printlogo


کد خبر: 292619تاریخ: 1403/7/11 00:00
اخبار

نمایشگاه عکس «نصر قریب» افتتاح می‌شود
همزمان با جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی در لبنان و فلسطین، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه عکس «نصر قریب» را برگزار می‎‌کند.
این نمایشگاه شامل ۳۶ اثر عکاسی از هنرمندانی چون مجید سعیدی، سیدرضا معطریان، ساتیار امامی، حسین فاطمی، پیام برازجانی، سعید فرجی و محمدرضا علی‌مددی است که تلاش کرده‌اند تصویر واقعی و ملموس از این رژیم ستمگر به تصویر بکشند و آرمان ماندگار وارثان قدس شریف را زنده نگه دارند. این نمایشگاه از چهارشنبه ۱۱ مهر ساعت ۱۶ افتتاح شده و به مدت ۲ هفته ادامه دارد. علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه ‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به مرکز هنرپژوهی نقش‌جهان واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، جنب پارک ساعی، پلاک ۲۱۶۹ مراجعه کنند.
***
بهروز غریب‌پور مسترکلاس نمایش عروسکی برگزار می‌کند
دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی «تهران – مبارک» اعلام کرد کارگاه آموزشی بهروز غریب‌پور با عنوان «مَسترکلاس بررسی همه‌جانبه نمایش عروسکی» در مهر‌ماه برگزار می‌شود. زمان برگزاری این مسترکلاس ۱۷ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۱ الی ۱۴ است. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند در روزها و ساعت‌های اداری با دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی «تهران - مبارک» تماس بگیرند. «مسترکلاس بررسی همه‌جانبه نمایش عروسکی» آموزش‌های متنوعی را دربر می‌گیرد که شامل نگاهی به ارزش‌های تئاتر عروسکی در جهان، انواع شیوه‌های نمایش عروسکی، انواع بازی‌دهندگی (دستکشی، میله‌ای، سایه، ماریونت، بونراکو و...)، متن در نمایش عروسکی، کارگردانی، انتخاب شیوه اجرا، اهمیت نور در اجرا، مدیریت گروه و مدیریت تولید اثر و شیوه جذب مخاطب می‌شود. دانشجویان و علاقه‌مندان خارج از تهران می‌توانند از تخفیف ویژه شرکت در کارگاه‌های آموزشی جشنواره بهره ببرند. بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک ۲۶ آذر تا ۳ دی ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد.
***
«عبور از کویر» در نگارخانه لاله
نمایشگاه «عبور از کویر»، شامل آثار علیرضا ناصرالمعمار عصر جمعه ۱۳ مهرماه در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود.
محمدعلی سعیدی، مدیر نگارخانه لاله درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه، دستاورد سال‌ها تجربه نقاشی با تکنیک آبرنگ علیرضا ناصرالمعمار است که شامل 2 بخش است. بخش اول مجموعه آثار خلق شده از آخرین نمایشگاه در سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ که عمدتا واقع‌گرایانه و با تکنیک آبرنگ ساخته شده است و برخی تجارب متفاوت را نیز شامل می‌شود. بخش دوم آثار مربوط به مجموعه «عبور از کوی» است. میل به عبور از واقع‌گرایی و به تصویرکشیدن جهان خواب‌ها و خیال‌ها، به اشکال مختلف از سال‌ها قبل در کار این هنرمند به چشم می‌خورد. او این بار با ایده‌ای روشن‌تر و انگیزه‌ای مضاعف به تصویرگری چشم‌اندازهای خیالی برخاسته از تجارب خوش و ناخوش سفرهای پرتعداد پرداخته و مجموعه عبور از کویر را رقم‌ زده است. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود. نمایشگاه همه روزه از ۱۴ تا ۲۲ مهر، شنبه تا چهارشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۷، پنجشنبه‌ها ۹ تا ۱۳ به غیر از ایام تعطیل دایر است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.
***
«فارسی عمومی» به چاپ صدوشانزدهم رسید
کتاب «فارسی عمومی» نوشته محمود فتوحی و حبیب‌الله عباسی به ‌عنوان درسنامه دانشگاهی به‌تازگی توسط انتشارات سخن به چاپ صدوشانزدهم رسید. این کتاب برای تدریس درس فارسی عمومی در مقاطع مختلف دانشگاهی است. مضمون این کتاب دانش بهتر خواندن در ادبیات فارسی است. علاوه بر این مطالب دیگری حول موضوعاتی چون زبان، نگارش، خط، دستور و گزیده‌ای از نمونه‌های برتر تاریخ هزار و صد ساله سخن فارسی در آن گردآوری شده است. مولفان «فارسی عمومی» می‌گویند در این کتاب تلاش شده متنی ساده و واژه‌نامه‌ای مناسب برای استادان و دانشجویان فراهم شود. چاپ صدوشانزدهم این‌کتاب با ۳۵۲ صفحه و قیمت ۲۹۰ هزار تومان عرضه شده است.
***
روایت زندگی شهید مرتضی عبداللهی به چاپ هشتم رسید
کتاب «هواتو دارم» نوشته محمدرسول ملاحسنی به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ هشتم رسیده است. این کتاب دربرگیرنده روایت زندگی شهید مدافع حرم مهندس مرتضی عبداللهی است و مقام معظم رهبری بر آن تقریظی نوشته‌اند. شهید مرتضی عبداللهی متولد نهم اسفند ۱۳۶۶ و دانش‌آموخته رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی بوده است. وی ۲۳ آبان ۱۳۹۶ در منطقه بوکمال واقع در کشور سوریه به شهادت رسید. نویسنده در این کتاب در دل روایت زندگی شهید عبدالهی، به بیش از 70 نکته اخلاقی و تربیتی اشاره کرده است. آیین رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب در آبان‌ماه و در قالب مراسم پاسداشت ادبیات و مقاومت برگزار خواهد شد. در بخش‌های مختلف این کتاب رمزینه‌هایی قرار داده شده که مطالبی را مربوط به شهید عبداللهی به مخاطب ارائه می‌دهد. همچنین در پایان کتاب آلبوم تصاویر شهید عبداللهی قرار داده شده است.
چاپ هشتم این کتاب با ۳۰۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان عرضه شده است.
 

Page Generated in 0/0075 sec