printlogo


کد خبر: 292549تاریخ: 1403/7/9 00:00
اخبار

لغو نمایشگاه‌های موزه هنرهای معاصر
نمایشگاه‌های جدید موزه هنرهای معاصر تهران در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان لغو شد. در پی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل مومن و مجاهد حزب‌الله لبنان و اعلام ۵ روز عزای عمومی در کشور، آیین افتتاح نمایشگاه‌های «چشم در چشم» (پرتره در هنر مدرن و معاصر) و «همسفر با آفتاب» (مروری بر آثار فرخ شایسته) که قرار بود دوشنبه ۹ مهر جاری در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شود، لغو و به زمان دیگری موکول شد.
زمان‌بندی جدید برپایی این 2 نمایشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.
***
زمان برگزاری نمایشگاه صنعت موسیقی تغییر کرد
تاریخ برگزاری دومین نمایشگاه صنعت موسیقی در پی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و اعلام عزای عمومی به زمان دیگری موکول شد.
بر اساس اعلام ستاد برگزاری دومین نمایشگاه صنعت موسیقی، به دنبال اعلام ۵ روز عزای عمومی، زمان برگزاری این نمایشگاه از ۱۰ مهر به ۲۹ آبان تا ۲ آذر در محل مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران تغییر یافت. علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۹ آبان تا ۲ آذر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.
دومین نمایشگاه صنعت موسیقی که در دوره گذشته با حضور تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و دست‌اندرکاران موسیقی برگزار شده بود، این بار پذیرای چهره‌های موسیقی ایران نیز خواهد بود.
***
تماشاخانه‌ ایران‌شهر میزبان بیش از ۲۰ هزار تماشاگر شد
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های «ترور»، «ورق الخیال»، «کالیگولا» و «مرغ دریایی» که در فاصله‌ زمانی ۲۸ مرداد تا ۴ مهر سال جاری در سالن‌های سمندریان و ناظرزاده‌ کرمانی‌ روی صحنه رفتند، به تفکیک اجراها مشخص شد.
نمایش «ترور» که به کارگردانی‌ ابراهیم امینی در سالن ناظرزاده با ظرفیت ۲۱۲ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۵۰ و ۳۵۰ هزار تومان روی صحنه رفت، با ۴۳ اجرا و میزبانی از ۹۵۲۵ تماشاگر، توانست به فروشی معادل ۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «ورق الخیال» که به کارگردانی اسماعیل‌ گرجی در سالن سمندریان با ظرفیت ۱۵۰ تماشاگر، و قیمت بلیت ۳۰۰ و ۲۵۰ هزار تومان روی صحنه رفت؛ با ۳۲ اجرا و میزبانی از ۵۲۲۲ تماشاگر فروشی معادل یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون و ۵ هزار تومان داشته‌ است.
نمایش «کالیگولا» که به کارگردانی رویا اسدی در سالن سمندریان با قیمت بلیت ۳۰۰ هزار تومان روی صحنه رفت؛ با ۲۸ اجرا و میزبانی از ۳۲۹۹ تماشاگر، فروشی معادل ۶۹۰ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان داشته است.
نمایش «مرغ دریایی» به کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری نیز در سالن ناظرزاده و قیمت بلیت ۳۰۰ و ۲۵۰ هزار تومان با ۲۸ اجرا توانست با میزبانی از ۲۳۹۶ تماشاگر، فروشی معادل ۴۲۵ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان داشته باشد.
***
اجرای ۶ اثر از ایران در فستیوال تئاتر «هایفست» ارمنستان
بیست‌ودومین جشنواره هنرهای اجرایی «هایفست» با شعار «فستیوال رویاها» در ایروان برگزار می‌شود. هدف برگزارکنندگان این فستیوال تبدیل ‌شدن «ایروان» به یک شهر فرهنگی است.
این رویداد هنری امسال میزبان ۱۸ کشور از جمله کشورهای آلمان، فرانسه، اسلوونی، اسلواکی، ایران، ارمنستان، بلژیک، لهستان، آمریکا، قرقیزستان، جمهوری چک، بلاروس و روسیه است و با توجه به نگاه ویژه‌ جشنواره به بخش خیابانی، گروه‌های سرشناسی از ایتالیا، بلژیک و لهستان در این بخش حضور دارند.
برنامه افتتاحیه جشنواره را گروه مطرح «ایونتی ورتیکالی» از ایتالیا، اول اکتبر (۱۰ مهر) در آسمان ایروان اجرا می‌کند.
از ایران آثاری چون نمایش «داستان چوبی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی، نمایش «تولد» به کارگردانی کیوان نخعی، نمایش «شکست» به کارگردانی سمیرا وکیلی، نمایش خیابانی «عروسک خون» به کارگردانی یاسر میرحمیدی، نمایش خیابانی «کاراوا» به کارگردانی محمود فرضی‌نژاد حضور دارند.
بیست‌ودومین دوره‌ جشنواره هنرهای اجرای «هایفست» از یک تا ۸ اکتبر (۱۰ تا ۱۷ مهر) در شهر ایروان ارمنستان برگزار می‌شود.
***
آیین اختتامیه سومین «مهر سینمای ایران» به تعویق افتاد
دبیرخانه‌ جشن «مهر سینمای ایران» با تسلیت شهادت بزرگ‌مرد عزیز سیدحسن نصرالله اعلام کرد: با احترام به ایام تعزیت آن مجاهد نستوه، برگزاری برنامه‌های استانی و آیین پایانی این جشن در تهران به تعویق خواهد افتاد.
در متن دبیرخانه این جشن آمده است: ملتی که به اعجاز «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیل‌اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون» امیدوار است، شهادت را سعادت خویش می‌داند و مشتاقانه در جدال با اهریمن، لبیک‌گوی پروردگاری ا‌ست که بهشت را بر او ارزانی می‌فرماید.
سینمای ایران اسلامی، مبین آرمان‌های چنین ملتی‌ است و افتخار خویش را شرح شریف شهیدانی می‌داند که مومنانه، از حق کوتاه نیامدند و نام خویش را در شمار ظلم‌ستیزان ثبت کردند.
مجاهد شهید آیت‌الله سیدحسن نصرالله که او را باید بحق، علمدار مقاومت و سرسلسله‌ جهاد با غاصبان مغضوب نامید، عارفانه در ناجوانمردانه‌ترین جنایت رژیم اشغالگر قدس سر به خاک گذارد. ایمان داریم که نام او تا ابد، عذاب جان پلید دژخیمان اسلام خواهد بود.

Page Generated in 0/0071 sec