printlogo


کد خبر: 292489تاریخ: 1403/7/7 00:00
رهبر انصارالله: حزب‌الله قدرتمندتر از جنگ ۳۳ روزه است

از پنجشنبه گذشته که سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، سخنرانی مبسوطی در اعلام حمایت از حزب‌الله لبنان و ادامه کارزار انتقامی یمن در دریای سرخ علیه رژیم صهیونیستی و متحدان غربی‌اش انجام داد، بسیاری طبق معمول اظهارات رهبر انصارالله را جدی گرفته و منتظر عملیات‌هایی جدید از سوی ارتش یمن بودند؛ انتظاری که خیلی طول نکشید و تنها ساعاتی پس از سخنان او، موشک‌ها و پهپادهای  یمنی، در فاصله همان پنجشنبه شب تا بامداد چند نقطه را در دریای سرخ و فلسطین اشغالی هدف قرار دادند که بویژه عملیات‌شان علیه تل‌آویو و بندر ایلات تاریخی شد.
 الحوثی در این سخنرانی درباره بهره‌برداری از موشک هایپرسونیک «فلسطین ۲» در مرحله پنجم حمایت از غزه برای هدف قرار دادن تل‌آویو صحبت و تاکید کرد: «ما هرگز دست از حمایت خود از غزه و فلسطین و همکاری با لبنان و حزب‌الله برنخواهیم داشت». 
او یادآوری کرد که در هفته گذشته، ارتش یمن با ۳۹ موشک بالستیک، بالدار و پهپاد دست به عملیات حمایت از فلسطین ‌زده است و تاکید کرد: «تا زمانی که تهاجم به غزه ادامه داشته باشد، تمام جبهه‎‌های مقاومت و پشتیبانی از فلسطین، به عملیات خود ادامه خواهند داد. غزه هرگز تنها نخواهد ماند و ما تا تحقق پیروزی با آن هستیم». رهبر انصارالله سپس نتیجه حتمی برای دشمن صهیونیستی در مقابل حزب‌الله را  شکست دانست و یادآور شد که «حزب‌الله بزرگ‌ترین شکست‌ها را در مراحلی به دشمن اسرائیلی وارد کرد که تجهیزات ویژه‌ای را در اختیار نداشت» حال آنکه این جنبش امروز «قوی‌تر از همیشه است».
اظهارات دلگرم‌کننده الحوثی در روزهای سخت مقاومت در لبنان، غزه و کرانه باختری، البته با عمل نیز همراه بود. او در سخنرانی نسبتا طولانی‌اش به نکات مهم متعددی اشاره کرد اما نتیجه‌گیری زودهنگامش از اهداف و برنامه پشت جنایات دامنه‌دار رژیم صهیونیستی در غزه و سپس لبنان از همه مهم‌تر بود. الحوثی گفت: «حملات جنایتکارانه دشمن در غزه در نوع و روش جنایت و میزان عدم دستیابی به اهداف، بسیار زیاد و بی‌سابقه است. دشمن نتوانست اسیران خود را آزاد کند، نتوانست مجاهدین غزه را از بین ببرد و در باتلاقی رها شد که هر روز متحمل خسارات می‌شود. دشمن اسرائیلی به‌رغم گستردگی کشتار، ویرانی، گرسنگی دادن، حمایت و حضور آمریکا، نتوانست به اهداف خود دست یابد. آمریکا هم از رسیدن به نتیجه ناتوان است به همین دلیل اقدام به ایجاد فتنه در کشور یمن می‌کند».
سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی مژده داد که گردان‌های القسام انسجام پیدا کرده و قدرت عملیاتی خود را بازیافته و توانمندی‌های هجومی خود را توسعه داده‌اند. او همچنین حملات علیه ملت لبنان را در چارچوب جنگ علیه ملت فلسطین خواند و گفت: «نقش حزب‌الله در حمایت از غزه از ابتدای جنگ بیشترین تاثیر را در سطح جبهه‌های پشتیبان داشته است. نقش حزب‌الله در مقابله با دشمن محوری و مهم بوده و کارنامه قهرمانی‌ها و دستاوردها و پیروزی‌هایش، نقش محوری آن برای فلسطین، لبنان و کل امت اسلامی را ثابت کرد. حزب‌الله با کمک خداوند، بزرگ‌ترین شکست‌ها را در مراحلی به دشمن اسرائیلی وارد کرد که تجهیزات ویژه‌ای را در اختیار نداشت. حزب‌الله امروز با ساختار مجاهدین مومن و پشتوانه مردمی قوی و آگاهانه‌اش، قوی‌تر از همیشه است». الحوثی با اشاره به پاسخ‌های مرحله‌ای و حساب شده حزب‌الله به جنایات اسرائیل در لبنان، پیش‌بینی  کرد در صورت اعزام نیروی زمینی اسرائیلی به لبنان یقینا رژیم صهیونیستی با شکستی بزرگ‌تر از جنگ 33 روزه (سال ۲۰۰۶) روبه‌رو خواهد شد. او گفت: «دشمن مجبور شد بیش از یک میلیون و نیم نفر را به پناهگاه‌ها منتقل کند و با گسترش حملات اسرائیل، حملات حزب‌الله هم گسترش پیدا کرد. حزب‌الله دارای توان نظامی و موشک‌هایی است که به تمام نقاط فلسطین اشغالی می‌رسد، بنابراین دشمن در این حملات پیروز نخواهد شد».
***
تظاهرات همبستگی یمنی‌ها با حزب‌الله لبنان
مردم استان صعده در شمال یمن دیروز پس از نماز جمعه، با برگزاری تجمع گسترده، یکصدا فریاد حمایت از حزب‌الله لبنان سر دادند و اعلام کردند برای جهاد و مبارزه با اشغالگران صهیونیست کاملا آماده‌اند.
هزاران یمنی در میدان نبوی و چند منطقه دیگر صعده پرچم‌های فلسطین، یمن و لبنان را بر افراشتند و با سر دادن شعارهای ضدصهیونیستی و ضدآمریکایی، تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی را خواستار شدند.
آنها  شعار می‌دادند: «عزت از آن خداست و لبنان و غزه پیروزند» و «ای غزه، ‌ای لبنان! تمام مردم یمن کنار شما هستند».

 


Page Generated in 0/0058 sec