printlogo


کد خبر: 292577تاریخ: 1403/7/9 00:00
در حمله تروریستی شامگاه جمعه رژیم صهیونیستی
سردار سرلشکر نیلفروشان به شهادت رسید

گروه سیاسی: طبق اعلام روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان، از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع ‌مقدس و مستشار سپاه در لبنان، در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی در شامگاه روز جمعه ششم مهر به همرزمان شهیدش پیوست.
شهید نیلفروشان که از سال 1359 در 14 سالگی به جبهه‌های جنگ رفته بود، تا پایان دفاع‌ مقدس در جبهه‌ها حضور داشت. وی که از سال 1398 به سمت معاونت عملیات کل سپاه منصوب شده بود، پس از شهادت سردار زاهدی در 13 فروردین امسال به ‌عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد و در همین سمت نیز به فیض شهادت نائل آمد.
سپاه پاسداران در بیانیه خود آورده است: سردار پرافتخار، مجاهد و مهاجر فی‌سبیل‌الله سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع‌مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی در شامگاه روز جمعه ششم مهر به همرزمان شهیدش پیوست. این بیانیه می‌افزاید: مجاهدت‌های این سردار مجاهد در سنگر دفاع‌ مقدس، جبهه مقاومت، امنیت کشور و دفاع از حرم اهل بیت علیهم‌السلام ترجمان ایمان، فداکاری و مجاهدت در راه امنیت کشور و آزادی قدس شریف بود. معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، معاونت عملیات ستاد کل سپاه، ریاست دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس سپاه) و آموزش و تربیت نیروی انسانی، از جمله مسؤولیت‌های مختلف ایشان در لباس سبز پاسداری بود که در همه این مسؤولیت‌ها موفق و سربلند بوده‌اند. در بیانیه سپاه همچنین می‌خوانیم: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محکومیت شدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی در لبنان عزیز، شهادت این شهید گرانقدر را به محضر مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای و خانواده معظم و همرزمان آنان و آحاد ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی بویژه استان اصفهان تبریک و تسلیت می‌گوید.
* واکنش‌ها به شهادت سردار نیلفروشان
در پی اعلام شهادت سردار سیدعباس نیلفروشان، برخی چهره‌های سیاسی و نظامی واکنش‌هایی به این خبر داشتند. بر همین اساس رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی شهادت سردار عباس نیلفروشان را که در بمباران منطقه ضاحیه بیروت توسط رژیم صهیونیستی به درجه رفیع شهادت رسید، تسلیت گفت.
در بخشی از پیام قالیباف آمده است: رژیم‌ سفاک و متجاوز صهیونی در جنایتی ددمنشانه با بمباران منطقه ضاحیه بیروت، جمعی از مجاهدان خدوم جبهه مقاومت و مدافعان حریم اسلام را ناجوانمردانه به شهادت رساند تا بار دیگر ناتوانی خود از رویارویی با رزمندگان اسلام را نمایان‌تر کند. شهید سرافراز، سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان مستشار نظامی سپاه پاسداران در دفاع از آرمان‌های اسلام و حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در حین انجام وظیفه، همراه با مجاهد نستوه و رهبر شجاع جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید.
امیر عزیز نصیرزاده، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با صدور پیامی شهادت سردار پرافتخار و مجاهد فی‌سبیل‌الله سردار عباس نیلفروشان را تسلیت گفت.
نصیرزاده در بخشی از پیام خود آورده است: این سردار سپاه اسلام، عمر بابرکت خود را صرف پاسداری از کیان میهن عزیزمان، دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و مبارزه با زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی در منطقه نموده بود و در نهایت نیز پاداش یک عمر مجاهدت خود را گرفت و به ‌دست سفاکان و غاصبان قدس شریف به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان نیز طی پیامی نوشت: آن سردار شهید سابقه درخشانی از مجاهدت‌های مخلصانه در عرصه 8 سال دفاع ‌مقدس، جبهه مقاومت علیه تروریسم و صهیونیسم، امنیت کشور و دفاع از حرم اهل بیت علیهم‌السلام داشت که تبلور باور و ایمان عمیق و فداکاری مخلصانه در راه حراست از امنیت کشور و دفاع از مبانی و اصول انقلاب و جمهوری اسلامی در حمایت از آرمان مقدس آزادی فلسطین و قدس شریف بود. این اقدام رذیلانه و ناجوانمردانه، نشانه آشکار دیگری از ذات و ماهیت تروریستی و جنایتکار رژیم صهیونیستی و حامیان شناخته شده آن است و بی‌تردید این جنایت هولناک رژیم متجاوز صهیونیستی هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاه دیپلماسی نیز همه ظرفیت‌های سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی و بین‌المللی را برای پیگرد جنایتکاران و حامیان آنها به کار خواهد بست.

Page Generated in 0/0088 sec