printlogo


کد خبر: 292591تاریخ: 1403/7/10 00:00
اخبار

کسب نخستین مدال طلای تاریخ اسکواش بانوان توسط اقتداری
بانوی ملی‌پوش کشورمان برای نخستین بار در تاریخ اسکواش مدال طلا را بر گردن آویخت. به گزارش سایت رسمی فدراسیون اسکواش، مسابقات اسکواش 3 هزار دلاری بین‌المللی PSA در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی با قهرمانی و تاریخ‌سازی دوباره فرشته اقتداری به پایان رسید. ستاره اسکواش ایران در این مسابقات با پیروزی مقابل شانس اول قهرمانی مسابقات راهی فینال شد. اقتداری در بازی نهایی به مصاف الکسا پینار نماینده میزبان و شانس دوم قهرمانی مسابقات رفت و با شکست حریف به مدال طلا دست یافت. این نخستین طلای تاریخ اسکواش زنان ایران است که توسط اقتداری به دست آمد، همچنین این دومین مدال تاریخ اسکواش زنان ایران به شمار می‌رود و مدال اول را نیز او کسب کرده بود. اقتداری پیش از این در مسابقات اسکواش بین‌المللی رنکینگ جهانی سازمان حرفه‌ای اسکواش‌بازان جهان در شهر کلکته هند به مدال برنز رسیده بود. 
***
عراق ۱۰ مربی کشتی ایران را جذب کرد
رئیس فدراسیون کشتی عراق از عقد قرارداد با ۱۰ ایرانی خبر داد. سایت «شفق نیوز» عراق گزارش داد فدراسیون کشتی این کشور برای پیشرفت کشتی در کشور عراق با 10 مربی ایرانی قرارداد بسته است. با اعلام شعلان عبدالکاظم، رئیس فدراسیون کشتی عراق، این فدراسیون قرار است 6 مرکز تخصصی کشتی در سراسر این کشور برای ساختن نسل جدید کشتی عراق برپا کند. این مربیان ایرانی به 2 گروه تقسیم می‌شوند، یکی از این گروه‌ها هدایت تیم‌های ملی کشتی عراق را بر عهده می‌گیرد و گروه دیگر در مراکز تخصصی کشتی در شهرهای کرکوک، کربلا، بصره، دیوانیه، العماره و موصل فعالیت خواهند کرد. 
***
نصیرزاده نایب رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام شد
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی انتخاب شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در جریان کنگره فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام (IFBB) که قبل از شروع رقابت‌های قهرمانی جهان 2024 در جزیره کیش و با حضور نمایندگان 65 کشور جهان برگزار شد، درباره پیشنهاد رافائل سانتونخا، رئیس فدراسیون جهانی درباره انتخاب عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی ایران به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی رای‌گیری به عمل آمد. در نهایت با رای مثبت اعضای مجمع، عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام انتخاب و معرفی شد، همچنین حکم نایب رئیسی فدراسیون جهانی (IFBB) برای عبدالمهدی نصیرزاده از سوی رافائل سانتونخا صادر شد و این موضوع طی نامه‌ای رسمی از سوی رئیس IFBB به اطلاع احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان نیز رسید.  فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در سال‌های اخیر موفق به کسب کرسی‌های موثری در فدراسیون جهانی شده و از این پس رئیس فدراسیون ایران به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی IFBB فعالیت خود را پیگیری خواهد کرد که یک افتخار بزرگ برای ورزش کشور به حساب می‌آید. نصیرزاده پیش از این به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون آسیا، رئیس کمیسیون دانشگاهی فدراسیون جهانی و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی در عرصه بین‌المللی فعالیت داشته است. 
***
اما و اگرهای تختی برای میزبانی
مدیر ورزشگاه تختی تهران گفت: هنوز گیت‌ها به دست‌ ما نرسیده است ولی آمادگی برگزاری مسابقات فوتبال را داریم. سازمان لیگ فوتبال ایران روز گذشته از برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و چادرملو اردکان یزد از هفته هفتم لیگ برتر در روز 14 مهر در ورزشگاه تختی تهران خبر داد. محمدرضا مجیدی، مدیر ورزشگاه تختی درباره این موضوع به  تسنیم گفت: قرار است همه چیز در جلسه فردا مشخص و تصمیم‌گیری شود. ما آمادگی برگزاری مسابقات فوتبال را داریم. 
وی درباره وضعیت گیت‌ها، ترمیم پیست تارتان و چمن ورزشگاه تصریح کرد: گیت‌ها را نداریم ولی شاید امروز و فردا به دست ما برسد. پیست تارتان هم نداریم، ولی وضعیت چمن خوب است. پس از چند سال باید به این نتیجه برسیم که به استادیوم‌ها توجه شود. سال‌ها مسابقاتی در ورزشگاه تختی برگزار نشده اما در این مدت کارهای خوبی انجام شده است. مدیر ورزشگاه تختی تهران درباره احتمال برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و النصر عربستان در تاریخ اول آبان در این ورزشگاه نیز گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه با فدراسیون فوتبال و باشگاه‌هاست. باید ابتدا مسابقاتی در این ورزشگاه به انجام برسد تا مواردی که مدنظر است، حل شود. 
***
تساوی لحظه آخری در داربی مادرید
داربی مادرید بین تیم‌های فوتبال اتلتیکو و رئال به تساوی انجامید. در مهم‌ترین بازی هفته هشتم لالیگای اسپانیا و از ساعت 22:30 یکشنبه تیم فوتبال رئال مادرید در ورزشگاه متروپولیتانوی اتلتیکو به میدان رفت تا 2 تیم برگزار‌کننده داربی حساس مادرید باشند. در نهایت این بازی سنتی و همواره پرحاشیه به تساوی یک - یک انجامید. گل‌های داربی مادرید توسط میلیتائو (64) برای رئال و آنخل کورآ (5+90) برای اتلتیکو به ثمر رسید. 

Page Generated in 0/0122 sec