printlogo


کد خبر: 292597تاریخ: 1403/7/10 00:00
اخبار

محدودیت دفن جدید در بهشت زهرا(س)
ص کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به محدودیت دفن جدید در بهشت زهرا(س)، باید آرامستان‌های جدید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف و اقدامات اجرایی آنها حداکثر تا پایان امسال آغاز شود. مهدی بابایی با بیان اینکه بر اساس تصمیمات گرفته شده در جلسه غیرعلنی شورای شهر قرار شد شهرداری 3 نقطه را برای احداث آرامستان‌های جدید تهران به مراجع بالادستی پیشنهاد دهد، اظهار کرد: کمیسیون ماده 5 هم در این حوزه باید تصمیم‌گیری کند و باید حتما مصوبه این کمیسیون را داشته باشد. وی با اعلام اینکه از 5 نقطه پیشنهادی شهرداری، ۳ نقطه مدنظر شورا قرار گرفت، تصریح کرد: مقرر شد پیشنهادات پس از بررسی و تصویب در کمیسیون ماده 5 به مرحله اجرا برسد و اقدامات لازم انجام شود. بابایی اعلام کرد: اگر تصویب این مصوبه سریع‌تر انجام شود در اصلاحیه بودجه، اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی می‌شود. وی با اشاره به علت بررسی محرمانه لایحه آرامستان‌های جدید پایتخت در جلسه شورای شهر، یادآور شد: ممکن است رانت‌هایی اطراف نقاط پیشنهادی ایجاد شود، لذا قرار بر این شد نقاط مورد نظر به قطعیت برسد و پس از آن اعلام شود. رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: موضوع بسیار مهم این است که با توجه به محدودیت دفن جدید در بهشت زهرا(س) باید آرامستان‌های جدید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف و اقدامات اجرایی آنها حداکثر تا پایان امسال آغاز شود.
***
آدم‌ربایی شرکت‌های هرمی در قم و تهران
رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: ۱۰۰ نفر از اعضای تیم شرکت‌های هرمی دستگیر شدند. سرهنگ سعید راستی دیروز افزود: حاصل چند عملیات بین استان تهران و قم، دستگیری 7 لیدر اصلی و ۱۰۰ نفر از اعضای یک شرکت هرمی شد که در سراسر کشور فعالیت می‌کردند. وی اظهار کرد: در روزهای گذشته، پلیس قم گزارشی مبنی بر آدم‌ربایی یک پسر جوان دریافت کرد. در بررسی‌ها مشخص شد پسر این خانواده به دنبال پیدا کردن کار به تهران آمده و چند روزی از وی خبری نیست. راستی گفت: بر همین اساس پرونده‌ای در استان قم تشکیل شد و امروز با بررسی‌های بیشتر مشخص شد یک شرکت هرمی از طریق اگهی دادن در سایت‌های شیپور و دیوار به بهانه استخدام در شرکت‌های مختلف از افراد پول دریافت کرده، سپس از این افراد برای مصاحبه و گزینش به تهران دعوت کرده و پس از قرار گذاشتن در یک پارک یا بوستان، فرد را به مخفیگاه خود برده و از خروج آنها جلو‌گیری می‌کند. وی افزود: حدود ۱۰۰ نفر فریب این افراد را خورده‌اند و با وعده استخدام مبالغ مختلفی از ۳۵ تا ۲۰۰ میلیون به آنها پرداخت کرده‌اند. این افراد در مخفیگاه‌ها زندانی بودند و حتی تلفن همراه نیز نداشتند. حتی عده‌ای که قصد خروج داشتند را نیز به گروگان گرفته بودند. راستی ادامه داد: 7 لیدر اصلی این شرکت هرمی دستگیر شده‌اند.
***
افزایش توزیع شیرخشک در کشور
رئیس سازمان غذا و دارو از افزایش توزیع شیرخشک در کشور خبر داد و تاکید کرد: برندهای مختلف شیرخشک با کاربرد یکسان قابلیت جایگزینی با هم دارند و الزامی به استفاده از یک برند خاص نیست. دکتر سیدحیدر محمدی به توزیع شیرخشک در کشور اشاره کرد و گفت: در 7 روز گذشته، ۴۲۶ هزار عدد انواع ببلاک و ۵۳۳ هزار عدد انواع آپتامیل توزیع شده است و این روند ادامه دارد. بنا بر اعلام سازمان غذا و دارو، وی گفت: به این ترتیب، در مجموع در ۷ روز گذشته یک میلیون عدد از محصولات شرکت پودر شیر مشهد توزیع شده است و این توزیع همچنان ادامه خواهد داشت، چرا که تولید با حداکثر ظرفیت در حال انجام است. محمدی همچنین بیان کرد: به دلیل وجود خلأهایی در بازار، عطش بازار زیاد شده و از مردم درخواست می‌شود تا حد امکان بر استفاده از برندهای خاص اصرار نداشته باشند. وی خاطرنشان کرد: همچنین از ۱۰ روز پیش تا کنون، ۳ میلیون قوطی شیرخشک از برندهای مختلف توزیع شده است و ظرفیت تولید شیرخشک در کشور بیش از نیاز است.
***
نیمی از مبتلایان به آب سیاه از مشکل بینایی خود بی‌خبرند
فوق‌تخصص شبکیه گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد بیماران مبتلا به آب سیاه یا گلوکوم از مشکل بینایی خود خبر ندارند و باید برای پیشگیری از عوارض غیرقابل جبران آن، معاینات دوره‌ای و غربالگری مناسب از افراد با احتمال خطر بیشتر، انجام شود. نوید نیلفروشان اظهار داشت: معاینات دوره‌ای و غربالگری‌های مناسب برای گروه‌های سنی مختلف می‌تواند در بسیاری از بیماری‌های دیگر چشمی تشخیص و درمان به‌موقع را به همراه داشته باشد و به میزان زیادی بار مالی بر سیستم درمان را کاهش دهد. فلوشیپ قرنیه و گلوکوم ادامه داد: اگر افراد در خانواده خود شاهد برخی بیماری‌های چشمی هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. بیماری‌های ناشی از تغییرات سنی شبکیه هم از موارد مهمی است که می‌تواند سبب اختلالات بینایی و کم‌بینایی در سنین بالا شود. نیلفروشان تاکید کرد: موضوع تنبلی چشم در اطفال و عدم معاینات معمول برای این افراد می‌تواند به اختلالات دائم در بینایی آنها منجر شود. آب سیاه یا گلوکوم یک بیماری چشمی مزمن و پیش‌رونده است که در نتیجه‌ آسیب به عصب بینایی ایجاد می‌شود و باعث از دست رفتن میدان دید می‌شود. یکی از اصلی‌ترین عوامل خطر این بیماری، فشار چشم است. اختلال در سیستم تخلیه مایعات چشم می‌تواند موجب تجمع مایعات شده و فشار را افزایش دهد که این امر باعث آسیب به عصب بینایی می‌شود. عصب بینایی دسته‌ای از رشته‌های عصبی است که شبکیه‌ چشم را به مغز وصل می‌کند. آسیب به این عصب باعث از دست دادن بینایی می‌شود.

Page Generated in 0/0074 sec