printlogo


کد خبر: 292530تاریخ: 1403/7/8 00:00
اخبار

وجود ۱۹ هزار اتوبوس فرسوده در کشور
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ورود تعدادی از واگن‌های مترو از محل قرارداد چین برای شهر تهران خبر داد. مهدی جمالی‌نژاد درباره سرانجام قرارداد ۶۳۰ واگن سازمان شهرداری‌ها با شرکت چینی برای تأمین واگن‌های متروی تهران، بیان کرد: قرار بود در 2 مرحله ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی نوسازی شود؛ به گونه‌ای که یک مرحله در سال ۹۸ و دیگری بعد از شرایط کرونا تصمیم‌گیری شد تا نوسازی حمل‌و‌نقل عمومی در دستورکار قرار گیرد. وی با بیان اینکه با توجه به اینکه ۱۹ هزار اتوبوس فرسوده در کشور موجود است و این مساله موجب می‌شود که هم مدیران شهری و هم حاکمیت دست به دست هم دهند تا نوسازی ناوگان را داشته باشند، گفت: کلانشهرها در این میان وضعیت‌شان سخت‌تر از مابقی شهرهاست و شهر تهران هم با توجه به اینکه پایتخت کشور است، سهم بیشتری از فرسودگی ناوگان را دارد. جمالی‌نژاد گفت: در شهر تهران با توجه به اینکه شورای شهر و همچنین شهرداری تهران عنایت به نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی دارند،‌ یقینا هم دولت جدید و هم مدیران جدید با توجه به اینکه حمل‌و‌نقل عمومی یکی از ملزومات انتظام‌بخش شهر است، حمایت می‌کنند و هر کاری از دست‌شان بربیاید، در این راستا که بتوانیم نوسازی ناوگان را داشته باشیم حتما انجام می‌دهند.
***
آمادگی مددسراهای پایتخت برای شب‌های سرد
سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران جزئیات آماده‌سازی مددسراهای پایتخت همزمان با آغاز شب‌های سرد تهران برای افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب را تشریح کرد. سیدمحمد نقیب در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سازمان خدمات و رفاه اجتماعی شهرداری تهران برای آغاز فصل سرما نسبت به اورهال و آماده‌سازی ۲۰ مددسرای خود اقدام کردند و حالا این مراکز آماده پذیرش افراد بی‌خانمان و در راه مانده هستند. وی با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی پذیرش ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ نفر از افراد بی‌خانمان در مراکز خود را دارد، افزود: البته در شرایط سخت و خاص این آمادگی وجود دارد که ظرفیت مددسراها را تا ۳۰۰۰ نفر نیز افزایش داد. وی با بیان اینکه ۵۰ گشت حامی‌شهر به صورت شبانه‌روزی در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند، گفت: گشت‌ها در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب نسبت به جذب آنها اقدام کنند. شهروندان تهرانی نیز می‌توانند در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب، موضوع را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند که در پی تماس آنها، کارشناسان ما برای جذب افراد کارتن‌خواب به محل اعزام خواهند شد.
***
رشد ۳۰ درصدی صدور مجوز تولید دارو در سال ۱۴۰۲
سرپرست اداره مواد اولیه سازمان غذا و دارو با اشاره به رشد حدود ۳۰ درصدی صدور مجوز تولید دارو در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، گفت: صدور پروانه تاسیس کارخانه‌های ماده اولیه نیز در این مدت ۲۷۱ درصد رشد داشته است. دکتر حسین شمالی با بیان این مطلب اظهار کرد: تعداد بازدید GMP از خطوط تولیدی مواد اولیه دارویی از ۳۹ مورد به ۸۶ مورد و تعداد خطوط بازدید شده از ۴۵ به ۱۱۰ رسیده که به ترتیب ۱۲۰ و ۱۴۴ درصد رشد داشته‌اند. وی افزود: از خرداد سال گذشته سعی شده علاوه بر افزایش سطح کارشناسان در بررسی کیفی پرونده‌ها، سرعت رسیدگی نیز افزایش یابد، بنابراین سال گذشته صدور مجوز فعالیت تولید (احداث کارخانه تولیدی) از ۱۲ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۴۰ مورد در سال جاری رسیده که نشان‌دهنده رشد ۲۳۳ درصدی است. بنا بر اعلام سازمان غذا و دارو، به گفته وی، در حال حاضر همه کارشناسان فنی اداره ماده اولیه دارای تحصیلات phd هستند و در عین حال، کنار افزایش حساسیت‌هایی که روی موضوع کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها داشتند، سرعت رسیدگی را هم افزایش داده‌اند. شمالی خاطرنشان کرد: صدور مجوز فعالیت تولید (تولید قراردادی) نیز در مدت زمان ذکر شده از ۸ مورد به ۱۱ مورد رسیده است.
***
دانشگاه تهران در صدر دانشگاه‌های برتر جهان اسلام قرار گرفت
بر اساس رتبه‌بندی «Edu» دانشگاه تهران در حوزه علوم شناختی در صدر دانشگاه‌های برتر کشور‌های جهان اسلام قرار گرفت. بر اساس رتبه‌بندی «Edu»، دانشگاه تهران در رتبه ۳۴۶ جهان، رتبه ۴۵ آسیا و در حوزه علوم شناختی در صدر دانشگاه‌های برتر کشور‌های جهان اسلام قرار گرفت. بر اساس داده‌های این رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۱۰۰ دانشگاه جمهوری اسلامی ایران بر اساس عملکرد پژوهشی آنها در این رتبه‌بندی آورده شده است که در این بین دانشگاه تهران در رتبه ۴۵ آسیا و ۳۴۶ جهان قرار گرفته است. دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با رتبه ۹۳ آسیا و ۵۵۵ جهان و دانشگاه صنعتی شریف با رتبه ۱۵۴ آسیا و ۷۷۸ جهان رتبه‌های بعدی این رتبه‌بندی را از آن خود کرده‌اند. در این رتبه‌بندی دانشگاه تهران در حوزه علوم شناختی در صدر دانشگاه‌های برتر کشور‌های جهان اسلام قرار گرفته و از دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه ملک سعود عربستان سعودی و دانشگاه مالزی پیشی گرفته است. Edu Rank یک رتبه‌بندی مستقل است که فهرستی از بهترین دانشگاه‌های جهان را در حوزه علوم شناختی معرفی می‌کند.
***
افتتاح هتل جنت اصفهان برای خدمت‌رسانی به فرهنگیان
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در بازدید از هتل جنت اصفهان از افتتاح این مرکز رفاهی طی هفته‌های آتی خبر داد و اعلام کرد: مرکز رفاهی جنت با امکانات یک هتل 4 ستاره آماده بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به فرهنگیان و سایر هموطنان است. محسن احمدی در جریان بازدید از هتل جنت اصفهان، این پروژه را مظهر تغییر نگرش و رویکرد جدید صندوق به مشارکت و همکاری با آموزش  و پرورش به منظور خدمت‌رسانی به فرهنگیان عزیز بیان و ابراز امیدواری کرد این روند تعامل و همکاری نزدیک برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های دیگر در سراسر کشور همچنان ادامه یابد.

Page Generated in 0/0064 sec