printlogo


کد خبر: 292606تاریخ: 1403/7/10 00:00
اخبار

پزشکیان در دیدار نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد
همکاری بر بستر بریکس و شانگهای برای مقابله با آمریکا
پزشکیان گفت: همکاری‌های بین‌المللی بر بستر بریکس و شانگهای موجب قدرت‌افزایی 2 کشور ایران و روسیه در مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا خواهد شد. رئیس‌جمهور عصر دیروز در دیدار میخائیل میشوتسین، نخست‌وزیر روسیه تبادل هیأت‌های دیپلماتیک میان ایران و روسیه را موجب توسعه تعاملات و ارتباطات 2 کشور، همچنین تقویت همکاری‌ها در راستای تسریع در اجرای توافقات عنوان کرد و افزود: معتقدیم اگر پروژه‌های مهم مشترک ایران و روسیه به مرحله اجرا برسند ظرفیت‌های بزرگی در زمینه مقابله با تحریم‌های ظالمانه برای 2 کشور ایجاد خواهند کرد. پزشکیان در ادامه توافق برای تبدیل ایران به هاب ترانزیتی و هاب گازی منطقه را نمونه‌ای عالی از همکاری مشترک میان ایران و روسیه جهت تأمین منافع 2 کشور و ایجاد توسعه پایدار، رشد همگرایی و جهش اقتصادی در منطقه دانست و بر ضرورت اهتمام مسؤولان عالی 2 طرف برای اجرای این طرح‌ها تأکید کرد. دکتر پزشکیان همچنین همکاری‌های منطقه‌ای بر بستر سازمان‌های بین‌المللی از جمله بریکس و شانگهای را موجب قدرت‌افزایی کشورهای مستقل از جمله ایران، روسیه و چین در راستای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا عنوان کرد و گفت‌: تشدید جنایات و تنش‌زایی رژیم صهیونیستی که با حمایت مستقیم آمریکا و با هدف زمینه‌سازی برای گسترش حضور آمریکایی‌ها در منطقه در حال وقوع است، تهدیدی مشترک برای منافع کشورها و ملت‌های منطقه محسوب می‌شود که همفکری و همکاری بیشتر برای مقابله با چنین توطئه‌ای را ضروری می‌سازد.
میخائیل میشوتسین، نخست‌وزیر روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس‌جمهور و ابلاغ سلام‌های گرم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور به دکتر پزشکیان، بر علاقه‌مندی کشورش برای تقویت و گسترش تعاملات و تبادلات با جمهوری اسلامی ایران بویژه در بخش‌های انرژی، صنعت، حمل‌ونقل، کشاورزی، بهداشت و درمان و امور فرهنگی تأکید کرد و گفت: به‌ رغم افزایش بسیار خوب تبادلات تجاری در چند ماه اخیر، هنوز ظرفیت‌های بزرگی در 2 کشور جهت تأمین منافع متقابل وجود دارد که ما خواستار فعال‌سازی آنها هستیم.
***
پیام ۱۲۰۰ نماینده فعلی و ادوار مجلس در پی شهادت سید مقاومت
۱۲۰۰ نماینده فعلی و ادوار مجلس در پیامی ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله تاکید کردند خون پاک شهید سیدحسن نصرالله و شهدای غزه، لبنان و مقاومت نابودی رژیم جنایتکار اسرائیل را تسریع می‌کند.
متن پیام تسلیت ۱۲۰۰ نماینده فعلی و سابق مجلس در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به شرح زیر است: 
«سیدحسن نصرالله مجاهد بزرگ و عزیز محور مقاومت، اسطوره مبارزه با رژیم سفاک و جنایتکار اسرائیل که آرزویش شهادت در راه خدا بود اینک با افتخار به خیل شهدای عزیز پیوست و در جوار الهی آرام گرفت.  هرچند شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش غمی جانکاه برای مسلمین جهان بویژه مردم عزیز لبنان و فلسطین و جبهه مقاومت است اما رسوا‌کننده ماهیت ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش خواهد شد و عزمی راسخ برای مبارزه با اسرائیل جنایتکار ایجاد خواهد کرد. ما جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک و تسلیت به آقا امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، مردم شریف لبنان و مجاهدان جبهه مقاومت و همه مسلمانان و تمام آزادی‌خواهان جهان، امیدواریم خون پاک شهید سیدحسن نصرالله و شهدای عزیز غزه، لبنان و مقاومت باعث بیداری هرچه بیشتر مسلمانان شده و نابودی رژیم جنایتکار اسرائیل را تسریع کند».
***
سرلشکر صفوی: 
درخت تنومند مقاومت مستحکم‌تر و مقتدرتر خواهد شد
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در پیامی با تسلیت شهادت سردار نیلفروشان گفت: خون این شهید و دیگر شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه موجب آبیاری درخت آرمان آزادی قدس است. سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی در بخشی از پیام خود آورده است: این شهید بزرگوار در کنار مجاهد نستوه سیدحسن نصرالله، سرانجام پس از سال‌ها مجاهدت و ستیز با ظلم و اشغالگری در شرایطی که رژیم جعلی صهیونی با تحمل یک سال خفت و حقارت ناشی از شکست تاریخی در عملیات توفان‌الاقصی و درماندگی برابر مقاومت مردم مقتدر غزه برای دستیابی به اهداف اهریمنی خود، گسترش جنگ و جنایت به جغرافیای لبنان و رویارویی با حزب‌الله سرافراز به عنوان یکی از ارکان اصلی جبهه مقاومت و حمایت از فلسطین را عملیاتی کرده بود، هدف کینه صهیونیستی و حمله تروریستی رژیم جعلی و نژادپرست قرار گرفت و با شهادت و خون مطهر خود درخت آرمان مقدس آزادی قدس را آبیاری کرد.
***
۱۳ سند همکاری در سفر نخست‌وزیر روسیه به ایران پیگیری می‌شود
در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و روسیه که عصر دیروز برگزار شد، بر ضرورت گسترش همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه و منطقه‌ای، اجرای هرچه سریع‌تر موافقتنامه جامع همکاری‌های ایران و روسیه، تکمیل کریدور شمال - جنوب و راه‌آهن رشت - آستارا و افزایش حجم مبادلات تجاری ۲ کشور تاکید شد. 
محمدرضا عارف در این نشست با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، همچنین اقدام بزدلانه این رژیم جعلی در شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، از مواضع سازنده فدراسیون روسیه در این زمینه قدردانی و تاکید کرد: اقدامات روسیه در شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند در جلوگیری از جنگ و کشتار مردم بیگناه غزه و لبنان بسیار موثر باشد.

Page Generated in 0/0063 sec