printlogo


کد خبر: 292556تاریخ: 1403/7/9 00:00
اخبار

داور کنیایی به مذهب تشیع مشرف شد
داور کنیایی که برای قضاوت در مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی جهان در ایران حضور دارد، به دین اسلام و مذهب تشیع گروید. به گزارش روابط عمومی فدراسیون کبدی، «مودا» داور اهل کنیا که در مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی جهان در انزلی حضور دارد، به همراه عباس اورسجی، رئیس فدراسیون ایران و رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا با حضور در دفتر امام جمعه انزلی، به دین مقدس اسلام و مذهب تشیع گروید. مودا پس از مسلمان شدن نام محمدعلی را انتخاب کرد.
***
خط و نشان شاگردان عبدی برای رقبا
تیم‌ملی فوتبال جوانان ایران در دیدار مقابل مغولستان به پیروزی ۸ بر صفر دست یافت. تیم‌ملی فوتبال جوانان ایران سومین بازی خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا را با پیروزی پرگل پشت سر گذاشت. شاگردان حسین عبدی در آخرین بازی مرحله  مقدماتی در گروه G جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا مقابل مغولستان قرار گرفتند و به برتری 8 بر صفر رسیدند. محمد گندمی، حسام نفری، عرفان درویش‌عالی، یعقوب براجعه، ابوالفضل ذلیخایی (۷۴- ابوالفضل سوختانلو)، ابوالفضل زمانی (۶۰- ابوالفضل محمدی) و یوسف مزرعه (۶۷- ابوالفضل موردی)، حمیدرضا شمسی (۴۶- علی‌اصغر شیخ‌الاسلامی)، عباس کهریزی، اسماعیل قلی‌زاده و کسری طاهری (۶۰- افشین صادقی)، نفراتی بودند که در این مسابقه برای ایران مقابل مغولستان به میدان رفتند. اسماعیل قلی‌زاده (۲ گل)، کسری طاهری، یعقوب براجعه، یوسف مزرعه، عباس کهریزی، ابوالفضل موردی و علی‌اصغر شیخ‌الاسلامی بازیکنانی بودند که موفق به گلزنی برای ایران مقابل مغولستان شدند. تیم ملی جوانان ایران در حالی به برتری پرگل مقابل مغولستان رسید که قبل از این دیدار هم صعودش به مرحله نهایی جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا که بهمن‌ماه سال جاری در چین برگزار می‌شود، قطعی شده بود. با این حال عبدی با استفاده از تمام ظرفیت بازیکنان خود توانست جشنواره گل دیگری را در این مرحله رقم بزند.
***
بارسلونا به فلیک باخت
بارسلونا نخستین شکست فصل را در پامپلونا تجربه کرد و مقصر شماره یک آن نیز مربی آلمانی بود. به نقل از اسپورت، تیمی مثل بارسا نمی‌تواند 45 دقیقه را صرف زدن فقط یک شوت به دروازه کند. بارسا همچنین نباید اجازه دهد تیمی مانند اوساسونا 4 گل به آنها بزند. هانسی فلیک در سیستم چرخشی ریسک زیادی کرد و این نتیجه خوبی نداشت و فراتر از آن، تصمیمی سراسر اشتباه بود. نیمه اول مقابل اوساسونا بدترین نیمه‌ای بود که در این فصل از بارسلونا دیدیم. تیم خودش را پیدا نکرد، از نظر دفاعی ضعیف بود، توپ‌های زیادی را از دست داد و غیبت لامین یامال و رافینیا، لواندوفسکی را در حمله تنها گذاشت. سپس وقتی ۲ وینگر در نیمه دوم وارد زمین شدند، گلزن اول بارسا زمین را ترک کرد! به عبارت دیگر، ۳ بازیکنی که تعیین کننده‌ترین بازیکنان لالیگا هستند، دقایق اندکی در کنار هم به میدان رفتند. فلیک در برنامه‌ریزی برای این بازی دقیق نبود، آن هم کسی که تا امروز حتی یک اشتباه هم مرتکب نشده بود. اتفاقا این اشتباهی بود که به هیچ وجه کار خوب انجام‌شده را خدشه‌دار نمی‌کند و اعتبار او را لکه‌دار نخواهد کرد. با این حال، تصمیمات مخاطره‌آمیز او باید کمک کند تا بفهمد در لیگ اسپانیا نمی‌توان دست به اختراعات بیهوده و زیاد زد و با داشتن ۸ بازیکن مصدوم نمی‌توان به جوانان بی‌تجربه اعتماد کرد. همچنین باید به عملکرد برخی از جوانان تیم هم توجه داشت که در حد و اندازه بارسا نبودند و سیستم چرخشی فلیک، به قیمت دریافت 4 گل و از دست رفتن نخستین ۳ امتیاز فصل تمام شد. احتمالا هانسی فلیک این اشتباه را اصلاح خواهد کرد، بویژه با دیدن گل عالی لامینه یامال در یک دقیقه مانده به پایان که ثابت کرد نیازی به استراحت نداشت. ستاره جوان بارسا نیاز به حفظ و مراقبت دارد اما شاید بهتر بود در آل‌سادار از ابتدا بازی را شروع می‌کرد. بارسای فلیک شکست دردناکی را متحمل شد و نتوانست با ۸ برد متوالی بارسای تاتا مارتینو در 2013 برابری کند و در عین حال نقاط ضعفش نیز آشکار شد؛ یک ‌ضرب شست واقعی و نمایان شدن کاستی‌ها. تنها نقطه امیدبخش این بود که تیم تا آخر جنگید و بله، این بهترین وجه مشخصه تیم فلیک بود.
***
الهلال در پی خلاص شدن از دست نیمار
تیم فوتبال الهلال عربستان با توجه به روند مطلوب خود در پی خلاص شدن از دست نیمار برزیلی است. دوران طولانی نقاهت نیمار برزیلی پس از عمل جراحی رباط صلیبی رو به پایان است و بسیاری از هواداران الهلال منتظر بازگشت این ستاره مشهور فوتبال جهان به ترکیب این تیم شهر ریاض هستند. در این میان سرمربی پرتغالی الهلال یعنی ژرژ ژسوس چندان مایل به استفاده از نیمار نیست و به مدیران تیمش پیشنهاد داده او را به تیم دیگری بفرستند.
سعود الصرامی، روزنامه‌نگار عربستانی در برنامه تلویزیونی این کشور اعلام کرد الهلال تمایلی به ادامه حضور نیمار در این تیم ندارد و ژرژ ژسوس نیز خواسته این بازیکن در نقل‌وانتقالات زمستانی به تیم دیگری فرستاده شود. الصرامی می‌گوید نیمار شاید به یکی از تیم‌های القادسیه، الاتفاق یا الاهلی برود و الهلال بدون این ستاره برزیلی اکنون تیمی در سطح جهانی محسوب می‌شود و نیازی به او ندارد.
نیمار پس از جدایی از پاری‌سن‌ژرمن و انتقال گران‌قیمت به الهلال در آگوست 2023 (تابستان 1402) فقط در 5 بازی برای الهلال به میدان رفت.

Page Generated in 0/0068 sec