printlogo


کد خبر: 292552تاریخ: 1403/7/9 00:00
محور مقاومت

حمله جدید مقاومت عراق به هدفی حیاتی در ایلات
مقاومت اسلامی عراق دیروز  با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف مهم و حیاتی در‌ ام الرشراش «ایلات» در اراضی اشغالی فلسطین خبر داد. 
در این بیانیه آمده است: «مجاهدین مقاومت اسلامی در عراق در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری و در حمایت از مردم فلسطین و لبنان و نیز در پاسخ به نسل‌کشی رژیم غاصب (صهیونیستی) علیه غیرنظامیان اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، سحرگاه روز یکشنبه مورخ 29/9/2024 یک هدف حیاتی در ‌ام الرشاش «ایلات» در سرزمین‌های اشغالی را با پهپاد هدف قرار داد».
مقاومت عراق در این بیانیه بر تشدید و گسترش عملیات ضدصهیونیستی و درهم کوبیدن مواضع نظامیان این رژیم تاکید کرد. رسانه‌های عبری نیز از فعال شدن آژیر هشدار نزدیک منطقه بحرالمیت بر اثر نفوذ پهپاد عراقی به این منطقه گزارش دادند.
* 1640 شهید در حملات وحشیانه به لبنان
دیروز حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی به مراکزی در شهر صور و جنوب لبنان ادامه یافت که به شهادت 33 نفر و مجروحیت 195 تن دیگر انجامید. وزارت بهداشت لبنان روز یکشنبه اعلام کرد که شمار شهدای این کشور از 8 اکتبر گذشته (16 مهرماه) تاکنون به 1640 نفر افزایش یافت. همچنین تعداد زخمی‌ها به  8408 نفر رسید.
***
حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بندر حدیده
تلاش بیهوده اسرائیل در مقابل یمن
رسانه سعودی العربیه به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی از حمله نیروی هوایی رژیم اسرائیل به بندر حدیده یمن خبر داد. طبق گزارش این رسانه سعودی، نیروی هوایی متجاوز اسرائیل در ادامه اقدامات تجاوزکارانه خود در منطقه، روز یکشنبه 10 مرتبه بندر حدیده یمن را هدف حمله هوایی قرار داد. در این حمله متجاوزانه ذخایر نفت بندر حدیده و نیروگاه برق این منطقه از یمن هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفت و منجر به خسارات به تاسیسات سوخت و انرژی ملت یمن شد. ارتش رژیم صهیونیستی که با وجود کمک نیروهای ناتو به رهبری آمریکا در منطقه توان مقابله نظامی با مبارزان یمنی را ندارد، تلاش می‌کند از راه آسیب رساندن به تاسیسات و زیرساخت‌های این کشور مقاوم، به ملت یمن و رهبری شجاع آن آسیب برساند؛ تلاشی که تا پیش از این به مدت 8 سال توسط عربستان سعودی انجام شده بود و در نهایت به نتیجه نرسید. همچنین به نقل از آکسیوس، حمله وحشیانه روز یکشنبه رژیم صهیونیستی با هماهنگی مرکز فرماندهی آمریکا در منطقه (سنتکام) اجرا شد. روزهای گذشته نیز نیروهای هوایی آمریکا و انگلیس با حملات هوایی به مناطقی از یمن و در حمایت از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به خاک این کشور حمله هوایی کردند. موج جدید حملات اسرائیل و حامیان غربی آن به رهبری آمریکا به منظور مقابله با عملیات‌های موشکی و پهپادی یمن بر عمق رژیم صهیونیستی انجام می‌شود؛ حملاتی که تاکنون موفق نبوده و بر اراده ملت مقاوم یمن در حمایت از فلسطین و مقاومت غزه تاثیری نگذاشته است. تحلیل اشتباه اسرائیل و غرب از روحیه ملت مقاوم یمن علت اصلی حملات تجاوزکارانه آنها به صنعا و بندر حدیده است؛ تحلیلی که تلاش می‌کند با رویکرد تروریستی «ایجاد وحشت» میان ملت یمن، آنها را از حمایت از فلسطین بازدارد. تجربه مقاومت یمن در 10 سال گذشته نشان داده است ملت یمن در مقابل محاصره زمینی، دریایی و هوایی رژیم سعودی و ائتلاف عربی و غربی علیه انقلاب مردم یمن ایستادگی کرد و در مواردی حتی تلاش برای تحریم مواد غذایی در مناطق شمالی و در اوج محاصره این کشور عربی نتیجه معکوس داد و قیمت مواد غذایی در مناطق تحت کنترل انصارالله یمن نسبت به مناطق تحت اشغال امارات و عربستان سعودی کمتر بوده است. این روحیه ملت یمن طی جنگ و محاصره نشان از صبر و استقامت بالای آنها در مقابل تجاوزات دشمنان دارد؛ تجاوزاتی که دور جدید آن را آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی با کمک برخی کشورهای خائن عربی منطقه رقم‌ زده‌اند.
***
تظاهرات گسترده استرالیایی‌ها در حمایت از حزب‌الله
هزاران نفر از مردم استرالیا در محکومیت ترور منجر به  شهادت سید مقاومت و در حمایت از مردم غزه و لبنان به خیابان‌ها آمدند و به رغم ممنوعیت‌های اعمال شده، پرچم حزب‌الله و رهبر شهید آن را بالا بردند. راهپیمایی‌های گسترده‌ استرالیایی‌ها در حمایت از لبنان و فلسطین تنها به سیدنی بزرگ‌ترین شهر این جزیره بزرگ اقیانوسیه محدود نمی‌شد. تظاهرات‌کنندگان که تعداد زیادی از آنها از جامعه عرب این کشور بودند، خواستار پایان‌یافتن جنگ در غزه و لبنان و برقراری آتش‌بس شدند. این راهپیمایی‌ها در راستای «روز ملی اقدام برای غزه» توسط گروه‌های حامی فلسطین شکل‌گرفته بود. آنها با در دست ‌داشتن پرچم‌های فلسطین و لبنان از دولت حاکم حزب کارگر خواستند اقدامات جدی‌تری را در قبال متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی انجام دهد. هزاران استرالیایی در سیدنی و سایر شهرهای این کشور در حالی در حمایت از لبنان و گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله به خیابان‌ها آمدند که تنها نشان ‌دادن نماد حزب‌الله در استرالیا، ۱۲ ماه زندان در پی خواهد داشت. استرالیا همچنین تمام شاخه‌های حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است. 

Page Generated in 0/0068 sec