printlogo


کد خبر: 292537تاریخ: 1403/7/8 00:00
اخبار

شوک به متقاضیان نهضت ملی مسکن؛ پرداخت آورده ماهانه شد
در حالی که قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن هر ۳ تا ۴ ماه یک بار واریز شود، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامک، واریز آورده را به ماهانه تغییر داد.
حدود ۳ سال از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن می‌گذرد؛ طرحی که در ابتدا قرار بود با ۱۵۰ میلیون تومان تهرانی‌ها را صاحب خانه کند.
مرحوم رستم قاسمی، وزیر اسبق راه و شهرسازی دی‌ سال ۱۴۰۰ در این باره گفته بود: سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد و اقساط این تسهیلات ۲۰ساله است. اقساط این وام پلکانی خواهد بود؛ فردی که امروز ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کند طی ۲۰ سال آینده حدود یک و نیم میلیارد تومان پرداخت می‌کند که پرداخت آن به‌صورت پلکانی خواهد بود. افرادی که امروز ثبت‌نام می‌کنند ۲ سال بعد از تحویل مسکن پرداخت اقساط آنها شروع می‌شود.
حدود ۳۳ ماه از این اظهارنظر می‌گذرد و متقاضیان نهضت ملی مسکن استان تهران تا امروز خیلی بیشتر از رقم اعلام شده بالا، آورده این طرح را واریز کرده‌اند. فارغ از این ماجرا، قرار بود متقاضیان نهضت ملی مسکن هر ۴ ماه یک بار اقدام به واریز آورده کنند.
این در حالی که در یک نمونه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با تغییر رویکرد اقدام به ارسال پیامک‌های هشدار به متقاضیان کرده است. در جدیدترین نمونه این اداره کل با ارسال پیامکی به متقاضیان تا ۲۰ مهر برای پرداخت ۵۰ میلیون تومان فرصت داده است.
***
دولت خواستار مهلت بررسی طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی شد
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس مجلس، رئیس‌جمهور را درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی توجیه می‌کند، گفت: این کار هیچ بار مالی ندارد. محمدرضا رضایی‌کوچی درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: با شروع فعالیت مجلس و قبل از اینکه وزرا به مجلس معرفی شوند، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی را مطرح کردیم. وی افزود: این طرح آماده بود که در مجلس اعلام وصول شود اما یک روز قبل از این کار، رئیس‌جمهور با رئیس مجلس گفت‌وگویی داشت و درخواست کرد با توجه به شروع به کار دولت برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی، مهلت داده شود.
رضایی‌کوچی ادامه داد: شاید درخواست مذکور با این نگاه بوده است که تفکیک وزارتخانه باعث توقف کارهای عمرانی می‌شود و رکود را در کار وزارت راه و شهرسازی ایجاد می‌کند، به همین دلیل نیز توسط رئیس مجلس به احترام رئیس‌جمهور و برای اینکه نشان دهد تعامل بین دولت و مجلس وجود دارد، اعلام وصول طرح تفکیک وزارت راه به تعویق افتاد و اعلام وصول نشد.
***
دامنه نوسان بورس دوباره یک درصد شد
بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه نوسان بورس و فرابورس مثبت و منفی یک درصد تعیین شد.
پیرو برگزاری جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه، مقرر شد بر اساس بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهام‌داران و جلوگیری از تأثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق‌تقدم سهام و صندوق‌های سهامی مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شود.
***  
قیمت شکر آبان متعادل می‌شود
دبیر انجمن کارفرمایی تصفیه‌کنندگان شکر اظهار کرد: از ۱۵ آبان شکر تولیدی داخل وارد بازار شده و با جبران کمبودها، نرخ این محصول کاهش می‌یابد.
غلامحسین بهمئی با بیان اینکه نرخ مصوب شکر فله‌ای ۳۵ هزار تومان به اضافه ۱۰ درصد ارزش افزوده ۳۸۵۰۰ تومان است، ادامه داد: این مبلغ برای مصرف‌کننده در بازار 44500 تومان لحاظ می‌شود. شکرهای با قیمت بالاتر مربوط به محصولاتی است که خارج از بازارگاه به فروش می‌رسد. وی افزود: بر اساس قانون، شکر تولیدی داخل و وارداتی باید در بازارگاه عرضه و به فروش برسد اما کنترل توزیع شکر داخلی دشوار بوده و وارداتی‌ها چون از مجرای گمرک انجام می‌شود قابلیت کنترل دارد.
بهمئی در پایان با بیان اینکه بخشی از تولید داخل نشت پیدا کرده و با قیمت بالاتر عرضه می‌شود، اظهار کرد: نرخ شکر از آبان با اضافه شدن شکر تولید داخل به محصولات وارداتی به تعادل می‌رسد.
***
جزئیات حراج بعدی سکه مرکز مبادله
طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا، نوزدهمین حراج سکه طلای این مرکز دوشنبه ۹ مهر برگزار می‌شود.
نوزدهمین جلسه حراج سکه طلا روز دوشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۳، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی است.
زمان واریز وجه از ساعت ۱۲ روز شنبه ۷ مهر آغاز شد و ساعت ۲۳ یکشنبه مورخ ۸ مهر ۱۴۰۳(امروز) پایان می‌یابد. پس از اتمام این دوره زمانی، امکان پرداخت وجه و در نتیجه شرکت در حراج وجود ندارد.

Page Generated in 0/0062 sec