیسی از جمله بازیگران آن هستند.
 این فیلم نامزد ۹ سیمرغ بلورین و برنده ۲ سیمرغ از چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر شد.
***
رونمایی از کتاب «جایزه جهانی شهید صدر»
مراسم رونمایی از کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات» در آیین پایانی نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر، با حضور علما و برگزیدگان این رویداد برگزار شد.
این کتاب در 5 فصل تألیف و در آن، به بیان منشور جازه جهانی شهید صدر شامل اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازهای آن که مزین به نام نظریه‌پرداز معاصر و اندیشمند شهید سیدمحمدباقر صدر شده، پرداخته شده است. در مقدمه این کتاب حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس شورای سیاستگذاری جایزه جهانی صدر و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آورده است: برای باور به تحول در علوم انسانی اسلامی، باید ابتدا به تأثیر آن در تحولات بزرگ جهانی باور داشت؛ انقلاب اسلامی، حقیقت روشنی است بر تحول‌آفرینی علومی که در حجره‌های حوزه‌های دینی خوانده شد.

Page Generated in 0/0140 sec