printlogo


کد خبر: 292633تاریخ: 1403/7/11 00:00
اخبار

ترخیص خودروهای توقیفی با تسهیلات ویژه
سخنگوی فراجا از ترخیص خودروهای توقیفی با تسهیلات ویژه در هفته پلیس خبر داد. سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به جزئیات این خبر گفت: همزمان با هفته پلیس در هفته آینده، خودروهایی که به هر دلیلی در توقیف پلیس هستند، با ارائه تسهیلات ویژه می‌توانند ترخیص شوند. وی افزود: این طرح ویژه برای همه خودروها قابل استفاده است اما خودروهایی که توسط دستگاه قضایی حکم توقیف یا شاکی داشته باشند، از این طرح مستثنی هستند. سخنگوی فراجا ادامه داد: مالکان خودروها می‌توانند از شنبه ۱۴مهر به مدت یک هفته با مراجعه به مراکز پلیس+۱۰، از تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروهای خود استفاده کنند.
***
معرفی روزانه 1000 نوع ماده مخدر در دنیا
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اعتیاد، آلودگی فراگیر است، گفت: روزانه هزار نوع ماده مخدر معرفی می‌شود؛ ضعف اطلاع‌رسانی داریم، این در حالی است که به دلیل حجم آسیب‌ها، نتایج فعالیت‌ها و تلاش‌ها نیز ملموس نیست. محمد جمالو در دومین همایش ملی مجمع خیران یاریگران زندگی با بیان اینکه با اپیدمی یا آلودگی فراگیر جهانی یعنی اعتیاد روبه‌رو هستیم که همه کشورها درگیر آن هستند، افزود: اعتیاد سال‌هاست در اوج قرار دارد و ایران با بزرگ‌ترین تولید‌کننده مواد مخدر هم‌مرز است و در حال حاضر انواع مواد سنتی جای خود را به مواد صنعتی داده‌ است. وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا آلوده به مواد مخدر هستند و ۱۷۷ هزار نفر در آمریکا سالانه بر اثر اعتیاد فوت می‌کنند که یک سوم فوتی‌های دنیاست، گفت: مجاهدت ۴۰۰۰ هزار فرزند عزیز کشور که در راه مبارزه با مواد مخدر جان‌شان را فدا کردند، موجب شد با آمارهای جهانی فاصله داشته باشیم. جمالو با بیان اینکه در 4 حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و توانمند‌سازی فعالیت داریم، ادامه داد: همه بخش‌های جامعه در این حوزه‌ها فعالند البته با نقطه آرمانی فاصله داریم؛ بسیاری از استان‌ها خوب عمل کردند. وی درباره استفاده از ظرفیت خیران برای پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: باید تلاش کنیم هر کس در حوزه استان خود، مجمع خیران‌شان در بالاترین سطح کار کند.
***
هشدار نسبت به مصرف بالای آموکسی‌سیلین
رئیس سازمان غذا و دارو به بررسی دلایل مصرف بالای آموکسی‌سیلین در کشور پرداخت و گفت: مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها، بویژه آموکسی‌سیلین به دلایل متعددی در ایران رواج یافته است. دکتر سیدحیدر محمدی همچنین به آگاهی کم مردم نسبت به مصرف صحیح آنتی‌بیوتیک‌ها اشاره کرد و افزود: بسیاری از افراد به اشتباه بر این باورند که آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان تمام عفونت‌ها مؤثرند؛ از جمله عفونت‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا. این نگرش نادرست موجب مصرف بی‌مورد آموکسی‌سیلین و سایر آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود. رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: علاوه بر این، فرهنگ عمومی و توصیه‌های غیرعلمی نیز نقش مؤثری در این زمینه دارند. برخی افراد به تجربیات شخصی و نظرات اطرافیان بیشتر اعتماد می‌کنند و این مساله منجر به مصرف نامناسب آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود. بنا بر اعلام سازمان غذا و دارو، وی همچنین به تجویز بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها توسط برخی پزشکان اشاره کرد و گفت: برخی پزشکان به دلیل درخواست بیماران یا به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی، آنتی‌بیوتیک‌ها را در موارد نامناسب تجویز می‌کنند. محمدی از مردم خواست در مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها دقت بیشتری داشته باشند و تنها تحت نظر پزشک از آنها استفاده کنند.
***
ثبت‌نام بیش از ۱۵۰۰ نفر از کادر درمان برای اعزام به لبنان
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی از ثبت‌نام بیش از ۱۵۰۰ نفر از کادر درمان برای اعزام به لبنان خبر داد. محمدحسین زارع‌زاده در گفت‌وگو با مهر، ضمن محکوم کردن بمباران وحشیانه ضاحیه جنوبی بیروت توسط رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان با بمباران وحشیانه منطقه ضاحیه بیروت بیش از پیش نشان داد این رژیم جعلی در مسیر نابودی و عجز قرار گرفته است و ما امیدواریم هر چه زودتر نابودی کامل این جنایتکاران را شاهد باشیم. وی به حکم رهبر معظم انقلاب مبنی بر فریضه بودن کمک به مردم لبنان و مقاومت اسلامی این کشور اشاره کرد و گفت: ما پس از اعلام این حکم نسبت به فراخوان نیرو برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان کشور لبنان اقدام کردیم و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰۰ نفر از فعالان شبکه سلامت برای این کار ثبت‌نام کردند، البته فرآیند ثبت‌نام داوطلبان همچنان ادامه دارد و استان به استان این فهرست در حال به‌روزرسانی است. 
***
ارائه اینترنت رایگان جایزه پویش بازگشت به کلاس
به ‌مناسبت فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، همراه اول پویش «بازگشت به کلاس» را طراحی کرده است و دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند تا پایان آبان ۱۴۰۳ با خرید سیمکارت‌های دانشجو، انارستان، جوانان یا نوجوانان در قرعه‌کشی بزرگ نیز شرکت کنند. دانش‌آموزان و دانشجویانی که با خرید سیمکارت همراه اول در این پویش مشارکت کنند، علاوه بر دریافت بسته‌های اینترنت، مکالمه و دیجیتال، در قرعه‌کشی «۴۸۰۰ گیگابایت اینترنت معادل ماهی ۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان به‌مدت ۲۰ سال» برای ۲۰ نفر نیز شرکت داده‌ خواهند شد. تمام مشترکان سیمکارت‌های نوجوانان، جوانان و دانشجویی می‌توانند با شماره‌گیری «ستاره ۱۰۰، ستاره ۶۷۲ ، مربع» و مشترکان سیمکارت انارستان با شماره‌گیری «ستاره ۱۰۰ ، ستاره ۶۶۷۱ ، مربع» اقدام به خریداری و فعالسازی آن کنند. 

Page Generated in 0/0056 sec