printlogo


کد خبر: 292625تاریخ: 1403/7/11 00:00
توان رزمی و موشکی حزب‌الله لبنان پابرجاست
ضربات کوبنده حزب‌الله
مسؤول رسانه‌ای حزب‌الله: هیچ درگیری مستقیمی بین رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر رخ نداده است

دوشنبه‌شب در حالی اخبار ضد و نقیضی از ورود تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و عبور از مرز مخابره شد که صبح روز بعد آن تمام این ادعاها توسط رسانه‌های نزدیک به حزب‌الله لبنان رد شد. روز سه‌شنبه نیز ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد تجاوز زمینی ارتش رژیم اشغالگر هنوز شروع نشده است و در حال حاضر تنها بر عملیات محدود در مناطق مرزی متمرکز هستند. 
پس از تحولات اخیر جنگ غزه و ادامه جنگ‌افروزی‌های ارتش صهیونیستی در کشور لبنان و سلسله عملیات‌های تروریستی و غیرانسانی ارتش و سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی که با انفجار پیجرها شروع شد و به ترور شهید سیدحسن نصرالله ختم شد، بسیاری از مقامات سیاسی و تحلیلگران اسرائیلی معتقد بودند حزب‌الله تضعیف شده و شرایط برای ورود زمینی ارتش اشغالگر به جنوب لبنان جهت عقب راندن مقاومت حزب‌الله به پشت ساحل رود لیتانی فراهم است؛ ادعایی که شامگاه دوشنبه نیز پس از انتشار اخباری مبنی بر عقب‌نشینی ارتش لبنان از مرزها تکرار شد اما با طلوع آفتاب و فرا رسیدن روز سه‌شنبه مشخص شد این قبیل ادعاها تنها جنگ رسانه‌ای دشمن صهیونیست جهت تضعیف روحیه رزمندگان مقاومت است. 
* تداوم مقاومت حزب‌الله
حزب‌الله لبنان روز گذشته اعلام کرد نیروهای این گروه مقاومت مسؤولیت حفاظت از مرزها را به جای ارتش لبنان بر عهده گرفته‌اند و آماده نبرد تن به تن با ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی هستند؛ نیروهایی که از نظر آموزش و امکانات ضدزره بسیار آماده هستند و سال‌ها برای دفاع از خاک لبنان و حتی ورود به خاک غصب‌شده فلسطین آموزش دیده‌اند. نیروهای حزب‌الله لبنان همچنین از چندین درگیری توپخانه‌ای و راکتی با ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی در تاریکی شب خبر دادند. 
نیروهای حزب‌الله همچنین در دفاع از نوار غزه و ملت لبنان چندین مرتبه از دوشنبه شب تا روز سه‌شنبه مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات راکتی و موشکی خود قرار دادند. در چند مورد از این حملات شهرک‌های مرون و حیفا با حملات راکتی و موشکی مورد اصابت قرار گرفتند. 
همچنین چندین مورد تجمع نیروهای ارتش اسرائیل در شهرک‌های متولا، صفد، تزیون و ییرون واقع در مرز شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان مورد تهاجم موشکی و راکتی نیروهای حزب‌الله لبنان قرار گرفت. 
به نظر می‌رسد حزب‌الله لبنان هر نقطه مرزی‌ای را که نیروهای اسرائیلی تجمع کرده و قصد ورود دارند، با حملات راکتی و خمپاره‌ای خود هدف قرار داده و آنها را وادار به عقب‌نشینی می‌کند. 
چتر توپخانه‌ای و راکتی نیروهای حزب‌الله لبنان در حالی ایجاد شده است که مناطق مرزی جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی اغلب کوهستانی و با پوشش جنگلی است و حملات خمپاره‌ای و راکتی حزب‌الله چالشی جدی را برای تجمع تجهیزات و نفرات ارتش اشغالگر ایجاد می‌کند. 
همچنین مسؤول واحد رسانه‌ای حزب‌الله لبنان پس از حمله موشکی روز سه‌شنبه به واحد 8200 در شمال تل‌آویو اعلام کرد هیچ درگیری مستقیمی بین رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر رخ نداده و تمام ادعاهای صهیونیست‌ها مبنی بر ورود نیروهای اشغالگر به لبنان دروغ است.
* حملات موشکی به تل‌آویو و حیفا
حزب‌الله لبنان نیز در ادامه دفاع از غزه و لبنان و پاسخگویی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین علاوه بر راکت‌باران شهرک‌های مرزی در شمال فلسطین اشغالی و تجمعات نیروهای اشغالگر در این مناطق، روز دوشنبه ساعت 10 صبح با استفاده از چندین فروند موشک «فادی 4» مقر 8200 و موساد در شمال تل‌آویو را هدف قرار داد. 
همچنین نیروی موشکی حزب‌الله لبنان با استفاده از موشک «فلق 2» تجمع ارتش صهیونیستی در پادگان دوویو را هدف قرار داد. این حملات در چارچوب سلسله عملیات‌های خیبر و با رمز «لبیک یا نصرالله» انجام شد. در پی این عملیات‌ها پایگاه گلیلوت وابسته به یگان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی که به واحد 8200 معروف است هدف قرار گرفت و صدای انفجار از این پایگاه به گوش رسید. 
همچنین تصاویر بسیاری از هدف قرار گرفتن مناطق مختلف تل‌آویو در فضای مجازی منتشر شده است. در بسیاری از این تصاویر کلاهک‌های پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین به چشم می‌خورد. 
بسیاری از این کلاهک‌ها به صورت منفجر نشده و منفجر شده روی جاده‌ها و منازل شهرک‌نشینان صهیونیست در حومه تل‌آویو فرود آمده و منجر به خسارات بسیاری شد. پس از این حمله نیز حملات گسترده راکتی و موشکی به شهرک‌های حیفا، نهاریا، عکا و الجلیل در شمال فلسطین اشغالی انجام شد. در پی این عملیات‌ها صدای آژیر خطر در بسیاری از شهرک‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد و صدها هزار نفر را به پناهگاه‌های رژیم صهیونیستی کشاند. 
همچنین در یک عملیات موشکی، حزب‌الله مقر شرکت نظامی رافائل رژیم صهیونیستی را با موشک بالستیک هدف قرار داد. با حملات روز سه‌شنبه حزب‌الله لبنان به عمق رژیم صهیونیستی در شدت و کمیت بالا، دروغ بزرگ رژیم صهیونیستی درباره نابودی توان موشکی و راکتی حزب‌الله لبنان در پی حملات هوایی و تروریستی رژیم صهیونیستی برملا شد؛ ادعاهایی که پس از ترور بزدلانه دبیرکل حزب‌الله لبنان در جمعه با شدت بیشتری از سوی رسانه‌های صهیونیستی بیان شد و تلاش داشت تصویر آمادگی کامل ارتش رژیم صهیونیستی برای ورود به جنوب لبنان را القا کند.
* موج دوم حملات موشکی حزب‌الله در دوشنبه
حزب‌الله لبنان از هدف قرار دادن تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی در پشت مرز فلسطین اشغالی خبر داد. بنا بر اعلام حزب‌الله، این تحرکات در البساتین مقابل 2 شهرک العدیسه و کفرکلا با سلاح مناسب هدف قرار گرفته که تلفاتی قطعی به آنها وارد کرده است. 
حزب‌الله لبنان بعد از عملیات، اعلام کرد نظامیان صهیونیست را در دروازه‌های شهرک صهیونیست‌نشین شتولا هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده که مستقیم به هدف اصابت کرده است. همچنین گزارش‌ها از شلیک 10 موشک دیگر از جنوب لبنان به دوراهی گولانی در غرب طبریا حکایت دارد. 
این حمله منجر به فعال شدن آژیر خطر در چند شهرک صهیونیست‌نشین شد. همچنین نیروهای مقاومت لبنان طی بیانیه‌ای از هدف قرار دادن تجمع نیروهای دشمن در شرق پایگاه دریایی ناقوره خبر دادند. 
حزب‌الله لبنان در بیانیه خود تاکید کرد اهداف با دقت بالایی مورد اصابت قرار گرفت. پس از آن نیز مقاومت لبنان پایگاه ایلانیا را با موشک هدف قرار داد و هدف نیز با موفقیت مورد اصابت قرار گرفت. به فاصله چند دقیقه پس از این حمله پایگاه هوایی بلماحیم در جنوب تل‌آویو هدف موشک حزب‌الله لبنان قرار گرفت. منابع عبری از اصابت این موشک به منطقه بات‌یام در تل‌آویو خبر دادند. 
حزب‌الله لبنان در موج دوم عملیات موشکی خود به اسرائیل در بعد از ظهر روز دوشنبه طی یک ساعت 3 بار به نقاط مختلف مرکزی سرزمین‌های اشغالی حمله کرد. 
* حمله به پایگاه هوایی آمریکا در بغداد
در ادامه حملات مقاومت عراق به نیروهای اشغالگر آمریکایی، بامداد دیروز پایگاه سنتکام (فرماندهی ارتش تروریست آمریکا در خاورمیانه و آفریقای شمالی) هدف قرار گرفت. منابع خبری در عراق روز سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجار در فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. ساعتی بعد گزارش‌هایی از اصابت 4 راکت به پایگاه هوایی ویکتوریا نزدیک این فرودگاه منتشر شد. 
یک مقام امنیتی سنتکام نیز حمله موشکی به این پایگاه نظامی آمریکایی را تایید کرد. با این حال طبق اعلام وزیر حمل‌و‌نقل عراق، پروازها به فرودگاه بین‌المللی بغداد به تعویق نیفتاد. 
***
یمن و عراق هم اسرائیل را کوبیدند!
علاوه بر حمله شدید موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تل‌آویو، تداوم حمایت حزب‌الله لبنان از غزه و شروع موج جدیدی از عملیات‌های موشکی و راکتی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی، نیروهای مسلح یمن نیز در حمایت از فلسطین و ملت لبنان در عملیاتی پهپادی دوشنبه شب با استفاده از پهپاد به هدفی حیاتی در اسرائیل حمله کرد. حملات رو به افزایش و پشت سر هم نیروهای محور مقاومت به اسرائیل در حالی است که رژیم صهیونیستی چند تیپ از ارتش اشغالگر خود را پشت مرزهای لبنان مستقر کرده و مدعی حمله زمینی قریب‌الوقوع به خاک لبنان است؛ ادعایی که در صورت عملی شدن، تلفات بالای انسانی و اسرای جدیدی را برای ارتش و مقامات رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت. به همین دلیل نیز تاکنون فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از ورود زمینی به جنوب لبنان اجتناب کرده‌اند.  جغرافیای لبنان در مرز با سرزمین‌های اشغالی بسیار متفاوت از غزه یا کرانه باختری است. وجود موانع طبیعی همچون مناطق کوهستانی و دره‌هایی با پوشش گیاهی انبوه عملیات پیشروی زمینی برای قوای زرهی رژیم صهیونیستی را سخت و پرخطر می‌کند و از طرفی سربازان ارتش اشغالگر نیز توان ورود بدون پشتیبانی هوایی را ندارند. نیروهای ارتش اشغالگر به رغم پوشش هوایی، پهپادی و ماهواره‌ای قدرتمند اما در زمین با لشکری از نیروهای چریکی و ضدزره با پشتیبانی راکتی و خمپاره‌ای مواجه هستند.
* حملات موفق یمن به تل‌آویو و ایلات
ارتش قهرمان یمن همچنان به مبارزه با رژیم صهیونیستی در ۲ جبهه ادامه می‌دهد. یمنی‌ها علاوه بر اینکه دیروز ۲‌حمله پهپادی به مراکز نظامی دشمن صهیونیست انجام دادند، نخستین عملیات دریایی خود علیه شناورهای متعلق به اسرائیل و متحدان غربی‌اش در دریای سرخ را پس از حملات اخیر رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس به بندر حدیده انجام دادند. به گزارش شرکت امنیت دریایی امبری انگلیس، این حادثه دریایی جدید دیروز در آب‌های یمن و در فاصله 97 مایل دریایی شمال غرب حدیده رخ داد. از طرف دیگر سخنگوی نیروهای مسلح یمن، دیروز از ۲ حمله پهپادی به مراکز نظامی اسرائیل در یافا (تل‌آویو) و بندر ام الرشراش (ایلات) خبر داد و اعلام کرد اهداف با موفقیت مورد اصابت قرار گرفتند. سرلشکر یحیی سریع از هدف قرار گرفتن یک موضع نظامی متعلق به ارتش صهیونیستی با پهپاد «یافا» در تل‌آویو و همچنین یک مرکز نظامی در ایلات اشغالی با 4 پهپاد از نوع «صماد 4» خبر داد. وی همچنین گفت: «ما به مجاهدان فلسطین و لبنان به خاطر دفاع از امت اسلامی در برابر تجاوزات آمریکایی- صهیونیستی و ایستادن مقابل توطئه‌های آنها برای تسلیم کردن کشورها و ملت‌های منطقه، درود می‌فرستیم. ما بر حمایت عملی خود از مردم فلسطین و لبنان تا پایان تجاوزات دشمن صهیونیست و شکست توطئه‌های جنایتکارانه رژیم اشغالگر تاکید می‌کنیم. ما از همه ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم سکوت خود را بشکنند و فعالانه در این نبرد سرنوشت‌ساز شرکت کنند».  سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد این نبرد سرنوشت‌‌ساز تا رسیدن به پیروزی موعود ادامه خواهد داشت. نیروهای مقاومت اسلامی عراق نیز دوشنبه شب با استفاده از موشک کروز ۳ هدف را در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف حمله قرار دادند. در این عملیات از موشک کروز الارقب استفاده شد.
***
سیصدوشصتمین روز  توفان الاقصی
بمباران 7 مرتبه‌ای ضاحیه
رژیم صهیونیستی از بامداد دیروز، 8 بار مناطق مسکونی ضاحیه بیروت را هدف حملات هوایی پیاپی خود قرار داد. این حملات دژخیمان ساعاتی بعد از موافقت کابینه جنگ نتانیاهو با حمله زمینی به لبنان انجام شد و صدای چندین رشته انفجار در جنوب بیروت به گوش رسید. در جریان این حملات، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی وادی برگز و اطراف کوکبا، راشیا، کفرکلا، الخیام، نهر البارد و رود لیتاتی بین زوتر و دیرسریان در جنوب لبنان را بمباران کردند. وزارت بهداشت لبنان از شهادت 16 و زخمی شدن 55 دیگر در حملات هوایی دیروز رژیم به شهرک‌های استان نبطیه در جنوب لبنان خبر داد. طبق اعلام این وزارتخانه، همچنین در مجموع حملات 24 ساعت گذشته رژیم صهیونیستی منتهی به بامداد سه‌شنبه به شهرک‌ها و روستاهای جنوب لبنان و نبطبه، بقاع، بعلبک و هرمل 95 نفر شهید و  172 نفر زخمی شدند. در سیصدوشصتمین روز از آغاز عملیات توفان الاقصی 14 نفر در حمله اشغالگران به یک  منزل مسکونی در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه  به شهادت رسیدند. از طرف دیگر مدرسه الشجاعیه، محل اسکان آوارگان فلسطینی در محله التفاح در شرق شهر غزه در تجاوزی جدید بمباران شد که بر اثر آن 6 نفر شهید شدند.
***
عملیات استشهادی در تل‌آویو
رسانه‌های عبری از تیراندازی و درگیری در چند نقطه از شهر تل‌آویو و متروی این شهر خبر دادند. منابع امنیتی رژیم صهیونیستی از تیراندازی و عملیات استشهادی در شهر تل‌آویو توسط ۲ مرد مسلح خبر دادند. در پی این عملیات مقررات منع آمد و شد در شهر تل‌آویو برقرار شد. طبق نخستین گزارشات، این حمله منجر به زخمی و کشته شدن ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست شده است. طبق آخرین آمار 8 صهیونیست به هلاکت رسیده و 30 نفر زخمی شده‌اند. منابع عبری وضعیت بسیاری از مجروحان را وخیم اعلام کرده‌اند.
رسانه‌های عبری همچنین از تشکیل نخستین جلسه کابینه دولتی رژیم صهیونیستی در پناهگاهی در قدس اشغالی از عملیات توفان الاقصی تاکنون خبر دادند. دقایقی پس از این واقعه حملات موشکی جمهوری اسلامی ایران به اقصی نقاط رژیم اشغالگر آغاز شد.

 


Page Generated in 0/0085 sec