printlogo


کد خبر: 292574تاریخ: 1403/7/9 00:00
اخبار

پزشکیان: وعده آتش‌بس در برابر عدم پاسخ به ترور هنیه دروغ بود
مسعود پزشکیان در جلسه هیات دولت که عصر دیروز یکشنبه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مجاهد کبیر «سیدحسن نصرالله» گفت: چنین جنایتی بار دیگر ثابت کرد این رژیم جنایتکار به هیچ‌یک از موازین و چارچوب‌های بین‌المللی پایبندی ندارد. ادعاهای سران آمریکا و کشورهای اروپایی نیز که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما دروغ بود و فرصت دادن به چنین جنایتکارانی صرفا آنها را در ارتکاب به جنایات بیشتر جری‌تر خواهد کرد.
رئیس‌جمهور در ادامه به بخشی از سخنان خود در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی مبنی بر اینکه حزب‌الله لبنان نباید در جنگ با رژیم صهیونیستی تنها بماند و بازتاب گسترده آن در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: الان هم معتقدم نباید مبارزان و مجاهدان لبنانی را در این نبرد تنها گذاشت تا این رژیم سفاک نوبت به ‌نوبت کشورهای محور مقاومت را مورد تجاوز قرار دهد و زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون بکشد.
رئیس‌جمهور با انتقاد شدید از رفتار دوگانه رسانه‌های غربی در برابر تروریسم عریان و عیان رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رسانه‌هایی که کوچک‌ترین اتفاقات در ایران را تا حد ممکن بزرگنمایی می‌کنند تا کشورمان را در مظان اتهام قرار دهند، چگونه این حجم عظیم از جنایات به چشم‌شان نمی‌آید و خود را به خواب زده‌اند؟‌
پزشکیان با تأکید بر اینکه قطعا چنین روندی برای ما قابل‌ پذیرش نخواهد بود و بدون پاسخ هم نخواهد ماند، تأکید کرد‌: اگرچه پاسخ قاطع به این نامردهای جنایت‌پیشه ضروری است اما بنا به تجربه تاریخی، نهضت‌های آزادی‌خواهانه و بیدارگرایانه با ترور افراد و شخصیت‌های آنان از بین نخواهند رفت و ده‌ها نفر دیگر برای برداشتن و برافراشتن پرچم ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی آماده‌اند.
* مطهری: فریب آمریکا را خوردیم
علی مطهری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تعلل ایران در پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران در حالی که دنیا منتظر پاسخ ایران بود، باعث شد رژیم صهیونی جرأت پیدا کند سیدحسن نصرالله را هم ترور کند. ما فریب آمریکا را خوردیم که پی در پی پیام فرستاد که نزنید، هفته دیگر آتش‌بس را برقرار می‌کنیم».
***
سردار قاآنی: تا فتح فلسطین و آزادی قدس کنار حزب‌الله خواهیم بود
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت سید بزرگ مقاومت اسلامی را تبریک و تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: شهادت مظلومانه و جانگداز رهبر مجاهد حزب‌الله جناب سیدحسن نصرالله، همه ما را داغدار و جبهه مقاومت اسلامی و آزادگان جهان را سوگوار نمود. آن عزیز سفرکرده، همه عمر بابرکت و پرافتخار خویش را در میدان رزم با خبیث‌ترین دشمنان اسلام و قرآن گذراند و سرانجام خون الهی و جان گرامی خود را در راه آرمان‌های بلند اسلام و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و سربلندی مردم لبنان تقدیم کرد. آن سید نورانی با معنویت و تدابیر ‌خطیر خود، جنبش حزب‌الله را رهبری کرد و به اوج قله‌های عزت و قدرت بی‌پایان روحی و جهادی رساند. فرماندهی معرکه‌های سخت حرب تموز و جنگ با داعش و تکفیری‌ها در شام و عراق، صفحاتی زرین از دفتر قطور مجاهدت‌های ماندگار آن شهید سعید است. اینجانب با قلبی محزون ولی امیدوار به فضل و عنایت الهی، شهادت سید بزرگ مقاومت اسلامی را به برادران مجاهدم در جنبش حزب‌الله و خانواده صبور آن شهید عزیز و همه برادرانم در جبهه مقاومت، صمیمانه تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و ان‌شاءالله در ادامه راه و مکتب او تا فتح فلسطین و آزادی قدس شریف، کنار شما خواهیم ماند.
***
قالیباف در گفت‌وگو با نبیه بری: کنار لبنان هستیم
رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، شهادت سیدحسن نصرالله را خسارت بزرگ برای جهان اسلام خواند و گفت: مثل همیشه کنار لبنان هستیم و از ارائه هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.
محمدباقر قالیباف در این تماس تلفنی ضمن ابراز تسلیت به ‌مناسبت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت: شهید سیدحسن نصرالله، عالمی بزرگ و فرماندهی تأثیرگذار در جهان اسلام بویژه بین شیعیان بود، ایشان علاوه بر جهان اسلام، بین همه آزادگان جهان نیز مورد احترام بود. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهادت سیدحسن نصرالله خسارتی بزرگ برای حزب‌الله، لبنان و جهان اسلام است، افزود: بابت جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در حملات هوایی علیه مردم لبنان رقم ‌زده و تعداد زیادی از آنها را به شهادت رسانده است، تسلیت می‌گویم.
وی اضافه کرد: معتقدم باید پاسخی به رژیم صهیونیستی بدهیم که هم بازدارندگی ایجاد کند و هم اقدامات حقوقی را پیگیری کنیم تا از این پس شاهد نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر نباشیم، در این مسیر پارلمان‌ها و دولت‌ها در همه کشورهای اسلامی باید بسیج شوند. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به نبیه بری گفت: شما در شرایط حساسی که پیش آمده، می‌توانید با درایت خود در پارلمان و کشور لبنان، نقش مهمی در زمینه تقویت وحدت بین گروه‌های مختلف سیاسی، دینی و قومیتی ایجاد کنید. رئیس مجلس نمایندگان لبنان نیز در این تماس تلفنی گفت: با وجود آنچه رخ داده، مقاومت لبنان متوقف نشده و در حال مبارزه با صهیونیسم است، صهیونیست‌ها در تلاش هستند جنوب لبنان را خالی از سکنه کنند و در این مسیر تفاوتی بین جنبش امل و حزب‌الله لبنان قائل نیستند. نبیه بری با تأکید بر اینکه لبنان در برابر اشغالگران تسلیم نمی‌شود، گفت: صهیونیست‌ها از سال 1978 بارها تلاش کردند لبنان را به اشغال خود دربیاورند و سال 1982 به بیروت هم رسیدند هم اما در نبردهای مختلف، صهیونیست‌ها را به عقب رانده و طرد کردیم.

Page Generated in 0/0060 sec