printlogo


کد خبر: 292604تاریخ: 1403/7/10 00:00
اخبار

قیمت نفت تحت تأثیر تنش‌های منطقه افزایش یافت
قیمت نفت تحت تاثیر شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به تاثیر احتمالی حملات رژیم صهیونیستی بر عرضه نفت خاورمیانه، به روند صعودی خود ادامه داد و در معاملات دیروز افزایش یافت.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، ۵۱ سنت معادل 0.71 درصد افزایش یافت و به ۷۲ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید. این قرارداد روز دوشنبه منقضی می‌شود و قرارداد تحویل دسامبر، با ۵۰ سنت معادل 0.7 درصد افزایش، به ۷۲ دلار و 4 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۴۳ سنت معادل 0.63 درصد افزایش، به ۶۸ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید.
قیمت نفت برنت هفته گذشته حدود ۳ درصد و شاخص نفت آمریکا حدود 5 درصد کاهش یافت که تحت تاثیر نگرانی‌های فزاینده نسبت به دورنمای تقاضا بود. اقدامات محرک مالی جدیدی که چین برای تقویت اقتصاد متزلزل خود معرفی کرد نیز نتوانست به بازارها اطمینان دوباره دهد.
با این حال، در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و یمن، قیمت‌ها در معاملات دیروز افزایش یافت. پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت فیلیپ نووا در این باره گفت: ‌هر چند عرضه اضافی، مایه نگرانی بازارهای نفت است اما بازارها از تشدید بحران در خاورمیانه و متاثر شدن عرضه این منطقه واهمه دارند.
همچنین تونی سایکامور، تحلیلگر بازار شرکت ‌ای‌جی اظهار کرد: قیمت نفت همچنان تحت تاثیر عوامل عرضه و تقاضا قرار خواهد داشت. با توجه به نزدیک شدن به زمان افزایش تولید اوپک‌پلاس در اول دسامبر، وست تگزاس اینترمدیت ممکن است کف قیمت را در ۶۱ تا ۶۲ دلار تست کند. همچنین با وجود تسهیل سیاست پولی چین، معلوم نیست آیا این اقدام به تقویت تقاضا برای سوخت در این کشور کمک خواهد کرد یا خیر.
***
۷ واحد نیروگاه صنایع تا تابستان ۱۴۰۴ وارد شبکه می‌شوند
مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع کشور با بیان اینکه پیش از آغاز فصل گرم سال جاری ۱۰ واحد نیروگاهی صنایع به ظرفیت ‌هزار و ۵۸۲ مگاوات به بهره‌برداری رسید، گفت: ۷ واحد نیروگاهی تا پیش از اوج بار سال ۱۴۰۴ توسط صنایع به بهره‌برداری می‌رسد و با شبکه سراسری سنکرون می‌شود.
به گزارش ایرنا، سیدزمان حسینی درباره آخرین اقدام‌های انجام شده درباره احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های صنایع کشور افزود: تاکنون برای احداث نیروگاه‌های صنایع کشور ۱۸ هزار و ۳۷۰ مگاوات موافقت اصولی صادر شده و از این ‌بین ۶ هزار و ۴۲۹ مگاوات ظرفیت نیروگاهی در مرحله اجرا قرار گرفته است.
وی افزود: تا پیش از آغاز اوج بار سال جاری ۱۰ واحد نیروگاهی به ظرفیت هزار و ۵۸۲ مگاوات توسط صنایع وارد شبکه شد و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پیش از اوج بار سال ۱۴۰۴ نیز 7 واحد نیروگاهی جدید به ظرفیت هزار و ۲۰۰ مگاوات وارد مدار خواهد شد. مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع با تاکید بر لزوم تامین سوخت کافی برای سرعت ‌بخشیدن به فرآیند احداث نیروگاه‌های صنایع خاطرنشان‌ کرد: ۳ ‌هزار و ۷۴۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی صنایع نیز پس از تخصیص سوخت با برگزاری مناقصه وارد فاز اجرایی می‌شود.
حسینی درباره جزئیات نیروگاه‌های صنایع که تاکنون وارد مدار شده‌ است، گفت: ۲ واحد نیروگاهی در سمنان در مجموع به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات، واحد گازی شماره یک و ۲ فولاد مبارکه در مجموع به ظرفیت ۶۱۴ مگاوات، یک واحد نیروگاهی «المهدی» به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات، واحد نیروگاهی فولاد غرب آسیا به ظرفیت ۱۵ مگاوات، واحد یک گازی گل‌گهر به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات، واحد یک گازی چادرملو به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات، واحد بخار کربنات سدیم سرخه به ظرفیت 8 مگاوات و نیروگاه خورشیدی «خاتون‌آباد و بنه یکه» میدوک شرکت ملی مس به ظرفیت ۳۰ مگاوات از جمله نیروگاه‌های صنایع است که تا پیش از اوج بار سال جاری به بهره‌برداری رسید.
***
بومی‌سازی هواپیما با جدیت ادامه خواهد یافت
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بومی‌سازی هواپیما با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت، وعده داد خدمات بیشتر و باکیفیت‌تر به مردم ارائه شود.
به گزارش تسنیم، حسین پورفرزانه با بیان اینکه صنعت هوانوردی موتور پیشران توسعه پایدار است، اظهار کرد: تقویت و تحقق رسالت بنیادی چهارگانه سازمان هواپیمایی کشوری شامل حاکمیت، نظارت، هدایت و حمایت از صنعت هوانوردی با رویکرد منافع ملی با جدیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در راستای سیاست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و شعار سال افزود: خوداتکایی فناوری به منظور رفع نیازمندی‌ها و تبلور و تجاری‌سازی دانش مهندسی از جمله اولویت‌های این سازمان به شمار می‌رود، بنابراین در ماموریت جدید، بحث بومی‌سازی صنعت هواپیماسازی با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

Page Generated in 0/0070 sec