printlogo


کد خبر: 292534تاریخ: 1403/7/8 00:00
هفته بارانی کشور

با آنکه سازمان هواشناسی اعلام کرد به دلیل تغییر اقلیم، پیش‌بینی‌‌ها درباره چگونگی وضعیت هوا چون سال‌های گذشته خیلی نمی‌تواند با قطعیت باشد و اخیرا نیز اعلام شد که اوائل پاییز امسال بارش چندانی رخ نمی‌دهد ولی اغلب استان‌های کشور طی 2 روز گذشته با بارش باران و بعضا برف مواجه شدند، به طوری که با فعال شدن سامانه بارشی در کشور ۱۸ استان شاهد بارش بود و بارش‌ها در ۶ استان شدید اعلام شد. دیروز در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، همدان، مرکزی، برخی نقاط استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، شمال و شرق آذربایجان شرقی و شرق کردستان بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط، گرد و خاک، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات مرکزی البرز بارش برف اتفاق افتاد. 
شدت بارش در این روز برای گیلان، مازندران، گلستان و شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات مرکزی البرز گزارش شد. یکشنبه در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی، استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، مرکزی و جنوب کرمان، دوشنبه در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران و سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود. 
همچنین گزارش سازمان هواشناسی حاکی است امروز -یکشنبه- کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور بویژه در استان‌های ساحلی خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، مرکزی و زنجان روی می‌دهد. یکشنبه در شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز طی ۲ روز آینده مواج است. این شرایط اثرات مخاطره‌آمیز زیادی مانند بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه و لغزندگی جاده‌ها طی روزهای آینده را در پی دارد.

Page Generated in 0/0063 sec