printlogo


کد خبر: 292520تاریخ: 1403/7/8 00:00
اخبار

پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان در پی شهادت سیدحسن نصرالله
احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان در پیامی، شهادت مجاهد مبارز و نستوه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
شهید عالی‌مقام سیدحسن نصرالله مجاهدی نستوه، مبارزی واقعی و رهبری خالص و بی‌ادعا بود که نقش‌آفرینی این عالم ظلم‌ستیز در سربلندی و عزتمندی جبهه مقاومت مقابل دژخیمان صهیونیست در تاریخ به ثبت رسیده است. سیدحسن نصرالله با خلوص نیت و اندیشه‌های ظلم‌ستیزانه، ظفرمندی‌های ماندگاری را برای جبهه عظیم مقاومت به ارمغان آورد و همواره در مبارزاتی سخت و نفسگیر با شجاعت، شرافت و اقتدار در رویارویی با جنایتکاران و غاصبان صهیونیست از حقوق مسلمانان و جبهه‌ مقاومت دفاع ‌کرد. آنچه در موشک‌باران وحشیانه ضاحیه‌ بیروت توسط رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر با قساوت و بی‌رحمی رخ داده در استمرار حرکات ناجوانمردانه و ضد بشریت است و اکنون نیز که سید نصرالله عزیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد، زهی خیال باطل که اشغالگران و سفاکان تصور کنند به پیروزی رسیده‌اند، چرا که جبهه‌ عزتمند مقاومت اسلامی لبنان همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه خواهد داد. به نمایندگی از جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی، مراتب تسلیت و تعزیت را به حضرت ولیعصر(عج)، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ولی‌امر مسلمین جهان، جبهه مقاومت و به ملت سرافراز لبنان و به خاندان و بازماندگان شهید عالی‌مقام سیدحسن نصرالله تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال، علو درجات آن رهبر شجاع و عالم مبارز را مسألت دارم.
***
تاریخ‌سازی دوباره دختر ایرانی در ژوهانسبورگ
دومین مدال تاریخ اسکواش زنان با راهیابی فرشته اقتداری به فینال مسابقات بین‌المللی PSA قطعی شد. مسابقات اسکواش ۳ هزار دلاری بین‌المللی PSA در ژوهانسبورگ با درخشش فرشته اقتداری، ستاره اسکواش ایران همراه شد. اقتداری که با پیروزی مقابل سید یک مسابقات به جمع ۴ نفر برتر راه یافته بود، در مسابقه نیمه‌نهایی‌ «های لی وارد» ستاره شماره یک میزبان در رنکینگ جهانی و دارای رنکینگ ۱۰۴ PSA را در یک دیدار نزدیک و نفسگیر با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و به فینال راه یافت تا مدال خود را در این مسابقات قطعی کند. این دومین مدال تاریخ اسکواش زنان ایران است که باز هم توسط اقتداری کسب می‌شود. اقتداری پیش از این در مسابقات اسکواش بین‌المللی رنکینگ جهانی سازمان حرفه‌ای اسکواش‌بازان زن جهان در شهر کلکته هند، نخستین مدال تاریخ اسکواش زنان ایران را کسب کرده بود.
***
ضرب و جرح هواداران و سکوت عجیب فدراسیون فوتبال!
در داربی ۱۰۴ میان استقلال و پرسپولیس که در شهر اراک برگزار شد، روی سکوها اتفاقی زشت دوباره رخ داد و آن هم حمله لیدرها به هواداران بود؛ اتفاقی که کمتر از یک ماه پیش در دیدار تیم ‌ملی ایران برابر قرقیزستان رخ داد و این بار در رده باشگاهی تکرار شد. تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان به پایان رسید اما موضوع این گزارش حواشی روی سکوهاست؛ جایی که عده‌ای به عنوان لیدر با خیال اینکه صاحب باشگاه و استادیوم هستند، هر عمل قبیح و زشتی را انجام می‌دهند تا آنجا که دست روی هواداران بلند می‌کنند.
این اما اتفاق جدیدی نیست. در دیدار ایران - قرقیزستان هم که ۱۵ شهریور در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد این اتفاق افتاد و ایسنا در گزارشی‌ نقد خود را به این عمل نشان داد. در آن گزارش هشدار داده شده بود اگر فدراسیون فوتبال با این موضوع برخورد نکند، این نوع اتفاقات عادی شده و تکرار خواهد شد. سوال جدی‌ای که اکنون مطرح است این است: چرا فدراسیون فوتبال بعد از گذشت تقریبا یک ماه هنوز واکنشی به کتک خوردن هواداران تیم‌ ملی نداشته است، آن هم در شرایطی که هویت افراد ضارب مشخص بوده و حتی امکان تشکیل پرونده قضایی برای آنها وجود داشته است. مگر می‌شود بالاترین رکن ورزشی در فوتبال به این موضوع واکنشی نداشته باشد؟ فدراسیون فوتبال سال گذشته در ماجرای هوادار سپاهان تصمیم درست و به‌موقعی گرفت و رای به محرومیت ۱۰ ساله آن هوادار داد اما مشخص نیست چرا حالا که لیدرهای فدراسیون فوتبال در بازی تیم‌ ملی و لیدرهای استقلال در داربی هواداران را کتک زدند، هیچ واکنشی نداشته است؛ حتی دریغ از یک بیانیه ساده! همان‌طور که در گزارش قبلی ایسنا اشاره شده بود، فدراسیون فوتبال پیش از شروع لیگ بیست‌وچهارم روی ساماندهی کانون‌های هواداری تاکید داشت و آن را به عنوان یکی از الزامات مهم برای باشگاه‌ها در نظر گرفت. حتی گفته شد آیین‌نامه‌های جدیدی برای کمک به این امر تدوین می‌شود اما تاکنون هیچ آیین‌نامه‌ای به صورت رسمی منتشر نشده است. در چنین شرایطی، حداقل انتظاری که از فدراسیون فوتبال و ارکان‌ قضایی‌اش می‌رود این است که به موضوع ضرب و جرح هواداران در ورزشگاه‌ها ورود کرده و با عوامل اصلی این اتفاقات برخورد کند تا جلوی عادی شدن این قبیل رفتارها را از لیدرهای باشگاه‌ها بگیرد. در مرحله‌ بعد هم باید ساماندهی کانون‌های هواداری که از قضا یکی از اهداف فدراسیون فوتبال پیش از شروع فصل بود، انجام شود.

Page Generated in 0/0060 sec