printlogo


کد خبر: 292564تاریخ: 1403/7/9 00:00
اخبار

دریافت کرایه اضافه تاکسی ممنوع
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: رانندگان تاکسی به هیچ عنوان نباید کرایه اضافه از مسافران دریافت کنند و نرخ‌ها از ابتدای مهرماه کمافی‌السابق است. شادی مالکی، در گفت‌وگو با مهر درباره موضوع افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی توسط برخی رانندگان از ابتدای مهر اظهار داشت: رانندگان تاکسی به هیچ عنوان نباید کرایه اضافه از مسافران دریافت کنند و نرخ‌ها کمافی‌السابق است. وی با تاکید بر اینکه هیچ افزایش نرخ کرایه از ابتدای مهر نداشته‌ایم، افزود: مسافران در صورت مشاهده دریافت کرایه اضافه از سوی رانندگان می‌توانند تخلفات را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند و پس از آن، بررسی‌ها انجام و با متخلفات برخورد خواهد شد. مالکی بیان داشت: سامانه برخط تاکسیرانی بزودی و طی هفته جاری راه‌اندازی  و نظارت هوشمند بر تاکسی‌ها انجام می‌شود. از این مساله جهت ارائه خدمات آنلاین نیز بهره‌مند خواهیم شد، همچنین تعداد تاکسی‌های فعال در خطوط مختلف به صورت شفاف مشخص خواهد بود. وی بیان داشت: در حال حاضر نظارت بر خطوط از طریق ناظران مقیم به صورت مستمر انجام و بویژه این موضوع از ابتدای مهر در ۴۰ خط ویژه انجام شده است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: در روزهای برفی و بارانی نیز رانندگان تاکسی اجازه دریافت کرایه اضافه از مسافران ندارند.
***
افزایش ۶۰ درصدی صدور گذرنامه زیارتی
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از افزایش ۶۰ درصدی صدور گذرنامه‌های زیارتی در ایام اربعین خبر داد و گفت: با تمرکززدایی از چاپ گذرنامه در تهران، این خدمات به ‌صورت محلی در استان‌های پرتقاضا ارائه شد تا زائران سریع‌تر مدارک خود را دریافت کنند. سرهنگ امید نودهی، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه، در گفت‌وگو با تسنیم درباره عملکرد پلیس گذرنامه در ایام اربعین اظهار کرد: در سال جاری، با توجه به تمهیدات و تدابیری که اندیشیده شد، فقط در بازه زمانی یک‌ماهه مربوط به ایام اربعین، توانستیم بیش از 2 میلیون و 300 هزار جلد گذرنامه صادر کنیم. از این تعداد، یک میلیون و 250 هزار جلد گذرنامه زیارتی و یک میلیون و 50 هزار جلد گذرنامه عادی صادر شد. وی افزود: نکته قابل‌توجه این است که بیش از 55 درصد گذرنامه‌های صادرشده، زیارتی بود که نشان‌دهنده استقبال بالای مردم از این خدمات است. این در حالی است که در سال‌های گذشته تمام زائران مجبور به دریافت گذرنامه عادی بودند که هزینه بیشتری به آنها تحمیل می‌کرد. امسال با کاهش هزینه‌ها و تسهیل فرآیند صدور، گذرنامه زیارتی با کمترین هزینه صادر شد. سرهنگ نودهی با اشاره به افزایش صدور گذرنامه زیارتی نسبت به سال گذشته گفت: در سال جاری، صدور گذرنامه‌های زیارتی حدود 60 درصد افزایش داشته است. در واقع سال گذشته، حدود 800 هزار گذرنامه زیارتی در ایام اربعین صادر شده بود، در حالی که امسال از ابتدای سال یک میلیون و 250 هزارجلد گذرنامه زیارتی رسید.
***
آمادگی بسیج جامعه پزشکی برای یاری‌رسانی به جبهه مقاومت
اعضای بسیج جامعه پزشکی با انتشار بیانیه‌ای، شهادت رهبر شجاع و مجاهد جنبش حزب‌الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت را تبریک و تسلیت گفتند و آمادگی خود را برای یاری این جبهه اعلام کردند. در پی شهادت رهبر شجاع و مجاهد جنبش حزب‌الله لبنان شهید سیدحسن نصرالله، سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم خبیث و منحوس صهیونیستی، شهادت این رهبر مجاهد جریان مقاومت اسلامی و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت را تبریک و تسلیت گفت. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: ضمن عرض تسلیت به جبهه مقاومت و حزب‌الله و تمام آزادگان جهان و مردم مظلوم غزه، به تبعیت از حکم جهاد رهبر بزرگ شیعیان ولی‌امر مسلمین نایب‌الامام سیدعلی خامنه‌ای حفظه‌الله که فرمودند: «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند»، ما بسیجیان جامعه پزشکی کشور، ضمن محکومیت این اقدامات ددمنشانه رژیم منحوس صهیونیستی، در تمام تخصص‌ها و توانمندی‌ها، آمادگی خود را برای یاری این جبهه و ادای وظیفه انسانی و حرفه‌ای‌مان، چه در داخل ایران و مداوای مجروحان جبهه مقاومت و چه اعزام به منطقه جنگی و خط مقدم مقاومت تحت فرامین فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، اعلام می‌داریم.
***
سرقت‌ در ۱۳ سال اخیر جرم اول کشور بوده است
سخنگوی قوه‌قضائیه از کاهش ۹ تا ۱۲ درصدی سرقت‌های تعزیری در سال گذشته خبر داد. اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران در این باره گفت: سرقت یکی از موضوعات مهمی است که در ۱۳ سال گذشته به عنوان جرم اول کشور مطرح بوده و دستگاه‌های مختلف در این باره مسؤولیت دارند و باید همه از جمله ضابطان، دستگاه‌های قضایی، نهادهای حاکمیتی و مردم به وظایف‌شان عمل کنند. فرهنگ‌سازی برای مردم در این باره بسیار مهم است و همه باید به هم کمک کنیم و آمار سرقت را در جامعه کاهش دهیم. وی یادآور شد: بسیاری از سرقت‌ها به خاطر غفلت‌های مردم و به نوعی عدم توجه به هشدارهای قبلی است که توسط ضابطان و دستگاه‌های نظارتی و قضایی داده شده است که هم خودشان مالباخته می‌شوند و هم مجموعه‌های قضایی و نظارتی را دچار مشکل می‌کنند، لذا در این عرصه با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد، یک عزم ملی برای پیشگیری  و کاهش سرقت باید اتفاق بیفتد و فرهنگ‌سازی انجام شود و در این باره صداوسیما هم می‌تواند به ما کمک کند. سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: طبق آمارهای ارائه شده از سوی مراجع رسمی، سرقت‌های تعزیری در سال گذشته ۹ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است.

Page Generated in 0/0101 sec