printlogo


کد خبر: 292486تاریخ: 1403/7/7 00:00
جنگ لبنان

۱۵۴۰ شهید و ۵۴۱۰ زخمی تا پنجمین روز جنگ لبنان و اسرائیل
اصابت نخستین موشک حزب‌الله به حیفا
دیروز در پنجمین روز تجاوز اسرائیل به لبنان، بمب‌افکن‌های ارتش کودک‌کش مناطقی را در شهر صور در جنوب این کشور بمباران کردند. در این حملات شهرک‌های مجدل زون، البازوریه و البرج شمالی هدف قرار گرفتند. 
همچنین به شهرک الغازیه در بندر صیدا حملات شدیدی شد.  صهیونیست‌ها برای نخستین‌بار شهرک مرزی عرسال از توابع شهر بعلبک در شرق لبنان را هم بمباران کردند. 
همچنین منطقه بقاع در نزدیک مرز با فلسطین اشغالی بار دیگر مورد حملات هوایی شدید قرار گرفت. دیروز رادیو ارتش صهیونیستی مدعی شد در دور جدید حملات به لبنان، ده‌ها موضع و تاسیسات زیربنایی مرتبط با حزب‌الله را بمباران کرده است. 
به گزارش العالم، یکی از مناطقی که مورد حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار ‌گرفته، شهر بازی کودکان به نام «مدینه فرح» در کفر تبنیت است. بزرگراه زعتر و شهرک تبنین نیز از دیروز بارها مورد حمله قرار‌گرفته‌اند. در این حمله‌ها 3 غیر نظامی به شهادت رسیدند. به گزارش سازمان اورژانس لبنان، در جریان حملات  5 روز گذشته رژیم صهیونیستی به این کشور، ۱۵۴۰ نفر شهید و ۵۴۱۰ نفر هم زخمی شدند. 
* شلیک به قلب حیفا
حزب‌الله لبنان در دور جدید حملات موشکی خود در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، بار دیگر بندر حیفا و شهر طبریا را هدف قرار داد. دیروز آژیر هشدار در چند منطقه مختلف اراضی اشغالی به صدا درآمد و برآورد می‌شود بیش از 50 موشک و راکت از داخل لبنان به مناطق مختلف فلسطین اشغالی شلیک شد. به گزارش روزنامه اسرائیل‌هیوم، تنها ۵ موشک به طبریا و اطراف آن اصابت کرد. الجلیل نیز هدف عملیات موشکی حزب‌الله قرار گرفت. همچنین  یدیعوت آحارانوت اعلام کرد از صهیونیست‌ها در صفد و الجلیل خواسته شد به پناهگاه‌ها بروند. جنبش مقاومت لبنان نیز در بیانیه‌هایی مجزا  از هدف قراردادن شهرک صهیونیست‌نشین کریات آتا با موشک فادی یک خبر داد. 
دیروز برخی منابع عبری نیز از اصابت ۲ موشک از مجموع 10 موشک شلیک‌شده به بندر حیفا خبر دادند که چند صهیونیست در این حمله زخمی شده‌اند. یک موشک نیز به منطقه الکریوت در نزدیکی حیفا اصابت کرده است. ترکش‌های یکی از موشک‌های رهگیری شده نیز در حیفا سقوط کرد. به گفته منابع لبنانی، این نخستین‌بار است که یک موشک حزب‌الله مستقیما به قلب حیفا برخورد می‌کند. پس از آنکه خیابان‌های حیفا در نتیجه بیانیه حزب‌الله درباره خروج صهیونیست‌ها از شمال تا حد زیادی خالی از تردد شد، دیروز رئیس اداره محلی عکا در مجاورت حیفا نیز اعلام کرد: «وضعیت شهر بسیار دشوار بوده و عکا تقریبا خالی از سکنه شده است». 
* شهادت ابوصالح، فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت «محمد حسین سرور» از فرماندهان نظامی خود خبر داد. به گزارش اعلام الحربی، فرمانده مجاهد محمدحسین سرور ملقب به «حاج ابوصالح» پنجشنبه گذشته در ضاحیه، جنوب بیروت توسط دشمن صهیونیستی به شهادت رسید. شهید ابوصالح، فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله لبنان متولد ۱۹۷۳ میلادی و از ساکنان شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان بود. پیش‌تر رادیو ارتش اسرائیل انجام این عملیات ترور توسط جنگنده «اف ۳۵» در جنوب لبنان  در نزدیکی محل ترور شهید ابراهیم عقیل، فرمانده ارشد حزب‌الله را اعلام کرده بود. شهادت محمد حسین سرور در دنباله ترور هفته گذشته جمعی از اعضای اصلی حزب‌الله لبنان انجام گرفت. 
* عملیات نفوذ احتمالی حزب‌الله در شمال فلسطین
برخی رویدادهای میدانی حکایت از بررسی‌های مقاومت برای آغاز احتمالی عملیات آزادسازی جولان و شمال فلسطین اشغالی توسط  لشکر رضوان مقاومت لبنان دارند.
رسانه‌های محلی لبنان دیروز از وقوع یک حادثه امنیتی نزدیک شهرک المناره در بخش اصبع الجلیل خبر دادند. بر اساس این گزارش‌ها که منابع عبری هم به طور تلویحی آنها را تایید کرده‌اند، یک عملیات نفوذ به فلسطین اشغالی از سمت لبنان انجام شده است.
رسانه‌های عبری به نقل از ارتش صهیونیستی،  روز جمعه از تبادل آتش در نزدیکی یک پایگاه نظامی در شهرک المناره خبر دادند. صدای تبادل آتش سنگین در این منطقه شنیده شد و متعاقب آن نظامیان اسرائیلی اقدام به شلیک منور و پرواز گسترده بالگردها برای رصد کل مناطق مجاور مرز لبنان برای جلوگیری از یک عملیات نفوذ احتمالی کردند.

Page Generated in 0/0124 sec