printlogo


کد خبر: 292508تاریخ: 1403/7/7 00:00
درباره عملیات روانی شبکه صهیونیستی در جریان سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و درسی که پزشکیان باید بگیرد
وفاق با اینترنشنال؟

امیرعباس نوری: با مرور اخبار رسانه صهیونیستی ‌اینترنشنال در روزهای اخیر می‌بینیم که این رسانه همانند سفرهای شهید رئیسی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، در این دوره تمرکز خود را بر حاشیه‌سازی‌ علیه رئیس‌جمهور، تیم‌ همراه وی و دیدارهای‌ رئیس‌جمهور قرار داده است. این رسانه صهیونیستی در روزهای اخیر و همزمان با سفر آقای پزشکیان به نیویورک تلاش کرد حواشی مختلفی درباره این سفر ایجاد کند. برای مثال، این رسانه صهیونیستی در یک نوبت درباره دیدار پزشکیان و اردوغان، یک گاف بزرگ داد و مدعی شد همسر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار حاضر بوده است.‌ این در حالی است که تقریبا همه افکار عمومی در ایران می‌دانند همسر آقای پزشکیان طی یک سانحه تصادف، در سال ۱۳۷۳ فوت شده و پس از درگذشت وی، آقای پزشکیان دیگر ازدواج نکرده است‌‌ اما مرور اقدام‌های این رسانه صهیونیستی نشان می‌دهد آنان در ۲ نوبت تلاش کردند حاشیه‌هایی را درباره مواضع پزشکیان و دیدارهای وی که مرتبط با رژیم صهیونیستی است ایجاد کنند. در نخستین مورد پس از آنکه عباس عراقچی خبر خبرگزاری بلومبرگ درباره پیشنهاد پزشکیان مبنی بر خلع سلاح متقابل ایران و‌ رژیم‌ صهیونیستی را تکذیب کرد، اینترنشنال بلافاصله فایل صوتی این بخش از صحبت‌های پزشکیان را منتشر کرد. در مورد دوم نیز پس از دیدار پزشکیان با تعدادی از فعالان حوزه ادیان در آمریکا، این رسانه صهیونیستی مدعی شد یکی از مدعوین این دیدار یک‌ شهروند اسرائیلی و طرفدار رژیم صهیونیستی بوده است.
اینترنشنال در روزهای اخیر در کنار انتشار این ۲ خبر، برنامه‌های ویژه‌ای نیز در تحلیل این ۲ خبر تهیه و منتشر کرد. بخوبی مشخص است هدف اینترنشنال از این حاشیه‌سازی‌ها،‌ راه‌اندازی یک عملیات روانی درباره مواضع رئیس‌جمهور جدید ایران در قبال رژیم صهیونیستی، آن هم در اوج جنایات صهیونیست‌ها در غزه و لبنان بوده است. هدف این رسانه صهیونیستی که مستقیما از تل‌آویو تامین می‌شود، ایجاد یک حس بدبینی نسبت به دیدگاه‌های پزشکیان نسبت به رژیم صهیونیستی در داخل ایران، بویژه نزد قشر انقلابی بوده است. اینترنشنال به وضوح این خط خبری و تحلیلی را دنبال کرد تا جمع کثیری در ایران این ذهنیت را پیدا کنند که در اوج جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مواضعی انفعالی در قبال این رژیم اتخاذ کرده است.
هدف دیگر این رسانه، تأثیرگذاری بر افکار عمومی منطقه، بویژه مردم مظلوم فلسطین و لبنان بوده است تا آنها نیز احساس کنند جمهوری اسلامی ایران در بحبوحه جنگ، پشت آنها را خالی کرده و موضع همیشگی خود برای پشتیبانی همه‌جانبه از آنان در این جنگ را تغییر داده است.
این در حالی است که مرور دقیق مواضع آقای پزشکیان و وزیر امور خارجه ایران در نیویورک، نشان می‌دهد مواضع آنها دقیقا مبتنی بر مواضع رسمی و همیشگی جمهوری اسلامی ایران، یعنی دفاع تمام قد از مقاومت و مردم فلسطین و لبنان و همین‌طور تقبیح جنایات رژیم صهیونیستی و ضرورت حمایت از مردم این ۲ کشور در مقابل رژیم سفاک صهیونیستی بوده است. البته تردیدی نیست که ضعف رئیس‌جمهور در استخدام واژگان مناسب و نیز ادبیات خاص وی در برخی مواضع، باعث شد زمینه سوء‌استفاده شبکه صهیونیستی اینترنشنال از این ادبیات برای القای اهداف ناصواب،‌ فراهم شود. 
درباره این موضوع ۳ نکته بسیار مهم قابل ذکر است:
۱- ماهیت و محتوای مواضع آقای رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه در سازمان ملل و دیدارهای جانبی آنها درباره ماهیت رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم در منطقه، مبتنی بر سیاست‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران و در مجموع قابل قبول بوده است، البته ذکر این نکته نیز ضروری است که مواضع دولت سابق و شخص شهید رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل، در مقایسه با مواضع دولت مستقر و شخص آقای پزشکیان، به وضوح انقلابی‌تر و باصلابت‌تر و مبتنی بر نگاه واقع‌بینانه‌ به تحولات جهانی بویژه منافع ملی بوده است. با این حال و با در نظر گرفتن سیاست‌های متفاوت دولت چهاردهم به نسبت دولت سابق، بویژه در حوزه سیاست خارجی، می‌توان مواضع آقایان پزشکیان و عراقچی در سفر نیویورک را نیز در مجموع قابل قبول دانست. 
2- ماهیت صهیونیستی شبکه تلویزیونی اینترنشنال بر کسی پوشیده نیست. در جریان فتنه پاییز ۱۴۰۱ و اتفاقات پس از آن، کاملا مشخص شد بودجه این شبکه توسط وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی تامین و سیاست‌های ضد ایرانی این شبکه نیز توسط افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تهیه می‌شود. بنابراین این واقعیت روشن است که اینترنشنال شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان اسرائیل است، لذا جریان‌های داخلی بویژه رسانه‌های جبهه انقلاب باید مراقب سیاست‌ها، ترفندها، شیطنت‌ها و اختلاف‌افکنی‌های این رسانه صهیونیستی باشند.
بویژه در شرایط فعلی و در اوج جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و در حالی که جبهه مقاومت با تمام ظرفیت خود در مقابل جنایات ضد بشری این رژیم ایستاده است، نباید تحت تاثیر عملیات روانی شبکه فارسی‌زبان اسرائیل قرار گرفت و اصطلاحا نباید پشت دست این شبکه صهیونیستی بازی کرد.‌ البته مرور عملکرد رسانه‌های جبهه انقلاب در جریان سفر آقای پزشکیان به نیویورک نشان می‌دهد تقریبا اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های جبهه انقلاب، مرزبندی مشخصی نسبت به شیطنت‌های این رسانه صهیونیستی اعمال کردند و با وجود داشتن انتقادهایی نسبت به برخی مواضع آقای رئیس‌جمهور، در دام عملیات روانی این شبکه صهیونیستی نیفتادند. 
۳- این واقعیت قابل کتمان نیست که در سال‌های اخیر همکاری‌ها و هم‌افزایی‌هایی میان این شبکه صهیونیستی و برخی عناصر فعال و رسانه‌های جریان اصلاحات رخ داد. حتی در جریان نشست خبری رئیس‌جمهور و هماهنگی‌های قبلی برای طرح سوال‌های حاشیه‌ای با تم فتنه ۱۴۰۱، یک‌ پاسکاری واضح میان برخی عوامل نشست خبری با اینترنشنال مشاهده شد، ضمن اینکه برخی افراد موثر در تهیه خوراک خبری برای اینترنشنال در جریان فتنه پاییز ۱۴۰۱، در دولت آقای پزشکیان و در مناصب حساس و کلیدی به‌کارگیری شده و اکنون جزو مدیران دولت وی هستند. با این حال اما در جریان سفر آقای پزشکیان به نیویورک، همه دیدند که این رسانه صهیونیستی تلاش خود را بر تخریب این سفر،‌ مواضع رئیس‌جمهور و حاشیه‌سازی علیه آقای پزشکیان متمرکز کرد.‌ این عملکرد اینترنشنال، این واقعیت را عیان کرد که این رسانه صهیونیستی در راستای سیاست‌های تل‌آویو و تخریب مقامات ایران، تمایزی میان پزشکیان و تیم وی با مقامات دولت سابق قائل نیست. آیا این رفتار شبکه صهیونیستی باعث می‌شود برخی همراهان رسانه‌ای اینترنشنال که اکنون در دولت پزشکیان در مناصب مهم به‌کارگیری شده‌اند، متنبه شده و در دیدگاه‌ها و عملکرد خود جدیدنظر کنند؟ 
در این باره یک نکته نیز متوجه شخص آقای رئیس‌جمهور است. آقای پزشکیان در جریان سفر به نیویورک، بیشتر از هر کسی، طعم شیطنت‌های اینترنشنال و سیاست‌های ضدایرانی این شبکه صهیونیستی را چشید. به همین خاطر شاید اکنون بیشتر از قبل، انتقادهای و توصیه‌های رسانه‌های دلسوز انقلابی نسبت به به‌کارگیری افراد مسأله‌دار و فعال در جریان فتنه پاییز ۱۴۰۱ را که خوراک خبری برای اینترنشنال - که آتش‌بیار اصلی آن فتنه بود - تهیه می‌کردند درک کند. وقتی گفته می‌شود همکاران رسانه‌ای دشمن در دولت به کارگیری نشوند یا کسانی که در جریان فتنه پاییز ۱۴۰۱، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم همراه شبکه‌های دشمن بوده‌اند، در مناصب دولتی و در وزارتخانه‌ها به کارگیری نشوند؛ این توصیه‌ها به عنوان یک رفتار جناحی تلقی نشود. آقای پزشکیان شاید اکنون متوجه شده باشد که این توصیه‌ها یا بعضا انتقادها، توصیه‌ها و انتقادهایی مبتنی بر رعایت منافع و امنیت ملی است و قطعا در وهله اول، از سر دلسوزی برای خود وی و‌ سپس محافظت از دولت‌ وی در مقابل حاشیه‌سازی‌ها و تخریب‌ها است.

Page Generated in 0/0057 sec