printlogo


کد خبر: 292550تاریخ: 1403/7/9 00:00
واکنش چهره‌های فرهنگی و نهادهای هنری به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان
صدا، دوربین‌ حرکت تا بیت‌المقدس

گروه فرهنگ و هنر: در پی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری به صورت جداگانه پیام‌های تسلیت و دل‌نوشته‌هایی در وصف سید مقاومت منتشر کردند. 
***
ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سینما در متنی که آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داد چنین نوشت: سید این احوال دوگانه را چه کنم؟! مگر جامه‌ای جز رخت شهادت بر تو زیبنده بود؟ کاش سید، مقابلت نشسته بودم و متن سوگنامه را با خودت تمرین می‌کردم. مطمئن هستم هر بار جمله‌ای در وصفت می‌نوشتم با آن گونه‌های سرخ و محجوب، می‌خندیدی و مرا خجالت‌زده می‌کردی. سید‍، جگرم سوخت. باورش سخت است که لبنان بدون تو را تصور کنم. سید، بارها در لبنان به عشق دیدارت به انتظار نشستم و سهم دیدارت نصیبم نشد. سید، ارابه فرعون را به بازی گرفته‌ام و فریاد می‌کشم صدا، دوربین‌، حرکت ولی عالم مَجاز من کجا، عالم حقیقی تو و یارانت کجا. من مشغول قهرمان‌بازی مجاز بودم که خبر آمد سیدحسن نصرالله رفت.
صدا و دوربین خاموش ولی حرکت تو تا بیت‌المقدس ادامه خواهد داشت. اکنون من مانده‌ام و چشمان گریان آسیه سلام‌الله‌علیها که مقابل شکنجه فرعون برای دست کشیدن از حق منتظر است و او جز همنشینی خدا چیزی نمی‌بیند. سید، این قوم فرعونی به گواه تاریخ رفتنی‌اند ولی راه تو و مرام و نگاه مقاومت همچنان ماندنی خواهد بود.
من که حاضر نیستم تصویر انگشت اشاره‌ات که به سمت اسرائیل نشانه می‌رفتی را، لحظه‌ای از نظرم پاک کنم و بر پیکر پاره پاره‌ات نظر کنم. سید زنده است. راه مقاومت زنده است.
***
 سیدداوود میرباقری، کارگردان سینما و تلویزیون که این روزها سریال «سلمان فارسی» را در دست ساخت دارد، در پی شهادت سیدحسن نصرالله یادداشتی اختصاصی در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد که در آن با آوردن شعری از استاد شفیعی‌کدکنی از ویژگی‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت.
در متن این یادداشت آمده است:
«گفتمش: خالیست شهر از عاشقان
وینجا نماند مرد راهی تا هوای کوی یاران بایدش
گفت: چون روح بهاران آید از اقصای شهر
مردها جوشد ز خاک، آنسان که از باران گیاه
و آنچه می‌باید کنون صبر مردان و دل امیدواران بایدش. (استاد شفیعی‌کدکنی)
خبر شهادت سید دوست‌داشتنی جبهه مقاومت، ناگهانی و بسیار دردناک بود. روح بلند سردار معرکه‌های نبرد با دشمن‌ترین دشمنان انسانیت، محبوب قلوب همه آزادگان، سیدحسن نصرالله با سیمرغ شهادت به قاف عشق محبوب ابدی و ازلی پرواز کرد و در قرب اجداد طاهرینش آرام گرفت.
هرگز مرگ در بستر برای چون اویی که تمام لحظه‌های حیات طیبه‌اش در گرماگرم مبارزه با ظلم صهیونیست‌های نژادپرست و در دفاع از حقانیت فلسطینیان و نیز دفاع از استقلال و وحدت ملت لبنان بود، زیبنده نبود و سرانجام هم به دست اشقی الاشقیای زمانه، رژیم سفاک و کودک‌کش اسرائیل که مورد حمایت وقیحانه و همه‌جانبه و بی‌قید و شرط مدعیان صلح و حقوق بشر است، به فیض شهادت رسید.
نوشیدن شربت این‌چنین شهادتی گوارای وجودش باد. شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله را به همه آزادگان تبریک و تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای روح بلند او و یاران شهیدش علو درجات و تداوم راه پرافتخارش را مسالت دارم. سیدداوود میرباقری».
***
 سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما در واکنش به شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دلنوشته‌ای منتشر کرد که به شرح زیر است:
«سید سال‌ها آرزوی شهادت داشت، از همان دهه ۷۰ شمسی که زعامت حزب‌الله را برعهده گرفته بود، هر فرعونی بر اریکه کاخ صهیونیستی سرزمین اشغال‌شده تکیه زد او را ابراهیم‌وار و موسی‌گونه در مقابل بت خود دید و هوای حذف او را در سر داشت اما همه غافل از اینکه امت محمد(ص) و پیروان خون خدا حسین(ع) همه عاشقان شهادتند و شهادت آغاز آنهاست نه پایان.
از عاشورای سال ۶۱ هجری شیعه آموخته که «ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی یا سیوف خذینی» و به چشم خود دیده که تمام آنها که برای خدا جهاد کرده‌اند ماناتر از دیگرانی شدند که عافیت‌طلبی کردند و گوشه عزلت را بر مقاومت ترجیح دادند.
فرزند برومند موسی کاظم(ع) همچون موسی کلیم‌الله سال‌ها عرصه را بر فرعونیان زمان تنگ کرد و در ایام قتل‌عام کودکان مظلوم غزه، فلسطین و لبنان در حالی که عزم او دفاع از این مظلومان تاریخ بود در ایام نزدیک به سقوط فرعون زمان به دست شقی‌ترین اشقیا در خون خود غلتید تا بار دیگر سیدی از اولاد زهرا(س) این سرو مقاومت را با خون خود آبیاری کند.
شهادت جناب مستطاب سید عزیز مقاومت راه را برای فرعونیان زمان سخت‌تر و نابودی آنها را نزدیک می‌کند و شاید این‌بار هم موسایی که در خانه فرعون بزرگ شده آنها را از اریکه به زیر بکشد. همه ما دل‌مان برای سید تنگ می‌شود، برای صلابتش، برای شور او، برای آرامشش؛ برای لبخند او، برای نطق‌های آتشینش و برای اشکش در روضه‌خوانی اباعبدالله(ع).
سید رفت تا در کنار دوستانش که همه اصحاب حسین(ع) بودند گرد خون خدا جمع شوند و در قهقهه مستانه‌شان عند ربهم یرزقون باشند اما این داغ برای ما دوستدارانش و برای آقای ما سخت و طاقت‌فرساست.
عاقبتی اینچنین نصیب ما ان‌شاءالله. اللهم ارزقنا».
 جمال شورجه، نویسنده و کارگردان ایرانی نیز در دلنوشته کوتاهی اینگونه نسبت به شهادت سیدحسن نصرالله واکنش نشان داده است:
«خون بر شمشیر پیروز است. مگر از عزیز دل سید جبهه مقاومت غیر از شهادت می‌توان انتظار دیگری داشت. سید جان! آن روز که در لبنان سعادت دیدارت نصیبم شد برای فیلم حضرت یوسف علیه‌السلام، با آغوش باز از من و مرحوم سلحشور استقبال کردی، هیچگاه فکر نمی‌کردم روزی شاهد رفتن و پرواز الهی‌ات باشم. آه و افسوس برای ما است اما راه سبز اسلام تا ظهور ادامه دارد. ان‌شاءالله».
***
 سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ نیز در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را  تبریک ‌‌و تسلیت گفت. در بخشی از پیام صالحی آمده است: مبارز نستوه و خستگی‌ناپذیر، سید مقاومت و نماد  ایستادگی در برابر ستم دیرپای رژیم  جنایتکار صهیونیستی، جناب سیدحسن نصرالله رضوان‌الله علیه پس از دهه‌ها مبارزه و سال‌ها رهبری مکتب رهایی‌بخش مقاومت، سرانجام به فیض عظیم شهادت نائل گشت و به خیل پرشمار یاران عزیزش پیوست.
آن شهید جاوید، با تأسی گرفتن از مکتب ایثار و شهادت و تحت تاثیر مکتب دوران‌ساز بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، بار سنگین مقاومت در برابر افزون‌خواهی دژخیمان اشغالگر را سال‌های متمادی به دوش کشید و در این راه پرتلاطم، هرگز خم به ابرو نیاورد. بی‌شک راه او که امروز به یک مکتب انسان‌ساز و نقطه رهایی‌بخش مردم بی‌پناه و پناهگاه زنان و کودکان آواره غزه، فلسطین و لبنان تبدیل شده است، با شتاب افزون‌تر و گام‌های استوارتر، از سوی مبارزان جان‌برکف حزب‌الله و نیروهای مقاومت در سراسر منطقه پیموده خواهد شد و دیر نیست صبحی که تحقق وعده الهی در ریشه‌کن شدن ستمکاران و کوتاه شدن دست مستبدان و حامیان وجدان ستیزشان را نظاره کنیم.
اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این مبارز مقاوم کم‌نظیر به محضر حضرت ولی‌عصر روحی‌فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی، خانواده معزز شهید نصر‌الله بویژه همسر مکرمه و فرزندان مقاوم ایشان و همه مبارزان و مجاهدان فی‌سبیل‌الله در رزمگاه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها، از درگاه ایزد متعال  برای آن شهید عزیز علو درجات در اعلی علیین و حسن فرجام و پیروزی نهایی برای پویندگان این مسیر روشن خواستارم.
***
 محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز با اشاره به شخصیت ارزشمند و بی‌نظیر سیدحسن نصرالله نوشت: خبر شهادت سید مقاومت، عبد صالح، رهبر مبارز، شجاع و دوراندیش حزب‌الله و شاگرد حقیقی امام خمینی رضوان‌الله تعالی‌علیه و امام خامنه‌ای حفظه‌الله‌تعالی، جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله، موجی از اندوه را در قلب دلدادگان مقاومت فرود آورد. هر چند مقاومت و جهاد در اندیشه اسلامی قائم به افراد نیست اما فقدان چنین شخصیت ارزشمند و بی‌نظیری، جبران‌ناپذیر است. این اقدام تروریستی خون‌بار که به دست جنایتکار صهیونیست غاصب و با پشتیبانی دولت مستکبر آمریکا به اجرا درآمد، نشان داد رژیم اشغال‌گر از انسانیت بی‌بهره است، چرا که با پشت سر گذاشتن مراتب پستی و ذلت، ماهیت وحشی و متعفن‌اش برای دنیا عیان شد، لذا تحقق آرمان آزادی قدس و ازاله این غده سرطانی، با معطلِ سازمان ملل یا کشورهای دیگر ماندن به‌دست نمی‌آید. بار دیگر اثبات شد که راه نجات فقط در مقاومت، مجاهدت و همبستگی است و حالا دیگر هیچ هدفی جز نابودی کامل این رژیم منحوس نمی‌تواند خون‌بهایی برای شهادت عزیزان‌مان باشد. سید عزیز مقاومت، این نصر عرب و اسلام، با زیست ‌شهادت‌گونه، ندای سید و سالار شهیدان را لبیک گفت و سال‌ها در معرکه مجاهدت ایستادگی کرد و در این راه از خانواده و جان شریف خود نیز گذشت، همانطور که صدای رثایش در گوش جان ما ماندگار شد که «هذا یَعنی لَبّیکَ یا حُسَین...».
دولت و مردم ایران اسلامی، همچون گذشته و راسخ‌تر از همیشه پشتیبان مردم صبور و فداکار لبنان و مردم مظلوم و مقاوم فلسطین خواهند بود.
***
 حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی در پی شهادت دبیر کل حزب‌الله لبنان از طرف جامعه هنری و تئاتری پیام تسلیت منتشر کرد. در متن پیام حمید نیلی آمده است:
«هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. شهادت مجاهد کبیر دبیرکل حزب‌الله لبنان، بار دیگر سندی بر حقانیت دفاع از امت اسلام است. اگر چه از دست دادن شخصیتی همچون سیدحسن نصرالله برای جامعه اسلامی لبنان و جهان غمی بزرگ به همراه دارد ولی قطعا اراده‌ تمام آزادی‌خواهان جهان را برای دفاع از آرمان و تلاش برای نابودی رژیم غاصب، منحوس، جنایتکار و ضد صلح صهیونیستی مصمم‌تر خواهد کرد. با اندوه فراوان و خشمی در انتظار انتقام، شهادت مجاهد مقاومت سیدحسن نصرالله را به محضر حضرت حجت(عج)، مقام معظم رهبری و جامعه هنری بویژه هنرمندان هنرهای نمایشی، تسلیت عرض می‌کنم».
اما در این بین هنرمندان نیز هر کدام در فضای مجازی نسبت به جنایت رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.
***
 امیرحسین شفیعی، دبیر بیست‌ونهمین  جشنواره تئاتر ایران همسو با هنرمندان حاضر در این جشنواره حمله به ناحیه ضاحیه لبنان از سوی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را محکوم‌ کرده و‌ شهادت سیدحسن نصرالله، سید مقاومت را تسلیت و تبریک گفت.
در ادامه این پیام آمده است: جبهه مقاومت جریانی منحصر به یک اقلیم و سرزمین نیست و تا زمانی که ستم به مظلومان جهان وجود دارد، مقاومت مظلومان، جریانی زنده و پیش‌رونده خواهد بود.‌ متضمن این پیش‌روندگی به تبعیت از قیام امام حسین(ع)، دادن جان و غلتیده شدن در خون برای دفاع از مظلوم و شهادت است.
همان‌گونه که سید مقاومت خود بارها تاکید کرده بود، راه شهیدان متوقف نمی‌شود و مبارزه در مسیر حق ادامه خواهد داشت؛ هنرمندان تئاتر استان تهران همسو با آحاد مردم از طریق مقاومت و آرمان‌های آن دفاع کرده و اعلام می‌دارند طبق رسالت هنرمندانه خویش از تبلیغ و تبیین بیش از پیش فلسفه مقاومت و دفاع از مظلومان جهان دست نخواهند کشید.
بیست و‌ نهمین جشنواره تئاتر استان تهران با توجه به پیام رهبر انقلاب، تمهیداتی را درباره توجه به آثار مرتبط با جبهه ایثار و مقاومت در زمان برگزاری این جشنواره خواهد داشت که متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
***
 سیدمسعود اطیابی، کارگردان سینما نیز در پی شهادت سیدحسن نصرالله اظهار داشت: شهادت هنر مردان خداست و شهید زنده است و تاریخ و مقاومت زنده است. شهادت مجاهد بزرگ و سید مقاومت را تسلیت عرض می‌کنم.
وی افزود: رژیم مسلح و جنایتکار صهیونیستی کاری ‌جز ترور، کودک‌کشی، بی‌دفاع‌کشی و نسل‌کشی بلد نبوده و نیست و از نبرد مردانه با مبارزان راه آزادی و عدالت عاجز است.
کارگردان سینما گفت: تشویق و تجهیز بیشتر این رژیم غیرقابل کنترل، توهین به مفهوم انسانیت و نشان دادن وضعیت تاسف‌بار سیاست جهانی است و صد البته این تحرکات نه‌تنها نشان از پیروزی این رژیم ضحاک‌صفت نمی‌دهد بلکه نمادی از ضعف و زبونی و زوال این رژیم دارد.
وی تاکید کرد: ما فریدون‌های زمان بسیار داریم. اینگونه نیست که با شهادت یک نفر آن هم سید مقاومت، محور مقاومت تسلیم شود.
***
 محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی نیز در پیامی نوشت: حاج  سیدحسن نصر‌الله مجاهدی مومن و شجاع و مرد آزمون‌های سخت بود. رزمنده دلیر و خستگی‌ناپذیری که برای اعتلای عزت و غرور جهان اسلام و جبهه مقاومت همانند سدی آهنین در برابر رژیم متجاوز و اهریمنی صهیونیسم، طی چند دهه، سرافرازانه ایستاد و در همه این سال‌ها، خار چشم دشمنان امت اسلامی بود. او نمونه واقعی مجاهدی است که با تمام وجود و خلوص، پا در راه حقیقت و عدالت گذاشته و در این مسیر، از همه دلبستگی‌های مادی و دنیوی گذشته است. نام او به عنوان مبارزی شجاع و الگوبخش، همواره بر تارک تاریخ جهان اسلام خواهد درخشید. چهره پرفروغ و پرافتخاری که مشی مبارزه دائم با رژیم خونریز و کودک‌کش اسرائیل را  زیسته بود.
شهادت سرافرازانه سمبل مقاومت و شجاعت را به حضرت ولیعصر(عج)، رهبر عظیم‌الشأن انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، خانواده معزز آن شهید بزرگوار و مردم حق‌طلب لبنان، فلسطین و ایران بویژه به سینماگران و هنرمندان کشور، جامعه هنری و سینمایی حوزه مقاومت و جهان اسلام و همه آزادی‌خواهان در جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
بی‌گمان، ترور ناجوانمردانه و بزدلانه این قهرمان همیشه زنده اسلام، بی‌پاسخ نخواهد ماند و ثمره خون پاک این مجاهد فی‌سبیل‌الله به تقویت درخت تنومند مقاومت و زوال زودرس رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.
اینک هنرمندان و سینماگران متعهد، حق‌جو و آزاده می‌توانند با تبیین، روایت و تصویر واقعیات تاریخ خونبار رژیم غاصب صهیونیستی و جنایات جنون‌آمیز این رژیم به جهانیان، سهمی در این روشنگری داشته باشند.
***
همچنین حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای آورده است: نهضت زنده است، چون هنوز شهید می‌دهد. جبهه مقاومت امروز عزادار است، عزادار شهادت مردی که قله‌های رفیع جهاد را یکی پس از دیگری فتح کرد، رهبری که در زمانه‌ سکون و سازش، فخر جهان اسلام شد، شیرمردی که تمام زندگی خود را وقف مبارزه با شر مطلق کرد و در همین مسیر به افتخار شهادت نائل شد.
این بیانیه می‌افزاید: شهادت مظلومانه‌ سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، مسیر تازه‌ای پیش روی جبهه‌ مقاومت گشوده است. جهان امروز هیچ شباهتی به جهان دیروز ندارد. حالا مرز میان ما و خصم صهیونیست را خون پاک نصرالله عزیز ترسیم کرده است و این مرز، جز به جهادی تاریخ‌ساز، آرام نخواهد گرفت. دشمنان این جبهه بدانند حزب‌الله زنده است و اگر سربازی از جبهه مقاومت، در این نبرد سرنوشت‌ساز به فیض شهادت نائل شود، مسیر و منش مقاومت قدرتمندتر از همیشه ادامه خواهد یافت.
در بیانیه حوزه هنری آمده است: اهالی هنر انقلاب اسلامی در این داغ سترگ، همدرد ملت شریف لبنان هستند و برای نقش‌آفرینی در فصل جدید جهاد با رژیم سفاک صهیونیست، اعلام آمادگی می‌کنند. ما برای روایت جهاد آخرالزمانیِ سربازان جبهه‌ حق، تشنه و آماده‌ایم.
***
محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری با انتشار تصویر «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» و اما بعد فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل... والسلام»، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.
***
حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش نیز با انتشار فیلمی از شهید سیدحسن نصرالله در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «سرباز جهادم من و از جبهه احرار/ انصاف کجا رفته که در خانه بمیرم. شهادتت مبارک آقا سید».
***
سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، هنرمند کاریکاتوریست نیز خبر شهادت سیدحسن نصرالله را در یکی از رسانه‌ها بازنشر کرد.
***
امیر عبدالحسینی، مدیر هنری و پژوهشگر و مدرس هنر و دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز با انتشار تصویری از سیدحسن نصرالله و آیه ۲۳ سوره احزاب نوشت: «از میان مومنان مردانی هستند که به پیمان خود با خداوند صادق بودند، برخی از آنان به پیمان‌شان عمل کردند و بعضی به انتظار مقاومت کرده و هرگز عقیده و پیمان خود را تغییر ندادند».
***
صابر شیخ‌رضایی، هنرمند طراح و گرافیست هم با انتشار تصویری از سیدحسن نصرالله با مضمون «ما فرزندان مکتبی هستیم که پیامبران آن شهیدند، امامان آن شهیدند و رهبران آن نیز شهیدند» شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت 
گفت.
***
امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تصاویری با این مضمون منتشر کرد: «إِنَّالِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. و اما بعد فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَهَ لَم تَزَل… والسلام».
***
محسن توسلی، خواننده آثار موسیقایی مرتبط با مضامین حماسی و انقلابی نیز تصویری با این مضمون منتشر کرد: «و اما بعد فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَهَ لَم تَزَل… والسلام». 
***
میلاد هارونی خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرا نیز با انتشار تصاویری با مضمون «تو رفتی و مانده‌ست در سینه داغت‌/ چه اشکی که بارید ماه از فراغت/ ولی مانده روشن در این شب، چراغت/ تو ما را نشانی علمدار!... کجایی؟»، «ما فرزندان مکتبی هستیم که پیامبران آن شهیدند، امامان آن شهیدند و رهبران آن نیز شهیدند»، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.
***
نجم‌الدین شریعتی، مجری صداوسیما نیز با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: «آسمانی بود که «آسمانی» شد…انالله وانا الیه راجعون. به شکوفه‌ها. به باران. برسان سلام ما را...».
***
سازمان هنری - رسانه‌ای اوج نیز با انتشار فیلم و پیام تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله نوشت: «إِنَّالِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. در مکتب سیدالشهدا ما عاشق شهادت می‌شویم و در این راستا چیزی جز زیبایی نمی‌بینیم سیدالمقاومت «شهید سیدحسن نصرالله».
***
خانه طراحان انقلاب اسلامی نیز پوستر «نصرالله» را با طراحی گرافیک صالح کوشکی منتشر کرد و نوشت: «همیشه به شما وعده‌ پیروزی می‌دهم. أعدُکم بالنّصرِ دائما».
***
شهر سرود مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) نیز بخشی از قطعه «امت حزب‌اللّه» از گروه سرود عشاق‌النبی «کرمان» را منتشر کرد و نوشت: «وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ‌الله أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» و هـرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگـارشان روزی داده می‌شوند. سوره آل‌عمران، آیه ۱۶۹».
***
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بنیاد سینمایی فارابی،‌ موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی، همچنین سازمان هنری - رسانه‌ای اوج در پیام‌های جداگانه‌ای جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و شهادت دبیر‌کل حزب‌الله لبنان را تبریک و تسلیت گفتند.

Page Generated in 0/0074 sec