printlogo


کد خبر: 292643تاریخ: 1403/7/11 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب در پی شهادت سردار سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت سردار رشید و اندیشمند، سردار سرلشکر عباس نیلفروشان رحمه‌الله‌علیه در حملات رژیم خبیث صهیونی به ضاحیه‌ بیروت را تبریک و تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سردار رشید و اندیشمند، سردار سرلشکر عباس نیلفروشان رحمه‌الله‌علیه در حملات رژیم خبیث صهیونی به ضاحیه‌ بیروت، به لقاءالله پیوست. سلام و رحمت الهی و اولیائش بر این مجاهد فی‌سبیل‌الله باد. شهادت در راه خدا برای او که عمری را در جهاد برای برافراشتن پرچم اسلام گذرانده است، فیض بزرگی است. اینجانب به خاندان گرامی و همکاران مکرم این شهید عزیز تبریک و تسلیت می‌گویم و تفضل الهی را برای همه‌ آنان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
***
پزشکیان پس از عملیات «وعده صادق 2»:
این تنها گوشه‌ای از توان ماست با ایران وارد درگیری نشوید
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. مسعود پزشکیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «‏بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید».
***
رئیس فراکسیون مقاومت: 
ایران باید پاسخ جنایات رژیم صهیونیستی را بدهد
رئیس فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ایران می‌خواهد امن بماند، باید پاسخ جنایات رژیم صهیونیستی را بدهد. سیدمحمود نبویان در نخستین نشست خبری این فراکسیون اظهار داشت: مسلمان بودن و اسلام داشتن مهم‌ترین دلیلی است که به ما می‌گوید باید نسبت به ظلم علیه مسلمانان و مظلومان غزه و لبنان حساس باشیم. کمک به مستضعفان در هر جای جهان وظیفه ما مسلمانان است. فرهنگ ملی ما مبتنی بر حمایت از گروه‌های آزادی‌بخش در جهان است. وی با بیان اینکه فقدان شهید نصرالله سخت است اما بابتش نگران نیستیم، همان‌طور که بعد از رحلت امام(ره)، امام خامنه‌ای آمدند، افزود: گویا سازمان ملل فقط برای دفاع از ظالم تشکیل شده است و مشروعیت ندارد. نبویان تاکید کرد: اسرائیل اهل ضربات فوری است اما در جنگ‌های طولانی به اهداف خود نمی‌رسد. این رژیم هیچ خط قرمزی ندارد. امروز دنیا علیه اسرائیل است. آموزه‌های قرآنی و تجارب تاریخی ما را به مقاومت در برابر دشمنان و صهیونیست‌ها می‌خواند. هر زمان که ایستادیم پیروز شدیم. راه شکست دشمنان ایستادگی است. رئیس فراکسیون مقاومت گفت: در نظر داریم اتحادیه فراکسیون مقاومت را در مجالس بین‌المللی تشکیل دهیم. ونزوئلا و مالزی را از جمله کشورهای مقاومت می‌دانیم. هیات‌هایی از مجلس شورای اسلامی به سایر کشورها برای جلب کمک به لبنان و غزه ارسال خواهد شد. حشدالشعبی نیز اعلام کرده است می‌خواهد به لبنان نیروی نظامی بفرستد، بنابراین از ظرفیت‌های نظارتی و دیپلماسی مجلس برای دفاع از مردم لبنان استفاده خواهیم کرد. نبویان تاکید کرد: اگر ایران می‌خواهد امن بماند باید پاسخ جنایات رژیم صهیونیستی را بدهد اما هر اقدامی آسیب‌هایی نیز دارد. تبیین‌گری مسائل‌مان در داخل کشور کم است. نتانیاهو در پیام دیروز به ملت ایران در حقیقت اعلام کرد با قتل‌عام مردم می‌خواهد ایران را آزاد کند. اسرائیل یقین بداند شکست خواهد خورد.
***
باقری: 
شهید سیدحسن نصرالله اجازه نداد مقاومت به غزه و لبنان محدود شود
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: سیدحسن نصرالله اجازه نداد مقاومت به غزه و لبنان محدود شود و در واقع توانست مقاومت را در عرصه جهانی به یک پدیده امنیت‌ساز تبدیل کند. علی باقری در حاشیه حضور در دفتر حزب‌الله در تهران جهت عرض تسلیت در پی شهادت سیدحسن نصرالله، با تسلیت شهادت وی گفت: شهید سیدحسن نصرالله یک عالم دینی و فرمانده شجاع میدان نبرد بود. او یک بازیگردان ماهر در عرصه سیاسی بود. باقری با بیان اینکه شهید سیدحسن نصرالله الفت و برادری را بین جریان‌های مختلف لبنان برقرار کرد و جریان مقاومت در لبنان به رهبری ایشان به عنوان یک پدیده برجسته و مبارک به تکامل خود ادامه داد، تصریح کرد: بازیگردانی سیاسی سیدحسن نصرالله در عرصه جهان عرب و کشورهای منطقه به گونه‌ای بود که ایشان توانست مقاومت را به عنوان عنصر ایجابی و راه‌حل در عرصه منطقه جا بیندازند و این موضوع را نهادینه کند، در حالی که تلاش صهیونیست‌ها این بود که جریان مقاومت را به عنوان عامل بی‌ثباتی در منطقه معرفی کنند. وی با بیان اینکه جریان مقاومت توانست آثار و برکات زیادی را برای امت اسلامی و امنیت منطقه به ارمغان آورد، اظهار کرد: شهادت ایشان برای جهان عرب، جهان اسلام و منطقه یک ضایعه بزرگ بود و در واقع ما یک اندیشمند دوراندیش و یک سیاستمدار بازیگردان را از دست دادیم. او می‌توانست صحنه‌های بازی را عوض کند. 

Page Generated in 0/0058 sec