printlogo


کد خبر: 292581تاریخ: 1403/7/10 00:00
اخبار

جهاد سیدحسن نصرالله بر دیوارنگاره میدان جهاد نقش بست
دیوارنگاره میدان جهاد که مدت‌ها بود طرحی برای آن نصب نشده بود، در جریان پویش «آغاز نصرالله» و به یاد مجاهد کبیر، سیدحسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه و با تصویری از ایشان و رزمندگان حزب‌الله رونمایی شد.
برای توضیح این دیوارنگاره جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب آمده است: «ضربات جبهه مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، به حول و قوه‌ الهی کوبنده‌تر خواهد شد». طراح گرافیک این دیوارنگاره، روح‌الله مختاری و طراح نوشتار آن، مجتبی حسن‌زاده هستند.
***
اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند
محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، در احکامی جداگانه وارطان ساهاکیان موسیقیدان و آهنگساز، حسن ریاحی چهره ماندگار موسیقی و آهنگساز، رضا مهدوی موسیقی‌شناس و موسیقی‌پژوه، احمد صدری پژوهشگر موسیقی نواحی، نوشین پاسدار آهنگساز، نوازنده و مدرس و امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به‌ عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری این دوره از جشنواره موسیقی فجر منصوب کرد. چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، بهمن‌ماه امسال به ریاست امیرحسین سمیعی و دبیری رضا مهدوی برگزار خواهد شد.
***
«ببعی قهرمان» به سینماهای ترکیه رسید
انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری در ادامه اکران‌های بین‌المللی خود راهی ترکیه شد. 45 شهر ترکیه از جمله شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر و بورسا با ۱۷۳ سینما میزبان این انیمیشن سینمایی هستند. این انیمیشن پیش از این توانست در  سینماهای کشورهای آذربایجان و قرقیزستان روی پرده برود که با استقبال مردم این 2 کشور نیز روبه‌رو شد. همچنین «ببعی قهرمان» در ایران توانست به فروش نزدیک به ۶ میلیارد تومان در 3 روز برسد و رکورد افتتاحیه سینمای کودک در ایران را از آن خود کند. این انیمیشن سینمایی با تکنیک 3 بعدی طراحی و ساخته شده و سعی دارد مخاطب را به باور مفهوم «خواستن توانستن است» برساند. این انیمیشن محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که با مشارکت موسسه «قاب رویا» و همکاری شرکت رایمون مدیا به تولید رسیده است.
***
پاکستان یک انیمیشن به اسکار فرستاد
انیمیشن دست‌ساز «شیشه‌گر» ساخته عثمان ریاض درباره زندگی یک شیشه‌گر جوان و روابط او در طول سال‌هاست در حالی که کشورش در جنگ و نزاع است. 
این انیمیشن نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی در ماه ژوئن تجربه کرد و توسط مانوئل کریستوبال اسپانیایی تهیه شده است. این سیزدهمین حضور پاکستان در جوایز اسکار بین‌المللی است و البته پیش از این هیچ اثر انیمیشنی به نمایندگی از این کشور وارد رقابت اسکار نشده بود. پاکستان سال گذشته با فیلم «جویلند» ساخته سعیم صدیق در فهرست نامزدهای نهایی اسکار قرار گرفت.
آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم اسکار بین‌المللی ۱۴ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۴ آبان) است. فهرست نامزدهای اولیه مدعیان اسکار بین‌المللی ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) و نامزدهای نهایی هم ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۷ دی) اعلام می‌شود. سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر به نمایندگی از سینمای انگلیس توانست جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را کسب کند.
نودوششمین دوره جوایز سینمایی اسکار یکشنبه دوم مارس ۲۰۲۵ (۱۱ اسفندماه) برگزار می‌شود. آثار انیمیشن در صورت احراز شرایط می‌توانند در سایر بخش‌های جوایز اسکار نیز به رقابت بپردازند.
***
روح‌الله سهرابی «حماسه سوسنگرد» را می‌سازد
شوراهای صدور پروانه ساخت و نمایش در سازمان سینمایی به‌تازگی و تا زمان تعیین تکلیف مدیریت جدید سازمان، تعطیل شده‌اند اما همچنان درخواست‌ها برای ساخت و نمایش فیلم‌ها ثبت می‌شود و در آخرین جلسه‌هایی که چند هفته قبل برگزار شده برای برخی از این درخواست‌ها مجوز صادر شده است.
در چند وقت اخیر شورای صدور پروانه ساخت بیشتر برای فیلم‌های غیرسینمایی مجوز صادر کرده و در بخش داستانی بلند سینمایی نیز برای فیلمنامه «حماسه سوسنگرد» به کارگردانی روح‌الله سهرابی و تهیه‌کنندگی منوچهر شاهسواری پروانه ساخت صادر شده است.  
سهرابی که در کارنامه کاری خود نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی چند فیلم کوتاه، تلویزیونی و سریال را داشته، در سی‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای کارگردانی «خاکستر و برف» بود. علاوه بر این، در هفته‌های گذشته درخواست‌های دیگری برای صدور پروانه ساخت در سازمان سینمایی ثبت شده بود که نتیجه بررسی احتمالی آنها مشخص نیست.

Page Generated in 0/0075 sec