printlogo


کد خبر: 292480تاریخ: 1403/7/7 00:00
همه آنچه باید درباره داستان استعفای نکونام و مخالفت هیأت‌مدیره استقلال بدانید
سرگیجه محض

مهدی طاهرخانی: جواد نکونام و هیات‌مدیره استقلال، از همان ابتدای کار، ۲ خط موازی بودند که قرار نبود هرگز با یکدیگر به نقطه تفاهم برسند. هیات‌مدیره به مدیریت احمد شهریاری، از همان ابتدا به دنبال تعییر کادر فنی بود؛ آنها ابتدا توپ را به زمین مسائل غیرفوتبالی انداختند و مترصد این بهانه بودند که قرار نیست مجوز فعالیت جواد نکونام و سیدحسین حسینی از سوی نهادهای نظارتی تایید شود.
از همین رو از همان تابستان با فراغ بال ۲ خرید انجام دادند، ۲ بازیکن بوسنیایی؛ یک گلر و یک وینگر با نام‌های ناشناخته، نه کسی فنی آنها را دید و اصلا معلوم نشد چه کسی هستند. 
کانال‌های مربوط به دلال‌ها در اخباری مشابه هم افشا کردند این ۲ خرید از سوی فرد رسانه‌ای نزدیک به شهریاری به باشگاه استقلال لینک شده‌اند؛ خبری که هرگز  تکذیب نشد.
نکونام مجوز کار گرفت، حسینی هم همچنین و این وسط استقلال با فسخ قرارداد آن ۲ بوسنیایی غائله را خاتمه داد. حالا این وسط چه پولی به ایجنت‌ها رسید بماند برای نهادهای نظارتی.
نکونام بازگشت اما مشخص بود سمیعی و شهریاری به دنبال گزینه خود برای کادر فنی هستند. نشان به آن نشان که پس از پایان  هفته سوم و شکست برابر همنام اهوازی، زمزمه اخراج جواد با شدت و حدت جان گرفت. البته باید اصلاحش کرد، فراتر از جان، بلکه لباس حقیقت را  یک‌بار پرو کرد.
فرهاد مجیدی گزینه اول  بود اما ترجیح می‌داد به‌ واسطه فسخ یک‌طرفه قرارداد از سوی تیم قبلی در دوبی پا روی پا بیندازد و قرارداد فصل پیشینش را از باشگاه  اماراتی بگیرد؛ پولی که قطعا با حضور در استقلال وصولش خود به خود قطع می‌شد. جریان‌شناسی رفتار مجیدی نشانگر این واقعیت است که او همیشه حاضر است جانشین مربی اخراجی ‌یا مستعفی استقلال شود؛ نه یک بار و ۲ بار، بلکه او چند بار این برنامه را عملی کرد. اما این بار پای پول در میان بود و رقم پیشنهادی استقلال که به یک میلیون یورو نمی‌رسید، فرهاد را مجاب به آمدن نکرد، دست کم تا امروز.
نشان به آن نشان که فرزاد برادر او چهره یک جنتلمن را به خود گرفت و در متنی گنگ این پیام را مخابره کرد؛ نمی‌خواهند به نکونام خیانت کنند. اما مشخص نیست چرا در گذشته فرهاد و برادرش به این اصول اخلاقی زیبا پایبند نبودند!
اگر به داستان ما شک دارید از محمود فکری بپرسید.
بازگردیم به داستان جواد و استقلال.
او با برد الغرافه مجوز ماندن را گرفت، برابر نساجی از شکست گریخت و چیزی نمانده بود از پرسپولیس مساوی بگیرد اما شانس همیشه در خانه راننده‌های اتوبوس را نمی‌زند، یکی دو‌ بار پیچ را رد کردی اما سرانجام دره حقیقت در انتظار تو است! 
نکونام داربی را باخت، تکرار می‌کنیم داربی را باخت. نه‌تنها نتیجه بازی را، بلکه آمار کلی نبرد را به کلی واگذار کرد؛ موقعیت گل، مالکیت، پاس صحیح و هرچه مربوط به آمار بود را در یک پکیج کامل شسته و رفته کادوپیچ کرد و به پرسپولیس هدیه داد.
کار دنیا عوض شد، 4 مهرماه تولد استقلال بود و پرسپولیس به آنها یک گل  توسط حسین کنعانی‌ هدیه داد!
یادشان نبود پای دفاع اتوبوسی به میان بیاید، کنعانی با کیت اصلی حاضر می‌شود. کیت اصلی هم که می‌دانید چیست؛ همان لباس معروف پادشاه.
نکونام در رختکن با ادبیات دوپهلو به گونه‌ای صحبت کرد که گویی قرار نیست در ادامه لیگ هدایت آبی‌ها را بر عهده داشته باشد. او سرانجام عصر پنجشنبه استعفای رسمی داد و در میانه جلسه هیات‌مدیره استقلال در نامه‌ای سرگشاده گفت من می‌روم و خداحافظ. اما مطابق انتظار، شهریاری و اعضای دیگر  هیات‌مدیره با این استعفا مخالفت کردند. استقلال یک بازی حساس برابر السد در لیگ نخبگان آسیا پیش رو دارد، جواد برود چه کسی باید مربیگری آبی‌ها را بر عهده بگیرد؟
قصه همان مردن‌هایی که از بی‌کفنی است!
هیچ گزینه‌ای وجود ندارد؛ منصوریان، عنایتی، فکری! اوه چه کسی جرات می‌کند به اینها تیم بدهد، هوادار تاب شنیدش را هم ندارد.
قرار بود یک سرمربی بلغار بیاید اما دوستان رسانه‌ای جواد نکونام  فیلم کتک خوردن او را پخش کردند و چنان جوی به راه انداختند تا هلدینگ و فرد مورد اعتمادش بی‌خیال جذب این مربی شدند!
جواد نکونام باید کلاهش را تا طبقه هفتم آسمان به بالا بیندازد به احترام رفتار عجیب ساپینتو که اگر آن رفتار و واکنش عجیبش، شب داربی فینال حذفی نبود، احتمال داشت او جانشین فوری  جواد شود! 
اعضای هیات‌مدیره آبی‌ها هرچه همفکری کردند به گزینه‌ای نرسیدند، شاید هم زمان خریدند پس از بازی با السد! هرچه بود به استعفای جواد نه گفتند.
نمی‌دانیم پاسخ نکونام چیست؟ نمی‌دانیم روی استعفایش پافشاری می‌کند و سری از روی رضایت تکان می‌دهد و می‌گوید چه کنم که متعهد هستم  به استقلال عزیز!
نمی‌دانیم حرکت بعدی شطرنج‌باز چیست اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که نکونام مجدد هدایت استقلال را برعهده می‌گیرد، مگر اینکه روی رفتن مصر باشد و نخواهد بیش از این روی خراب کردن کارنامه‌اش قمار کند.
دست‌کم تا لحظه نوشتن این گزارش، ما هم از تصمیم جواد بی‌خبریم اما می‌دانیم ماه حقیقت از پس ابرهای خاکستری بیرون می‌آید.
***
نکونام به تمرین برگشت
پس از اینکه جواد نکونام از سرمربیگری تیم فوتبال استقلال کناره‌گیری کرد، هیات‌مدیره این باشگاه تشکیل جلسه داد تا درباره این استعفا تصمیم‌گیری کند. باشگاه استقلال در بیانیه شبانه خود اعلام کرد به دلیل در پیش بودن بازی حساس استقلال برابر السد قطر در لیگ نخبگان آسیا، با استعفای نکونام مخالفت می‌کند. در این بیانیه اشاره شده بود که تصمیم‌گیری‌ پس از بازی با السد انجام می‌شود. در این بین و پس از کش‌وقوس فراوان، جواد نکونام به مسؤولان باشگاه استقلال اعلام کرد که در تمرینات حاضر می‌شود.
***
اطلاعیه استقلال: بعد از تشکیل جلسه هیأت‌مدیره به این نتیجه رسیدیم نکونام باقی بماند
به گزارش رسمی رسانه باشگاه استقلال، به اطلاع هواداران محترم و رسانه‌ها می‌رساند، با عنایت به استعفای سرمربی محترم تیم فوتبال استقلال، آقای جواد نکونام در مورخ ۵ مهر ۱۴۰۳ از سرمربیگری تیم فوتبال بزرگسالان، پس از تشکیل جلسه هیات‌مدیره و بررسی‌های لازم، اعضای هیات‌مدیره استقلال به این جمع‌بندی رسیدند که با توجه به زمان باقیمانده تا بازی برابر السد قطر در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا و حساسیت موجود، سرمربی تیم و اعضای کادر فنی کمافی‌السابق بر مفاد قرارداد حرفه‌ای با باشگاه استقلال پایبند باشند و با انگیزه و قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.
قطعا این دیدار برای استقلال و هوادارانش از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، لذا کنار رفتن سرمربی تیم در این مقطع در راستای منفعت تیم و باشگاه نیست. هیات‌مدیره استقلال تا پایان بازی با السد بررسی‌های لازم و دقیق‌تری درباره استعفای آقای نکونام را انجام خواهد داد تا تصمیمات لازم اخذ شود. هواداران محترم نیز در جریان باشند با توجه به زمان اندک و کوتاه تا پرواز کاروان استقلال به سمت قطر، امکان پذیرش استعفای سرمربی وجود ندارد و انتخاب سرمربی پروسه‌ای زمانبر است. به همین دلیل انتظار می‌رود هواداران محترم با درک صحیح شرایط موجود، همچنان مثل همیشه در کنار باشگاه حضور داشته باشند تا اتفاقات مطلوب در آرامش کامل برای باشگاه استقلال رقم بخورد. این تصمیم با هدف حفظ تمرکز تیم و کسب بهترین نتیجه ممکن در بازی آتی اتخاذ شده است. هیات‌مدیره باشگاه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های آقای نکونام، تصمیم نهایی درباره استعفای ایشان را پس از پایان این مسابقه و در زمان مناسب اعلام خواهد کرد.
از تمام هواداران عزیز و پرشور استقلال تقاضا می‌شود تا با حمایت بی‌دریغ از تیم، بازیکنان و کادر فنی، ما را در این مسیر یاری کنند.

 


Page Generated in 0/0049 sec