printlogo


کد خبر: 292593تاریخ: 1403/7/10 00:00
موهان باگان از سفر به ایران خودداری کرد؛ احتمال حذف حریف تراکتور از لیگ قهرمانان آسیا
بهانه بنی‌اسرائیلی هندی‌ها
باشگاه موهان باگان هند با انتشار پوستری عجیب و موهن در صفحه رسمی خود، از تمرکز روی دیدار با محمدان خبر داد

به نظر می‌رسد تیم موهان باگان قصد ندارد برای دیدار با تراکتور به ایران سفر کند. این تیم هندی در بهانه‌ای مسخره و واهی وضعیت منطقه و نگرانی درباره امنیت بازیکنان را مطرح کرده است. صفحه رسمی این باشگاه در تازه‌ترین پستی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، این موضوع را اطلاع داده است. در توضیح پوستر نیز نوشته شده است «تمرکز ما روی نبرد بعدی با محمدان است» که این به معنای خودداری تیم هندی از سفر به ایران است. این در شرایطی است که در حال حاضر 2 تیم پاختاکور ازبکستان و استقلال تاجیکستان برای برگزاری بازی‌های لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا برابر پرسپولیس و سپاهان در ایران به سر می‌برند و هیچ مشکلی برای برگزاری بازی با نمایندگان ایران ندارند. 
ضمن اینکه تراکتور به طور کلی برای برگزاری بازی با موهان باگان، به دنبال استفاده از حداکثر ظرفیت نفرات خود بود، چرا که تبریزی‌ها به چشم یک بازی نه چندان دشوار به این مسابقه نگاه می‌کردند که اکنون با عدم سفر تیم هندی به ایران، یک پیروزی انضباطی راحت را به دست خواهند آورد و البته احتمال محرومیت سنگین موهان باگان نیز وجود دارد. علاوه بر این، وب‌سایت تایمز آف ایندیا نوشته است: تصمیم موهان باگان، دیدار بعدی آنها در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تراکتور را در ابهام فرو برده است. تیم موهان باگان قرار بود صبح یکشنبه پس از شکست ۳ بر صفر در برابر تیم سنیل چتری در لیگ برتر هند، از بنگلور به ایران پرواز کند. بازی مقابل تراکتور روز چهارشنبه در شهر تبریز ایران برگزار خواهد شد. با این حال، تیم خوزه مولینا تصمیم گرفته به ‌صورت تدریجی به کلکته بازگردد.
مدیریت تیم موهان باگان با کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در ارتباط بوده و پیش از رسمی‌کردن تصمیم خود، به ‌دنبال شفاف‌سازی از سوی نهاد نظارتی بازی‌های قاره‌ای است. آنها آمادگی خود را برای برگزاری بازی در یک مکان بی‌طرف اعلام کرده و مدارکی برای حمایت از تصمیم خود مبنی بر عدم سفر به ایران تهیه کرده‌اند. احتمالا مدیریت تیم به ‌طور رسمی به AFC تصمیم خود را اطلاع می‌دهد. اگرچه هیچ بیانیه رسمی‌ای از سوی مدیریت تیم موهان باگان در این باره منتشر نشده، یک منبع آگاه تایید کرده است تیم در شرایط فعلی به ایران سفر نخواهد کرد و منتظر راهنمایی AFC برای اقدامات بعدی است. دباشیس دوتا، دبیر موهان باگان گفت: «تاکنون به AFC،  فیفا و وزارت خارجه اطلاع داده‌ایم. باید ببینیم در نهایت چه اتفاقی می‌افتد». وی افزود: «درخواست برگزاری این بازی در یک مکان بی‌طرف مطرح شده اما AFC هنوز پاسخی نداده است». پیش از این شنیده شده بود که در صدور ویزا برای بازیکنان خارجی مشکلاتی وجود داشته است اما روز یکشنبه اعلام شد این مشکلات حل شده است. عدم برگزاری بازی در ایران ممکن است تیم موهان باگان را در معرض تحریم‌های AFC قرار دهد.
* نامه تراکتور به ‌ای‌اف‌سی درباره تصمیم جنجالی
باشگاه تراکتور بعد از تصمیم جنجالی موهان باگان مبنی بر عدم حضور در ایران، برای میزبانی اعلام آمادگی کرد. در حالی که قرار بود باشگاه موهان باگان هند برای دیدار با تراکتور راهی تبریز شود اما مسؤولان این باشگاه با خودداری از سفر به ایران، خواستار برگزاری بازی در زمین ثالث یا تعویق مسابقه شده‌اند. با این حال ناظر مسابقه و تیم داوری مسابقه وارد ایران شدند تا مشخص شود از نظر‌ ای‌اف‌سی این بازی برگزار خواهد شد. باشگاه تراکتور هم در نامه رسمی به‌ ای‌اف‌سی اعلام کرد تمام شرایط برای برگزاری بازی مهیاست و هیچ مشکلی برای میزبانی از موهان باگان وجود ندارد. تراکتور در این نامه تاکید کرده هم‌اکنون 2 تیم خارجی در ایران حضور دارند و هیچ موردی برای حضور تیم‌های خارجی در ایران پیش نیامده است.
***
 تاج: اقدام نماینده هند
 عاری از منطق و غیراخلاقی بود
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت‌های لازم را درباره اقدام غیراخلاقی باشگاه هندی داشته‌ایم. مهدی تاج درباره عدم حضور نماینده هند در تبریز برای دیدار با تراکتور ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: در شرایطی که تیم‌های حریف پرسپولیس و سپاهان ایران به کشورمان سفر کرده‌اند و حتی ناظران رقابت تراکتور هم در تبریز حضور دارند، نماینده هند در یک اقدام عاری از منطق و کاملا دور از انتظار به ایران نیامد که این موضوع صرف نظر از تنبیهات قانونی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در بین عموم هواداران فوتبال قاره کهن هم بازتاب بسیار منفی داشته است. وی ادامه داد: در این زمینه با مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، صحبت‌های لازم را درباره این اقدام غیراخلاقی داشته‌ایم. خوشبختانه ایران عزیزمان همچون همیشه در امنیت کامل به سر می‌برد و حضور متعدد و گسترده تیم‌های خارجی در این مرز و بوم بدون هیچ مشکلی مؤید این بحث است. تاج خاطرنشان کرد: به صورت کلی، مطابق قوانین کنفدراسیون، در صورت انصراف یک تیم پس از شروع مسابقات، جرایم ذیل در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از:
1- ابطال نتایج همه مسابقات قبلی تیم خاطی
۲- 50000  دلار جریمه نقدی 
3- اخراج از حداقل یک دوره از مسابقات مربوط 
4- احتمال اخراج از تمام مسابقات

 


Page Generated in 0/0099 sec