printlogo


کد خبر: 292491تاریخ: 1403/7/7 00:00
اخبار

پیگیری جدی طرد اتباع «غیرمجاز» در پایتخت
فرماندار تهران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و رصدهای انجام شده، بحث اتباع غیرمجاز و طرد آنها به صورت جدی پیگیری می‌شود. احمد قیومی درباره حضور اتباع غیرقانونی در پایتخت افزود: سازمان ملی مهاجرت یک طرح خاص را در وزارت کشور مکتوب کرده و تکالیفی برای همه استانداران مشخص کرده است؛ در تهران نیز با شرایط خاصی که وجود دارد جلسات ویژه‌ای برای موضوع و مساله حضور اتباع بیگانه در پایتخت مورد توجه قرار گرفته است. وی اظهار کرد در سال گذشته و همچنین چند ماه از سال جدید کنترل این موضوع را شهروندان مشاهده کردند، چرا که در گذشته شاهد یکسری حرکات و موضوعاتی بودیم که این موارد کنترل شد، بویژه موارد و فیلمبرداری‌هایی که اتباع در برخی نقاط و مراکز داشتند که با هماهنگی‌هایی که انجام شد به سمت کنترل و مهار این اقدامات حرکت کردیم. فرماندار تهران ادامه داد: حضور اتباع خارجی در همه جا و همه کشورهای جهان به دلایل مختلف وجود دارد اما مساله مهم این است که باید حضور اتباع کنترل و تعریف شده باشد. قیومی تاکید کرد: در شهر تهران نیز کار شناسایی اتباع منطقه به منطقه و محله و محله با توجه به ظرفیت‌های موجود انجام شده و حضور اتباع در مشاغل نیز یک به یک رصد شده است و باید گفت بحث اتباع غیرمجاز و طرد آنها به صورت جدی پیگیری می‌شود.
***
شناسایی ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی با جمعیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی مستقل با جمعیت بالای ۱۰ دانش‌آموز در سراسر کشور شناسایی شده ‌است گفت: ساماندهی فضاهای ناایمن و نامطلوب آموزشی و رسیدگی به آنها یکی از رویکردهای مهم سازمان است. حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور طرح دانش‌آموز شهید «رضا پناهی» را با محوریت ساماندهی مدارس کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش‌آموز در دستور کار قرار داده که مورد استقبال بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از خیران مدرسه‌ساز قرار گرفته است. وی درباره ساماندهی مدارس کانکسی گفت:  در اجرای این طرح مطابق تفاهمنامه‌ای که با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به امضا رسید، بنا شد این بنیاد در ساماندهی مدارس کانکسی مشارکت ویژه داشته باشد. خان‌محمدی با بیان اینکه تاکنون ۴۹۸ پروژه تکمیل شده است و ۵۰۵ طرح نیز در حال اجراست که عمده آنها مراحل پایانی عملیات اجرایی را طی می‌کند و بزودی تحویل آموزش‌و‌پرورش مناطق مختلف کشور خواهد شد، عنوان کرد: عزم خود را جزم کرده‌ایم که مدارس کانکسی مستقل را با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد برکت و مشارکت خیران طبق هدف‌گذاری صورت گرفته ساماندهی کنیم.
***
ضرورت نظارت دقیق بر تولید چاقو در کشور
رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: تولید و توزیع چاقو باید قانون‌مند شود تا میزان جرائم کاهش یابد. سرهنگ سعید راستی درباره تاثیر انواع سلاح سرد در وقوع جرائم افزود: یکی از موضوعاتی که در جلسه اخیر پلیس و دادستانی مطرح شد، مساله تولید و توزیع انواح سلاح سرد مانند قمه، چاقو و... است. وی اظهار کرد: این مساله که چاقو وسیله‌ای است که در هر خانه یا مغازه‌ای مورد نیاز و قابل استفاده است، قابل انکار نیست اما شاهد هستیم در کشور علاوه بر چاقو که نیاز آشپزخانه‌ است، شمشیر، چاقوهای بسیار بزرگ، قمه، پنجه‌بوکس، نیمچه و... که برای هیچ کاری به جز درگیری و نزاع به درد نمی‌خورند، به راحتی تولید و توزیع می‌شود.
سرهنگ راستی ادامه داد: ما شاهد هستیم که این وسایل خطرناک تنها در درگیری‌های اراذل و اوباش استفاده می‌شوند و هیچ فایده دیگری ندارند. قمه‌ها و چاقوهایی که به اندازه یک شمشیر هستند، نه در آشپزخانه‌ها و نه در هیچ کشتارگاه و قصابی استفاده نمی‌شود، پس چرا این وسایل در کشور تولید می‌شوند؟ من معتقدم باید روی روند تولید و توزیع این وسایل نظارت دقیق انجام شود و مشخص باشد مبدا و مقصد این سلاح‌های سرد کجاست و چه کسانی این وسایل را خریداری می‌کنند. ما می‌توانیم در صورت نداشتن مجوز توسط این اماکن، با آنها برخورد و حتی واحد صنفی متخلف را پلمب کنیم.
***
اعلام اسامی فرآورده‌های غذایی غیرمجاز
سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای، فرآورده غذایی بادام زمینی قاقالیس، کنجد سفید شاهدانه نوبرانه، قاووت چهل گیاه گیاهستان، خرمای کبکاب دیماس، خرمای کبکاب خشت و خرمای مضافتی دیماس را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز معرفی کرد. 
در این اطلاعیه همچنین محصولاتی همچون فرآورده نان بسته‌بندی شده با نام تجاری انان، لوکوم با طعم میوه و تزیین نارگیل توتوبال، چهارلوز حاج‌خلیفه رضا تاج نیا و پودر موسیر ژابیس از سوی اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند. 
روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیرمجاز در سطح عرضه انجام می‌شود، از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع کنند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند. در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

Page Generated in 0/0059 sec