printlogo


کد خبر: 292588تاریخ: 1403/7/10 00:00
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در نخستین سخنرانی پس از شهادت نصرالله:
ما پیروز این نبردیم
مقاومت لبنان برای مقابله با حمله زمینی ارتش صهیونیستی آماده است

شیخ نعیم قاسم برای نخستین بار پس از شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در پی حمله تروریستی و ددمنشانه رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت سخنرانی کرد. شیخ نعیم قاسم در سخنرانی روز دوشنبه به عنوان نخستین مقام حزب‌الله لبنان پس از شهادت سیدحسن نصرالله در مقابل دوربین حاضر شد و نکاتی را درباره وضعیت نیروهای حزب‌الله و آمادگی آنها برای مقابله با تهاجم احتمالی زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان مطرح کرد. شیخ نعیم قاسم در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: در تاریک‌ترین و غم‌انگیزترین لحظات زندگی‌ام اظهار می‌دارم که ما یک برادر، یک عاشق و یک پدر، سیدحسن نصرالله را از دست دادیم. شیخ نعیم قاسم همچنین با تاکید مجدد بر مساله فلسطین و تداوم حمایت حزب‌الله لبنان افزود: اولویت شهید سیدحسن نصر‌الله همواره قدس شریف در چارچوب وحدت عربی و اسلامی بود. شیخ نعیم قاسم درباره اخلاق و منش دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: سیدنصرالله دوستدار مجاهدانی بود که هرآنچه را که داشتند در راه خدا فدا می‌کردند. وی محبوب همه مردم، عاشقان آزادی و فلسطین و همه کسانی بود که امیدوار به پاکسازی این سرزمین از لوث اشغالگران و درهم شکستن استکبار آمریکا و صهیونیسم هستند.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین با اشاره به ادعاها و اقدامات صهیونیست‌ها در حمله تروریستی به ضاحیه و پس از آن افزود: آنطور که دشمن ادعا می‌کند، نشستی با حضور 20 نفر از رهبران حزب‌الله در جریان شهادت سید نصر‌الله برگزار نشده است. ادعاهای دشمن درباره تعداد همراهان شهید نصرالله نادرست است. وی در ادامه افزود: دشمن صهیونیستی در سراسر لبنان دست به جنایت و قتل عام می‌زند تا هیچ خانه‌ای بدون آثار تجاوزات این رژیم باقی نماند. اسرائیل به سرزمین‌ لبنان و غیرنظامیان حمله می‌کند و با حمایت همه‌جانبه آمریکا دست به کشتار می‌زند. شیخ نعیم قاسم همچنین در واکنش به شهادت سردار عباس نیلفروشان و علی کرکی، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان این واقعه را تبریک و تسلیت گفت و بر تداوم راه شهید سیدحسن نصرالله تاکید و در ادامه اعلام کرد حزب‌الله لبنان به اهداف خود خواهد رسید. 
 شیخ نعیم قاسم همچنین با اشاره به ساختار قدرتمند حزب‌الله اظهار کرد: برادران ما در حزب‌الله طبق ساختار و تشکیلات جنبش و طرح‌های جایگزین برای افراد و رهبران عمل می‌کنند.
این در حالی است که پیش از این گمانه‌زنی‌هایی درباره تعیین شیخ هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان به عنوان دبیرکل بعدی حزب‌الله لبنان مطرح شده بود که توسط حزب‌الله لبنان رد شد. همچنین گمان می‌رود صحبت‌های شیخ نعیم قاسم درباره فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان و ساختار نظامی این تشکیلات مطرح شده است. پیش از این نیز سردار احمد وحیدی، وزیر سابق کشور و فرمانده پیشین  نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره جایگزینی فرماندهان حزب‌الله این اطمینان را داده بود که تمام فرماندهان در اسرع وقت جایگزین شده‌اند.
شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنان خود با اشاره به ضربات تروریستی رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته اظهار داشت: جنایت و کشتار پیچرها و دیگر جنایات دشمن می‌توانست کوه‌ها را به لرزه دربیاورد اما ما ثابت‌قدم هستیم و به این راه ادامه می‌دهیم. ما در میدان حضور داریم و ذره‌ای از مواضع سیدنصرالله عقب نمی‌نشینیم. وی همچنین افزود: عملیات‌های مقاومت پس از ترور شهید نصرالله با روندی فزاینده ادامه یافت. ما در دفاع از فلسطین، به حمایت از غزه ادامه خواهیم داد. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه اظهار داشت: اگر اسرائیل بر این باور است که عزمش برای اقدامات وحشیانه محقق می‌شود، در توهم است. مسیر مقاومت ادامه دارد و حزب‌الله به ‌تحقق اهدافش و نبرد در میدان جهاد ادامه می‌دهد.
* برای نبرد زمینی آماده‌ایم
شیخ نعیم قاسم در بخش مهمی از سخنان خود ناظر به تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: حداقل کاری که انجام می‌دهیم به عنوان بخشی از طرح نبرد و آنچه میدان به آن نیاز دارد است. می‌دانیم که نبرد طولانی خواهد بود و برای رویارویی با هر احتمالی آماده‌ایم و از این نبرد پیروز بیرون می‌آییم. وی همچنین افزود: تلفات بزرگ است اما مطمئن هستیم که دشمن به هدف خود نمی‌رسد و ما در نبرد پیروز خواهیم شد. اسرائیل نمی‌تواند به توان نظامی ما آسیب بزند. وی خاطرنشان کرد: با هر احتمالی مواجه خواهیم شد و اگر اسرائیلی‌ها تصمیم به تهاجم زمینی بگیرند، آماده هستیم. نیروهای مقاومت برای درگیری زمینی آماده هستند. شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: قدرت و توانایی ما زیاد و مستحکم است و دشمن به دلیل ناتوانی در رسیدن به توانمندی‌های ما دچار جنون شده است.
* انتخاب جایگزین دبیرکل شهید حزب‌الله در اسرع وقت
معاون دبیرکل حزب‌الله در بخش پایانی سخنان خود گفت: در ساختار حزب‌الله در صورت فقدان فرماندهی در هر سمتی، معاونان و جایگزین‌های ذخیره آماده هستند. شیخ نعیم قاسم افزود: در حال پیگیری برنامه‌های جایگزینی هستیم که سیدحسن نصرالله برای افراد و فرماندهان جایگزین طراحی کرده است و همه در میدان حضور دارند. وی خطاب به لبنانی‌ها گفت: ‌ای مردم فداکار، ما به شما اطمینان داریم. همه ما سوار بر یک مرکب هستیم و همان‌گونه که در سال 2006 پیروز شدیم، این بار نیز پیروز خواهیم شد. در اسرع وقت و بر اساس مکانیسم مصوب برای انتخاب در حزب‌الله، دبیرکل جنبش را انتخاب خواهیم کرد.
***
معرفی جایگزین دبیرکل‌شهید فقط با اعلامیه رسمی
حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای به اخبار و گمانه‌زنی‌هایی که در روزهای اخیر درباره جانشین احتمالی شهید سیدحسن نصرالله منتشر شد واکنش نشان داد و ضمن تکذیب نام‌های مطرح‌شده اعلام کرد تنها بیانیه رسمی این گروه در این رابطه قابل استناد است.

 


Page Generated in 0/0079 sec