printlogo


کد خبر: 292554تاریخ: 1403/7/9 00:00
ادامه واکنش‌های منطقه‌ای به ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان
اسد: مقاومت با شهادت رهبرش راسخ‌تر می‌شود

رئیس‌جمهور سوریه با تبریک و تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مقاومت با شهادت رهبرش قوی‌تر از قبل خواهد شد. بشار اسد خطاب به خانواده شهید سیدحسن نصرالله گفت: «شما برای چند دهه، صلابت و عزم و اراده و انسجامی از خود نشان دادید که شما را قوی‌تر از هر مصیبتی با هر شدتی که باشد، قرار داده است». او ادامه داد: «مقاومت یک فکر و  اندیشه است و شهید سیدحسن نصرالله، حافظه و تاریخ آن است. مقاومت با شهادت رهبرش نه تنها ضعیف نمی‌شود، بلکه راسخ و مستحکم در قلب‌ها و عقل‌ها باقی می‌ماند». به گفته رئیس‌جمهور سوریه، شهید سیدحسن نصرالله، همچنان به عنوان راه و مسیری که حقیقت را منعکس می‌کند، باقی خواهد ماند، واقعیتی را تحمیل می‌کند که قلب آن مقاومت، جوهره آن عزت، جهت قطب نمای آن کرامت و شرافت و  عنوان آن آزادی (فلسطین و دیگر مناطق اشغالی) است.
* باسیل: نصرالله کوه صبر بود!
2 سیاستمدار منطقه با سابقه نظامی  و امنیتی نیز یاد دبیرکل شهید حزب‌الله را گرامی داشتند. جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان، فرمانده سابق ارتش و داماد رئیس‌جمهور پیشین این کشور، شهید سیدحسن نصرالله را رهبری بزرگ و کوه صبر خواند که از دست دادن او قلب همه را به درد آورد. او ضمن تاکید بر وحدت داخلی گفت: «از دست دادن فردی مانند سیدحسن نصرالله، خسارتی بزرگ برای همه ما است و قلب همه ما از این ضایعه عظیم به درد آمده است. این لحظه‌ها نه تنها برای یک حزب یا یک گروه، بلکه برای همه ما سخت است. ما در برابر دشمن جنایتکار اسرائیلی، گزینه‌ای جز همبستگی و اتحاد نداریم. امروز کل کشور ما در خطر است و مردم ما از جنایات اسرائیل رنج می‌برند و نجات ما تنها از طریق اتحاد و همبستگی انسانی و ملی امکان‌پذیر است». 
به گفته باسیل، لبنان هرگز به دنبال جنگ نبوده و همواره بر اجرای قطعنامه 1701 تاکید داشته است، بنابراین اعلام کرد با همه کشورهای مربوطه و سفارتخانه‌های آنها تماس خواهد گرفت تا اسرائیل را برای توقف تجاوزات آن علیه لبنان تحت فشار قرار دهند. جبران باسیل از نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت موقت لبنان خواست تا همه گروه‌های کشور و نیروهای نظامی و امنیتی را به حفظ آرامش و جلوگیری از هرگونه اقدام تحریک‌آمیزی هدایت کند.
* فیدان: نصرالله شخصیت مهم منطقه بود
هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه که سابقه ریاست سازمان اطلاعات این کشور را نیز دارد درباره شهادت سیدحسن نصرالله گفت: «نصرالله شخصیت مهم منطقه بود. او شخصیت مهمی برای لبنان بود. وی افزود: صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم که پر کردن خلأ ناشی از غیبت او دشوار خواهد بود. مرگ نصرالله ضایعه بزرگی هم برای حزب‌الله و هم برای ایران بود». فیدان با اشاره با دیدارش با رهبر شهید حزب‌الله گفت: «10 روز پس از شروع جنگ با او در لبنان ملاقات کردم».

Page Generated in 0/0079 sec