printlogo


کد خبر: 292645تاریخ: 1403/7/11 00:00
تشدید عملیات تروریستی گروهک جیش‌الظلم در جنوب شرق کشور همزمان با تهدیدهای رژیم صهیونیستی
از نتانیاهو به جیش‌الظلم!

گروه سیاسی: صبح دیروز اخبار ضد و نقیضی از حمله تروریستی در شهرستان نیکشهر به گوش رسید. اندکی بعد فرماندار نیکشهر این اخبار را تایید کرد و گفت این حمله تروریستی در منطقه بنت این شهرستان صورت گرفته است. دقایقی بعد گزارش‌های تکمیلی از شهادت 4 نفر بر اثر حمله تروریست‌های مسلح حکایت کرد. طبق گفته مسؤولان محلی، این حمله پس از برگزاری مراسم جشن عاطفه‌ها در مدرسه محسنین شیخان بنت رخ داد که پرویز کدخدایی فرمانده سپاه بنت، یوسف شیرانی رئیس شورای شهر بنت و 2 سرباز وظیفه سپاه به نام جواد ساداتی و مجیب بلوچی در حال بازگشت از این مراسم توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند.
اما ماجرای عملیات تروریستی روز گذشته (سه‌شنبه 10 مهر) در جنوب شرق کشور به حادثه بنت ختم نشد و چند ساعت بعد خبر رسید که افراد مسلح ناشناس به سمت خودروی مأموران انتظامی در حال تردد در شهرستان خاش تیراندازی کرده‌اند. در همین باره منابع آگاه اعلام کردند بر اثر تیراندازی به سمت خودروی مأموران انتظامی در حال تردد در شهرستان خاش 2 نفر از حافظان امنیت به شهادت رسیده‌اند‌. هنوز ساعتی از این حادثه نگذشته بود که گروهک تروریستی جیش‌الظلم با انتشار بیانیه‌ای مسؤولیت حمله به خودروی انتظامی در خاش را برعهده گرفت.
در روزهای یکشنبه و دوشنبه (هشتم و نهم مهر) هم چند حادثه در جنوب شرق کشور و مشخصا استان سیستان‌وبلوچستان رخ داده بود. شامگاه یکشنبه یکی از مرزبانان جنوب‌شرق کشور به نام ستوان دوم امیرمحمد امیری هنگام پایش مرزی با شلیک اشرار مسلح از آن سوی مرز هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. شهید ستوان‌ دوم امیرمحمد امیری اهل شهرستان درگز بود.
در جریان حادثه‌ای دیگر که شامگاه یکشنبه اتفاق افتاد استواریکم رامین ولایتی از مأموران یگان تکاوری شهرستان خاش توسط تروریست‌های مسلح گروهک تروریستی جیش‌الظلم ترور شد که تحقیقات پلیس برای بازداشت عاملان حادثه جریان دارد.  
روز دوشنبه نهم مهرماه هم حادثه تروریستی دیگری در هنگ مرزی جکیگور اتفاق افتاد که طی آن، یک مرزبان دیگر در حمله گروهک‌های تروریستی مسلح به شهادت رسید. سردار رضا شجاعی، فرمانده مرزبانی استان سیستان‌وبلوچستان در این باره گفت: مأموران گروهان مرزی مورتان هنگ مرزی جکیگور در حال حمل جیره غذایی مرزبانان در حوالی روستای پشامک شهرستان راسک هدف حمله گروهک تروریستی قرار گرفتند و مرزبانان با آنها درگیر شدند. در این حمله سرباز وظیفه مهدی بلوچی از مأموران هنگ مرزی جکیگور به شهادت رسید. ‌شهید وظیفه مهدی بلوچی اهل سنت، مجرد و ساکن استان سیستان‌وبلوچستان شهرستان نیکشهر بود.
* عملیات تروریستی همزمان با تهدیدهای اسرائیل!
تقارن چند عملیات تروریستی در جنوب شرق کشور همزمان با تهدیدهای نخست‌وزیر اسرائیل و برخی مقامات این رژیم علیه کشورمان می‌تواند معانی بسیاری داشته باشد. پیش‌تر مسؤولان امنیتی کشورمان هشدار داده بودند که گروهک تروریستی جیش‌الظلم در ارتباط تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی قرار دارد. خصوصا آنکه با شدت گرفتن تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان و احتمال ورود زمینی ارتش اشغالگر به خاک لبنان، ناامنی در جنوب شرق کشور تشدید شده است.
اگر کمی به گذشته برگردیم، می‌بینیم که پس از حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت سردار زاهدی و چند تن دیگر از افسران سپاه نیز گروهک تروریستی جیش‌الظلم حملات خود را در جنوب شرق کشورمان از سرگرفته بود. حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در روز 13 فروردین صورت گرفت و جیش‌الظلم حملات خود را تنها 3 روز بعد در روز 16 فروردین ماه انجام داد. طی حملات همزمان این گروهک تروریستی به شهرستان‌های سرباز، راسک و چابهار، یک پاسدار و یک بسیجی طرح امنیت، یک سرباز و ۲ مامور انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
همان زمان معاون وقت امنیتی وزیر کشور در تشریح عملیات تروریستی صورت گرفته اعلام کرد: «حمله همزمان تروریستی گروهک جیش‌الظلم به کلانتری ۱۱ چابهار و پایگاه دریابانی و سپاه راسک و پایگاه بسیج بخش پارود در مسیر محور راسک - ایرانشهر با مقابله نیرو‌های امنیتی و انتظامی با شکست مواجه شد و در این حمله 5 تروریست به هلاکت رسیدند. در چابهار تروریست‌ها به مقر سپاه حمله و در مواجهه با نیروهای حافظ امنیت به یکی از ساختمان‌های مسکونی نفوذ کردند و تعدادی از افراد را به گروگان گرفتند». در جریان حملات صورت گرفته در روز 16 فروردین ، 15 نفر از اشرار و تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.
به نظر می‌رسد اکنون که اسرائیل سعی دارد سطح تنش‌ها در منطقه را گسترش دهد و با حزب‌الله لبنان وارد درگیری تمام‌عیار شود، تروریست‌های وابسته به او نیز سعی دارند با انجام چند عملیات در مناطق جنوب شرقی کشور، تمرکز مردم و مسؤولان کشورمان را پیرامون مسائل رخ‌داده در منطقه منحرف کنند، لذا مسؤولان باید نسبت به این توطئه‌ها هوشیار باشند و ضمن سرکوب تروریست‌های جیش‌الظلم، همان‌طور که نسبت به گروهک‌های جدایی‌طلب در شمال‌غرب کشور اقدامات قاطعانه‌ای انجام دادند، درباره تامین امنیت پایدار در جنوب شرق کشور نیز چاره‌ای بیندیشند. 
* دستور وزیر کشور درباره حوادث تروریستی اخیر
اسکندر مؤمنی وزیر کشور به سردار پورجمشیدیان معاون امنیتی - انتظامی و محمد کرمی استاندار سیستان‌وبلوچستان دستور داد 3 حادثه تروریستی مقابل مدرسه‌ای در بخش بنت شهرستان نیکشهر، تیراندازی به‌ سمت خودروهای هنگ مرزی جکیگور و به‌ سمت مأموران انتظامی سیستان‌وبلوچستان به ‌سرعت بررسی و نتیجه آن گزارش شود. وی در این دستورها بر لزوم شناسایی، برخورد با تروریست‌ها و بررسی ابعاد 3 حادثه تروریستی روز گذشته تأکید کرد.
***
سرلشکر سلامی: دشمنان اسلام بزودی نابود خواهند شد
سرلشکر پاسدار حسین سلامی با عیادت از مجروحان لبنانی در یکی از بیمارستان‌های مشهد اظهار کرد: اراده خداوند بر پیروزی جبهه اسلام قرار گرفته است. سرلشکر سلامی با بیان اینکه روحیه مجروحان بالا است، گفت: این عزیزان برای ادامه راه بسیار ثابت‌قدم و مصمم هستند. وی با اشاره به نحوه رسیدگی به وضعیت مجروحان حوادث اخیر لبنان تاکید کرد: از حیث خدمات رضایت برقرار است و جا دارد از همه پزشکان در همه کشور که از این میهمانان پرستاری می‌کنند و درصدد درمان آنها هستند صمیمانه تشکر ‌کنیم. فرمانده کل سپاه همچنین درباره وضعیت جبهه مقاومت گفت: وضعیت جبهه مقاومت ان‌شاءالله روزبه‌روز بهتر خواهد شد. وعده‌های الهی حق است و دشمن بزودی ان‌شاءالله از صفحه زمین محو خواهد شد. 
***
احمدیان: پاسخ به رژیم صهیونیستی تک اقدام نخواهد بود
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با شهادت رهبران الهی در طول تاریخ هیچگاه در جریان مکتب آنها خللی ایجاد نشده است، یقینا سیدحسن شهید بیش از دبیرکل حزب‌الله اثرگذار خواهد بود. 
علی‌اکبر احمدیان در حاشیه حضور در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیدحسن نصرالله با شهادت خودش پرچم مقاومت را در بالاترین قله مبارزه با جهان به اهتزاز درآورد.
وی ادامه داد: همانطور که خون شهید مطهری مکتب او را تثبیت کرد، خون شهید نصرالله جهاد و مبارزه را تثبیت خواهد کرد.
احمدیان گفت: نقش رهبری سیدحسن نصرالله بعد از شهادت با دست بازتر و با قوت ادامه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: حزب‌الله هم بعد از این حادثه تجربه دیگری را شروع خواهد کرد. همانطور که در دوران سیدحسن نصرالله از حزب‌الله دفاع می‌کردیم من‌بعد هم دفاع خواهیم کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره نحوه پاسخ به رژیم صهیونیستی بیان کرد: جبهه مقاومت درگیر یک جنگ است، تک اقدام مفهوم ندارد. این تقابل با کنش جبهه مقاومت آغاز شد، نه جبهه دشمن و از آن روز دشمن در حال واکنش و استیصال است و با عملیات روانی خود را موفق نشان می‌دهد. 
وی خاطرنشان کرد: شب گذشته (دوشنبه‌شب) رژیم صهیونیستی اقدام به عملیات محدود زمینی کرد اما بلافاصله عقب‌نشینی کرد و ان‌شاءالله در نهایت پیروزی با مقاومت است.

Page Generated in 0/0066 sec