printlogo


کد خبر: 292519تاریخ: 1403/7/8 00:00
عملیات تروریستی بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه مقر حزب‌الله در مناطق مسکونی جنوب بیروت بدون تجهیزات و هدایت پنتاگون میسر نبود
جنایت آمریکایی- اسرائیلی 27 سپتامبر

عملیات تروریستی بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه مقر حزب‌الله در مناطق مسکونی جنوب بیروت بدون تجهیزات و هدایت پنتاگون میسر نبود
جنایت  آمریکایی- اسرائیلی 27 سپتامبر
روز جمعه در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت لبنان، منطقه ضاحیه در جنوب بیروت با چندین بمب چند هزار تنی سنگرشکن مورد حمله وحشیانه قرار گرفت. هدف از این حمله که چندین آپارتمان بلند مرتبه را هدف قرار داد ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان بود؛ هدفی که برای رسیدن به آن صدها نفر از غیرنظامیان را شهید و مجروح کردند. 
این جنایت بدوی و وحشیانه به دستور مستقیم نتانیاهو و زمانی که در شهر نیویورک به منظور سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاضر شده بود، رقم خورد. نتانیاهو در سخنرانی در مجمع عمومی که طی آن اکثر حاضران صندلی‌های خود را ترک کرده بودند، برای چندمین‌بار از نقشه‌هایی استفاده کرد که در آن اقدامات اسرائیل در منطقه را با هدف خیر و سعادت نشان می‌داد و محور مقاومت در منطقه را محور شر می‌نامید اما تنها پس از ساعاتی از سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، جهان در شوک جنایتی جدید رژیم فرو رفت. 
این حملات که با استفاده از تسلیحات و مهمات آمریکایی انجام شد، به ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار عباس نیلفروشان منتهی شد و دستور آن نیز در قلب نیویورک و مجمع عمومی سازمان ملل صادر شد.
* عملیات ترور و کشتار
عصر روز گذشته نیروی هوایی ارتش جنایتکار و متجاوز رژیم صهیونیستی طی یک عملیات تروریستی وحشیانه به سبک القاعده چندین برج مسکونی در ضاحیه بیروت را هدف حملات خود قرار داد؛ حملاتی که منجر به شهادت و زخمی شدن جمع کثیری از ساکنان ضاحیه بیروت و زیر آوار ماندن پیکر بسیاری از شهدا و مجروحان شد. این اقدام رژیم صهیونیستی منجر به تخریب کامل چندین ساختمان بلندمرتبه و شکافت زمین به منظور هدف قرار دادن مقر فرماندهی حزب‌الله لبنان شد. رژیم صهیونیستی پس از این اقدام، هدف حمله را ترور سیدحسن نصرالله، دبیر کل لبنان اعلام کرد. پس از این اقدام نیروهای دفاع مدنی و اورژانس بیروت برای امدادرسانی به ضاحیه در جنوب لبنان شتافتند اما پس از چند ساعت از عملیات آوار‌برداری و نجات چند کودک از زیر آوار، رژیم صهیونیستی در اعلامیه‌ای از قصد خود برای حمله مجدد به همان نقطه و چندین ساختمان دیگر در ضاحیه بیروت خبر داد؛ اقدامی که منجر به نیمه‌تمام ماندن عملیات امداد و نجات و تخلیه این ناحیه از بیروت توسط شهروندان لبنانی شد. رژیم صهیونیستی سرانجام با بیش از 80 بمب سنگرشکن و استفاده از ده‌ها هزار تن مهمات در چند مرحله به نقطه‌ای که عصر روز جمعه به آن حمله کرده بود، مجددا حمله کرد. 
در نتیجه اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی بسیاری از شهروندان ضاحیه بیروت شب را در خیابان گذراندند و عملیات امداد و نجات فرماندهان مقاومت و مردم عادی نیز ناموفق ماند. اقدامات صهیونیست‌ها در نهایت صدها نفر از شهروندان بیروت و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را به شهادت رساند. 
***
حمایت بی‌شرمانه بایدن از ترور نصرالله
رئیس‌جمهور آمریکا که روز جمعه در نخستین واکنش به ترور دبیر کل حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی، از وقوع آن اظهار بی‌اطلاعی کرده بود، دیروز سرانجام چهره واقعی سیاست خارجی کاخ سفید را بروز داد و وقیحانه از این عملیات تروریستی دفاع کرد. جو بایدن عملیات وحشیانه روز 27 سپتامبر اسرائیل به ضاحیه بیروت را در چارچوب دفاع رژیم اشغالگر از امنیت خود عنوان کرد.

 


Page Generated in 0/0055 sec