printlogo


کد خبر: 292507تاریخ: 1403/7/7 00:00
رسانه‌های ‌صهیونیستی می‌گویند هدف حمله جنایت‌آمیز به جنوب بیروت که با دستور نتانیاهو انجام شد؛ ترور سیدحسن نصر‌الله بوده است
فرمان ترور از نیویورک
رژیم‌صهیونیستی با انداختن ده‌ها بمب سنگرشکن روی مناطقی از بیروت جنایتی بزرگ را رقم زد

عصر جمعه به وقت لبنان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقر مرکزی حزب‌الله را در حومه جنوبی بیروت بمباران کرده است. این حمله که از آن به عنوان سنگین‌ترین حمله دوران معاصر به یک مقر مقاومت در لبنان یاد می‌شود، چندمین حمله تروریستی پیاپی اسرائیل به این منطقه محسوب می‌شود که به شهادت شماری از نیرو‌های حزب‌الله و همچنین شهروندان لبنانی انجامیده‌ است. گفته می‌شود در این جنایت بزرگ،10 ساختمان اداری و مسکونی مجاور هم فرو ریخته‌اند. الجزیره این واقعه را یک قتل‌عام بزرگ خوانده است. ساعتی بعد از این حمله هوایی بی‌سابقه که به گفته ارتش صهیونیستی توسط جنگنده «اف 35» و با چندین بمب سنگرشکن آمریکایی 2 هزار پوندی انجام گرفته، رسانه‌های عبری گمانه‌زنی کردند هدف، شخص دبیرکل حزب‌الله بوده است. البته دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اگرچه تایید کرد نیروی هوایی رژیم به مقر اصلی رهبری حزب‌الله حمله کرده ولی به ترور سیدحسن نصرالله اشاره‌ای نکرد.
با این حال اعتراف رژیم صهیونیستی به اینکه به مقر یک حزب سیاسی رسمی لبنان حمله برده که رای مردم را پشت سر خود داشته و در ساختار پارلمان و دولت این کشور نمایندگانی دارد، به منزله عبور از تمام خط قرمزها و موازین بین‌المللی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این حمله تروریستی وحشیانه که با بمب‌های اهدایی رژیم آمریکا به رژیم یاغی و سرکش صهیونیستی انجام شده، آن را «نقض فاحش قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و نیز حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت ملی لبنان» و  به «یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل کتمان» برشمرد که «بدون شک رژیم آمریکا نیز در کنار رژیم صهیونیستی شریک جرم بوده و باید پاسخگو باشد».
ناصر کنعانی همچنین تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان را نشانه روشنی دانست که دعوت به برقراری آتش‌بس از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی، یک فریب آشکار با هدف خرید زمان برای تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و لبنان است. سفارت ایران در لبنان نیز در واکنش به این ترور اعلام کرد: «جنایت محکوم اسرائیل در بمباران ضاحیه جنوبی بیروت، تشدید خطرناکی است که قواعد بازی را تغییر می‌دهد». از طرف دیگر رسانه‌های عبری با انتشار گزارش‌هایی درباره تصویب طرح این عملیات تروریستی در تل‌آویو، اعلام کردند کابینه نتانیاهو پس از ۲ بار رای منفی به هدف قرار دادن نصرالله، سرانجام رای مثبت خود را در این زمینه صادر کرده بود. منابع ارشد اطلاعاتی اسرائیل در این مورد به ال‌مانیتور گفتند حمله جمعه، سومین طرح نظامی برای هدف قرار دادن سیدحسن نصرالله پس از آغاز جنگ غزه بوده است. بر اساس این گزارش تل‌آویو از قبل دولت آمریکا را در جریان این حمله قرار داده بود. برخی رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند نتانیاهو، مقر سازمان ملل در نیویورک را به اتاق فرمان ترور تبدیل کرده و از همان جا دستور انجام عملیات را صادر کرده است؛ جایی که قبل از وقوع حمله به مقر حزب‌الله برای انجام سخنرانی در صحن سازمان ملل در آن به سر می‌برد؛ اقدامی که به منزله تبدیل مرکز برقراری نظم و صلح در جهان به مرکز تروریسم بین‌المللی است. او دیروز وقتی در نشست روسای سازمان‌های یهودی در نیویورک بود، توسط خبرنگاران درباره نتیجه عملیات ترور سیدحسن نصرالله مورد سوال قرار گرفت که بدون تکذیب اینکه دستور ترور را صادر کرده، فقط گفت: «صبر کنید». شامگاه جمعه، چند رسانه بین‌المللی از جمله خبرگزاری‌های رویترز و فرانس‌پرس و شبکه الجزیره به نقل از منابع موثق اعلام کردند سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در حمله سنگین دیروز رژیم صهیونیستی آسیبی ندیده و در سلامت به سر می‌برد. برخی از این رسانه‌ها بویژه الجزیره، خبرگزاری تسنیم و همین‌طور مدیر شبکه المیادین، ساعتی پس از وقوع این حمله تروریستی آوردند که سید‌حسن نصرالله در زمان حمله به مقر حزب‌الله در جای دیگری بوده است. شبکه اسکای نیوز با رد خبر روزنامه نیویورک‌تایمز درباره حضور نصرالله در محل بمباران‌شده اعلام کرد نصرالله در جای دیگری در سلامت کامل به سر می‌برد.
همچنین رویترز به نقل از یک مقام حزب‌الله نوشت سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله  نیز سلامت است. با این حال اما تا ساعات پایانی روز جمعه دفتر حزب‌الله درباره سلامت سید حسن‌نصرالله بیانیه‌ای رسمی منتشر نکرد. 

Page Generated in 0/0062 sec