printlogo


کد خبر: 292498تاریخ: 1403/7/7 00:00
اخبار

توافقات جدید گروه بریکس در حوزه مالیات
رؤسای سازمان‌های مالیاتی کشورهای عضو گروه بریکس در نشست سالانه خود درباره ایجاد سازوکار همکاری مشترک در حوزه مالیاتی توافق و از ایجاد دبیرخانه دائمی استقبال کردند. در نشست مقامات ارشد مالیاتی کشورهای عضو بریکس که با حضور سید محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، شرکت‌کنندگان درباره ایجاد مجمع مالیاتی بریکس به اشتراک نظر رسیدند. بنا بر توافق رؤسای سازمان‌های مالیاتی کشورهای بریکس، این مجمع جایگزین نشست‌های سالانه کارشناسان و رؤسای سازمان‌های مالیاتی کشورهای عضو خواهد شد و فعالیت مستمر کارگروه‌های توسعه مدیریت مالیاتی در حوزه‌های اشخاص، داده‌ها و فناوری را تضمین می‌کند.
بنا بر اعلام سرویس خدمات مالیاتی فدرال روسیه (FTS)، این توافق، فرآیند تعامل بین اعضای گروه بریکس در حوزه مالیاتی را قاعده‌مند می‌کند.
***  
قیمت ۱۸ هزار تومانی شیر ابلاغ شد
وزیر جهاد کشاورزی از تصویب ابلاغیه افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیر خام خبر داد. غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت شیر خام اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه‌ای که طی 2 روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور صادر کرد، قیمت شیر خام با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته مورد تصویب قرار گرفت و ابلاغ شد. قیمت هر کیلوگرم شیر خام ۱۸ هزار تومان در دامداری‌ها خواهد بود.
***
نظارت بر توزیع اقلام تنظیم بازاری تشدید می‌شود
مدیرکل دفتر بازرسی جهاد کشاورزی با اعلام تشدید بازرسی بر اقلام تنظیم بازار، از شناسایی یک شرکت متخلف با توزیع ۶۰ تن گوشت تنظیم بازاری در خارج از شبکه و صدور جریمه ۱۶۸ میلیاردریالی برای آن خبر داد.
مسعود امراللهی با تأکید بر تشدید طرح‌های نظارتی وزارت جهاد کشاورزی، افزود: طرح «شمیم ماه مهر» با قدرت از سوی دستگاه‌های نظارتی اجرا می‌شود و متخلفان، طبق قانون به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح «شمیم ماه مهر»، بازرسان جهاد کشاورزی با رصد نظارتی، تخلفات در توزیع گوشت تنظیم بازار توسط شرکت بسته‌بندی گوشت را شناسایی کردند. امراللهی حجم این تخلف را قابل توجه دانست و گفت: شرکت متخلف حدود ۶۰ تن گوشت تنظیم بازار را خارج از شبکه رسمی توزیع کرده بود که پس از شناسایی و اعمال قانون با تشکیل پرونده تعزیراتی به ارزش ۱۶۸ میلیارد ریال به تعزیرات معرفی شد.
***
هوشمندسازی زیرساخت‌های ذوب‌آهن اصفهان با کمک رایتل
امضای تفاهمنامه همکاری مشترک شرکت خدمات ارتباطی رایتل و شرکت ذوب‌آهن اصفهان، از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، در حاشیه سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس) رقم خورد. در این مراسم که حسین ملازاده، مدیرعامل رایتل و مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان حضور داشتند، 2 شرکت رایتل و ذوب‌آهن اصفهان در زمینه هوشمندسازی زیرساخت‌ها و فرآیندهای توسعه هوش مصنوعی صنعتی تفاهم همکاری ویژه منعقد کردند.
از اواخر سال گذشته، اقدامات مختلفی برای هوشمندسازی هلدینگ‌های شستا و تحول دیجیتال در آنها آغاز شده بود و محور همکاری در این تفاهمنامه نیز ارائه خدمات هوشمندسازی و ارتباطی توسط رایتل به ذوب‌آهن به‌منظور افزایش بهره‌وری، افزایش درآمد یا کاهش هزینه، کاهش خطاهای انسانی، افزایش کارایی و بهبود تجربه مشتری است.
با امضای این تفاهمنامه طرفین حد اعلای تلاش خویش را برای گسترش توان ملی در زمینه موضوع این تفاهمنامه و نیل به خوداتکایی ملی مبذول خواهند داشت.
***  
ترخیص اولین محموله خودروی سواری در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند
اولین محموله خودروهای سواری در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند از گمرک غرب تهران ترخیص شده است.
این محموله شامل ۹۷ دستگاه خودروی سواری با نشان تجاری سوزوکی بود که پس از اظهار در سامانه جدید گمرک هوشمند، تشریفات گمرکی مربوط انجام شد.
برای ترخیص این محموله نظر سازمان‌های همجوار به صورت سیستمی اخذ و با انجام تشریفات گمرکی مربوط در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند از گمرک غرب تهران ترخیص و از در خروج واردات خارج شد.
***
ابلاغ ویرایش جدید دستورالعمل توسعه معاملات برق در بورس انرژی
با ابلاغ دستورالعمل جدید توسعه معاملات برق در بورس انرژی می‌توان انتظار داشت معاملات برق در بورس انرژی افزایش یافته و فضای کسب و کار و تجارت برق، بهبود قابل توجهی را شاهد باشد. حمیدرضا باقری، معاون بازار برق ایران اظهار کرد: ویرایش اول دستورالعمل مذکور در اسفندماه ۱۴۰۱ توسط وزیر سابق نیرو ابلاغ شد که پیاده‌سازی و اجرای آن طی ۱۸ ماه گذشته منجر به افزایش قابل ملاحظه معاملات خارج از بازار نیروگاه‌ها و صنایع کشور شد؛ از مهم‌ترین ثمرات دستورالعمل مذکور راه‌اندازی تابلوی سبز در بورس انرژی و حضور مشترکان با قدرت قراردادی بالای یک مگاوات در بورس انرژی بود. وی در ادامه افزود: در فرآیند اجرای ابلاغیه مذکور وزارت نیرو، توانیر، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، ساتبا و بورس انرژی نسبت به ارزیابی نتایج ناشی از اجرای ابلاغیه مذکور و دریافت بازخوردهای لازم از تمام فعالان بورس انرژی و صنعت برق کشور اقدام کردند.در همین راستا و به منظور بهبود دستورالعمل مذکور و رفع برخی ابهامات و ایرادات موجود در آن، وزارت نیرو از ابتدای تابستان سال جاری تصمیم به بازنگری و اصلاح دستورالعمل مذکور گرفت.

Page Generated in 0/0060 sec