printlogo


کد خبر: 292487تاریخ: 1403/7/7 00:00
یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن: یافای اشغالی را با موشک بالستیک «فلسطین2» مورد حمله قرار دادیم
تل‌آویو، سیبل مقاومت
آژیر خطر در سراسر سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد

گروه بین‌الملل: ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین در تمام نقاط سرزمین‌های اشغالی پنجشنبه‌شب گذشته را با صدای آژیر خطر و فرار به سوی پناهگاه‌ها سپری کردند؛ وضعیتی که پس از آغاز حمله به جنوب لبنان و تلاش برای آغاز یک جنگ منطقه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی برای آنها رقم خورده است. 
انصارالله یمن در ادامه حمایت‌های خود از مقاومت اسلامی فلسطین و حزب‌الله لبنان برای دومین بار قلب تل‌آویو را با موشک بالستیک فلسطین 2 هدف قرار داد؛ حمله‌ای که طبق گزارش‌ها حدود 2 میلیون نفر را در تل‌آویو و شهرک‌های اطراف آن راهی پناهگاه‌ها‌ کرد. سرلشکر یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن نیز پس از این عملیات در بیانیه‌ای به حملات هفته گذشته نیروهای مسلح یمن به رژیم صهیونیستی اشاره کرد. یحیی سریع با اشاره به حملات پهپادی یمن به ایلات و عسقلان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در یک عملیات نظامی، یک هدف نظامی رژیم اسرائیل را در یافای اشغالی (تل‌آویو) با موشک بالستیک «فلسطین2» مورد حمله قرار دادیم. یحیی سریع در ادامه افزود: نیروهای مسلح یمن اهداف مدنظر خود را با موفقیت محقق کرده‌اند. 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان بیانیه خود اظهار داشت که عملیات نظامی بیشتری را علیه رژیم صهیونیستی برای یاری برادران‌مان در فلسطین و لبنان انجام خواهیم داد. در حمله موشکی انصارالله یمن به تل‌آویو برای بار دوم از موشک بالستیک مافوق صوت فلسطین 2 استفاده شد که قابلیت بالایی در مانور و هدف قرار دادن اهداف در فاصله دور دارد. ارتش رژیم صهیونیستی اما با تایید حملات موشکی یمن به تل‌آویو مدعی رهگیری این موشک‌ها توسط سامانه پدافند هوایی ضد بالستیک پیکان شد اما در تصاویر منتشر شده در فضای مجازی شاهد فرود این موشک یا بقایای آن روی تل‌آویو هستیم که ادعای ارتش رژیم صهیونیستی درباره رهگیری موفقیت‌آمیز موشک‌های یمن را زیر سوال می‌برد. حملات بالستیکی یمنی‌ها پس از حمله پهپادی موفق به بندر ایلات در چهارشنبه هفته گذشته و حمله بالستیکی حزب‌الله لبنان به قلب تل‌آویو رخ داد که نشان از هماهنگی حداکثری محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی دارد. در این حملات به سرزمین‌های اشغالی طی هفته گذشته آژیر خطر در سرتاسر شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال، مرکز و جنوب فلسطین اشغالی به صدا درآمده است و شرایطی سخت را برای صهیونیست‌ها، بویژه مقامات دولت راستگرای رژیم اسرائیل رقم‌ زده است.
* تحقق وعده سیدحسن نصرالله
سیدحسن نصرالله طی آخرین سخنرانی خود با اشاره به هدف دشمن صهیونیستی از حمله به لبنان اعلام کرده بود که اجازه بازگشت آوارگان صهیونیست شمال سرزمین‌های اشغالی را نخواهد داد. وی همچنین با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای ایجاد سپر امنیتی در جنوب لبنان اعلام کرد که شدت و برد حملات افزایش خواهد یافت و بر تعداد آوارگان جبهه شمال افزوده خواهد شد؛ ادعایی که پس از حملات موشکی بی‌سابقه محور مقاومت به شمال، جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی هم‌اکنون محقق شده است. رژیم صهیونیستی که تا پیش از این تنها در فاصله 5 تا 20 کیلومتری مرز با لبنان درگیر جنگ بود هم‌اکنون شاهد حملات مداوم و ترکیبی از سوی محور مقاومت، بویژه حزب‌الله لبنان به عمق راهبردی خود است. حملات موشکی و پهپادی به حیفا و تل‌آویو که تا پیش از این دور از ذهن بود از هفته گذشته به صورت مداوم رخ داده و میلیون‌ها شهرک‌نشین را راهی پناهگاه‌ کرده است. شهردار حیفا اخیرا طی سخنانی به شکست راهبرد رژیم صهیونیستی در بازگرداندن ساکنین اعتراف و اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای به دست‌گیری مجدد کنترل نواحی شمالی فلسطین اشغالی راهی جز آتش‌بس ندارد. این اعتراف شهردار حیفا در حالی رخ داده است که تمام سرزمین‌ اشغالی تحت حملات مقاومت قرار دارد. پس از حملات یمنی‌ها به تل‌آویو، عسقلان و ایلات، مقاومت اسلامی عراق نیز جولان اشغالی را با پهپاد هدف قرار داد و صبح روز جمعه نیز حزب‌الله لبنان حیفا را با 10 فروند موشک هدف گرفت؛ حملاتی که با اصابت‌های متعددی همراه بوده و آژیر خطر را در سراسر شهرک‌های رژیم به صدا درآورده و میلیون‌ها شهرک‌نشین را تبدیل به ساکن دائمی پناهگاه‌های رژیم صهیونیستی کرده است. وضعیت رژیم و هدف قرار گرفتن مداوم تل‌آویو، حیفا، ایلات و جولان اشغالی تحقق وعده سیدحسن نصرالله درباره گسترش ناامنی و آوارگی صهیونیست‌ها است. 
عادی‌سازی حملات موشکی و پهپادی به تل‌آویو در حالی رخ داده است که رژیم صهیونیستی مدعی ضربه سنگین به استحکامات و تجهیزات حزب‌الله لبنان در جنوب این کشور شده است. هفته گذشته نیز سیر ترورهای ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داشت و محمدحسین سرور، فرمانده پهپادی و نیروی هوایی حزب‌الله لبنان هدف حمله تروریستی قرار گرفت اما هیچ‌کدام از حملات تروریستی 2 هفته گذشته صهیونیست‌ها توان رزم حزب‌الله لبنان را کاهش نداده است؛ حملاتی که در موج جدید آسیب و تخریب قابل توجهی را به شهرک‌های شمالی وارد کرده و تل‌آویو و حیفا را به ناامنی کشانده است. همین رویکرد نیز منجر به تحت فشار قرار گرفتن مقامات اسرائیل و کاهش چشمگیر اقدامات وحشیانه آنها در هدف قرار دادن غیرنظامیان شده است. به نحوی که آمار شهدای لبنان در روزهای اخیر بشدت کاهش یافته است و اسرائیل خود را در باتلاقی جدید می‌بیند. 
* بن‌بست سیاسی جنگ لبنان
بنیامین نتانیاهو پس از کشاندن دامنه جنگ غزه به جنوب لبنان، دنبال جداسازی جبهه شمال و غزه از یکدیگر و دستیابی به توافقی جداگانه با حزب‌الله لبنان به منظور بازگرداندن آوارگان برای کاهش فشار سیاسی به کابینه افراطی و راستگرای خود بود؛ هدفی که هم‌اکنون عکس آن اتفاق افتاده است و نتانیاهو در حال حاضر با فشار روزافزون اعتراضات و تهدید استعفای اعضای افراطی کابینه خود مواجه شده است. 
نتانیاهو پیش از سفر خود به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با طرح آتش‌بس بین اسرائیل و لبنان مخالفت کرد و این در حالی اتفاق افتاد که پیش از این با آن موافقت شده بود اما پس از فشار اعضای افراطی کابینه اسرائیل مانند ایتامار بن گویر از تصمیم خود منصرف شد و بر ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان تاکید کرد؛ مواضعی که پس از آن نیز توسط وزیر خارجه رژیم تکرار شد تا طرح آتش‌بس با شکست مواجه شود. پس از آن نیز حزب‌الله لبنان با تاکید بر ادامه حمایت از غزه اعلام کرد بدون آتش‌بس در نوار غزه و خروج ارتش رژیم از این باریکه آتش‌بس در جبهه شمال عملی نخواهد شد؛موضعی که ارتش رژیم صهیونیستی را برای ورود زمینی به جنوب لبنان تحت فشار قرار خواهد داد؛ ورودی که ترس و وحشت بسیاری از مقامات ارتش رژیم و تحلیلگران نظامی را به همراه دارد.
 آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به صورت زمینی برای آنها تلفات بسیاری به همراه خواهد داشت و با توجه به هدف قرار گرفتن مناطق مرکزی و حتی جنوبی سرزمین‌های اشغالی، فشار بر کابینه نتانیاهو افزایش خواهد یافت.

Page Generated in 0/0062 sec