printlogo


کد خبر: 292649تاریخ: 1403/7/11 00:00
نیروی هوافضای سپاه پاسداران طی عملیات «وعده صادق 2» با صدها موشک برخی پایگاه‌های هوایی و راداری و مراکز توطئه و طراحی ترور شهیدان اسماعیل هنیه، سید‌حسن نصرالله و نیلفروشان را مورد اصابت قرار داد
بارش انتقام
* 90 درصد موشک‌های ایران به اهداف اصابت کرد/ * شکست سپر دفاع موشکی چند لایه رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل: بنیامین نتانیاهو، دلقک جانی تل‌آویو دیروز، تنها ساعاتی پس از به زبان آوردن توهمات فانتزی و گستاخانه‌اش در روز دوشنبه خطاب به مردم ایران، به شکلی بی‌مانند در پیشگاه تاریخ تنبیه شد و چون شبحی به عمیق‌ترین پناهگاه‌ها خزید. او یک‌شبه از جایگاه قصاب غزه و ضاحیه تبدیل به موش بزدل تل‌آویو شد!
غده سرطانی منطقه، شامگاه دیروز حوالی ساعت 7:30 به وقت تل‌آویو، تنها ظرف چند دقیقه توفانی زیر ضرب صدها موشک بالستیک سپاه پاسداران قرار گرفت و در مقابل بزرگ‌ترین و کاراترین حمله به موجودیت ننگین 76 ساله خود مات و مبهوت ماند. نتانیاهو از صبح دیروز که در پناهگاه زیرزمینی مخصوص اعضای کابینه جنگ رژیم جنگ‌طلب در اعماق تل‌آویو چشم گشود، با صدای انفجارهای نزدیک و اخبار متوالی از ضربات پیاپی حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و مقاومت اسلامی عراق به چندین و چند نقطه حساس از شمال تا جنوب سرزمین‌های اشغالی مواجه شد. ابتدا در تاریکنای سحر، پهپاد یمنی‌ها روی یک مقر نظامی فرود آمد و منفجر شد و بعد موشک‌های بالستیک حزب‌الله، از صبح تا عصر سه‌شنبه، 4 پایگاه مهم امنیتی و نظامی شامل مقر نیروی دریایی ناقوره و یک فرودگاه نظامی را در شمال و شرق و جنوب تل‌آویو هدف قرار دادند. نخستین واکنش هیستریک جلاد غزه این بود که طبق گزارش وای نت (تارنمای روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت) مثل روز قبل، شماره کرملین را بگیرد و دست به دامان ولادیمیر پوتین شود تا بلکه او برای جلوگیری از پاسخ سنگین ایران و مقاومت، واسطه شود. این انتظار وقیحانه و در عین حال احمقانه نتانیاهو از پوتین در حالی است که روسیه، جنگ‌افروزی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه را در چارچوب طرح بزرگ‌تر «هرج و مرج جهانی» نومحافظه‌کاران کاخ سفید می‌بیند و دل خوشی از آن ندارد. در عین حال مسکو وقتی می‌بیند طرف آمریکایی به بهانه شکست مذاکرات بیهوده با طرف‌های لبنانی و فلسطینی، افسار سگ هار نجس خود را در خاورمیانه رها کرده، طبیعتا بدش نمی‌آید اسرائیل توسط محور مقاومت تضعیف شود. منابع عبری گفته‌اند دیروز واشنگتن خبر عملیات موشکی قریب‌الوقوع ایران را چند ساعت جلوتر به اطلاع تل‌آویو رسانده است. این باعث شد نتانیاهو در نخستین ساعات بعدازظهر این بار با سیمایی گرفته و کاملا متفاوت از سخنرانی یک شب قبل خود، ظاهر شود و بیانیه حکومت نظامی را برای صهیونیست‌ها بخواند. 
در این بیانیه که سعی شده بود با عنوان «روزهای چالش‌های بزرگ» رنگ و لعاب آبرومندانه‌ای به آن داده شود، وضعیت کنونی بویژه برای ساکنان مناطق نزدیک به مرزها، آسیب‌پذیر توصیف و درباره پیامدهایی جدی برای امنیت آنها هشدار داده شد. نتانیاهو در این بیانیه عملا ۲ فرمان را خطاب به صهیونیست‌ها صادر کرد: 1- اطاعت از دستورات فرماندهی جبهه داخل، 2- همبستگی داخلی؛  که معنایی جز تبعیت از دستورالعمل‌های حکومت نظامی نداشت که ساعاتی جلوتر توسط فرماندهی داخلی ارتش صهیونیستی اعلام عمومی شده بود. بیانیه وضعیت اضطراری نتانیاهو، بازتاب فوری در رسانه‌های بین‌المللی داشت؛ مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی در وضعیتی شکننده قرار گرفته است. تقریبا از همان لحظه، شایعاتی که از صبح درباره حمله انتقام‌جویانه ایران پخش شده بود، رفته‌رفته رنگ و بوی اخبار رسمی گرفت. با همه اینها به مخیله نتانیاهو هم خطور نمی‌کرد تا شامگاه همان روز، بخش مهمی از توان نظامی، امنیتی و پدافندی رژیم منحوس و البته تمام اعتبار جعلی آن دود شود و به هوا رود. نتانیاهو، این مجرم فراری دادگاه‌های داخلی و بین‌المللی و دار و دسته صهیونیست‌های فاشیست در کابینه‌اش، مدت‌هاست به جای مواجهه با واقعیات از توهمی به توهم دیگر پناه برده و تصور می‌کنند با ارتکاب جنایات هر چه بزرگ‌تر، می‌توانند سرنوشت شوم و محتوم خود و صهیونیست‌ها را به تعویق بیندازند. با چنین انگیزه‌ای بود که او پس از بمباران‌های وحشیانه ضاحیه و جنوب لبنان، در لحظه اوج جنون، آن پیام جوکری متوهمانه را درباره ایران با حالتی سادیستیک صادر کرد؛ پیامی که به مثابه خط و نشان کشیدن «موش بود برای گربانا»! آن یاوه‌گویی‌ها که اساسا در تعارض با هرگونه ادبیات سیاسی، دیپلماسی عمومی و حتی احساس مسؤولیت یک حاکم سیاسی برای سامان بخشیدن به اوضاع آشفته رژیم خود بود، جلوه‌ای آشکار از غلیان عصبیت نتانیاهو ناشی از عدم ثبات روانی او بود؛ موضوعی که به لحاظ روانشناسی، نیاز یک مجرم جانی را به تخلیه درون مغشوش خود نشان می‌داد. این بهترین گواه احساس حقارت تلنبارشده او و حلقه حاکمان اسرائیلی بویژه در یک سال پس از عملیات توفان الاقصی بود، به خاطر آن همه شکست‌های میدانی پیاپی در غزه، کرانه باختری، جبهه شمال و دیگر جبهه‌های مقاومت و داخل خود جامعه نابسامان صهیونیست‌ها ناشی از عملیات «توفان ‌الاقصی». ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی اخیرش با نیویورک‌تایمز گفته بود: «آنچه شاهد آن هستیم بلوغ تکنولوژیک اسرائیل از یک سو اما شکست کامل رهبران سیاسی برای رقم زدن اقدامات اثربخش از سوی دیگر است». عملیات بی‌سابقه و پیروزمندانه دیشب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز یا لثارت السیدحسن، اسماعیل هنیه و دیگر سرداران و سربازان شهید مقاومت در ماه‌های گذشته، ضمن زدن مهر تایید بر بخش دوم این اعتراف اولمرت، بخش نخست حرف او را زیر سوال برد، چرا که با آنچه شامگاه 10 مهر 1403 در تاریخ به ثبت رسید، رژیم صهیونیستی دیگر فاقد مزیت فناورانه نسبت به محور مقاومت است.
* تحقیر صهیونیست‌ها با بیش از 400 موشک
حوالی ساعت 8 دیشب به وقت تهران، اغلب شبکه‌های خبری جهان، اقدام به پخش زنده تصاویر زنده از آسمان تل‌آویو کردند که صدها ستاره روشن منتقم ایرانی را در حال فروریختن شتابان بر سر اسرائیلی‌ها نشان می‌داد، در حالی که به وضوح گنبد آهنین پدافندی صهیونیست‌ها سوراخ‌سوراخ شده و کاری در مقابل این هجوم تاریخی موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک از پیش نمی‌برد. موشک‌ها در دسته‌های چندده‌تایی وارد آسمان تل‌آویو شده و دورادور آن یعنی محل کمربند نظامی - امنیتی را با انفجارهای بزرگ نورانی می‌کردند.  بتدریج هزاران فیلم و عکس در شبکه‌های اجتماعی از وحشت و گریه و فرار صهیونیست‌ها زیر این موشکباران تاریخی منتشر شد. تصاویر اولیه نیز به وضوح حاکی از آن بود که عملیاتی در ابعادی بسیار بزرگ‌تر و مهلک‌تر از عملیات «وعده صادق» انجام شده است. بر اساس بیانیه رسمی سپاه پاسداران، این عملیات که «وعده صادق 2» نامیده شد، با موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک در پاسخ به ترور شهید سیدحسن نصرالله، شهید اسماعیل هنیه، شهید سیدعباس نیلفروشان و دیگر شهدای جنایات اخیر رژیم صهیونیستی انجام گرفت. به گزارش تسنیم، سراسر ایران عزیز در این عملیات افتخار‌آمیز سهیم بودند و موشک‌ها از پایگاه‌های مختلف در آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، فارس و لرستان به قلب اسرائیل شلیک شدند. بنا بر گزارش‌های مردمی نقاط پرتاب موشک به اینها ختم نشده و چند استان دیگر نیز در این افتخار سهیم بودند.
* اظهار عجز ارتش صهیونیستی
دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی به اصابت اکثر موشک‌های ایران به اهداف یادشده در فلسطین اشغالی اعتراف کرد و گفت تنها تعداد اندکی از آنها رهگیری شده‌اند. او حمله موشکی ایران را از نظر تعداد موشک‌ها و گستره شلیک بسیار گسترده دانست.  هاگاری اگرچه مدعی شد این حمله پیامدهایی خواهد داشت ولی به نوع واکنش اسرائیل اشاره نکرد و با اذعان به اینکه تل‌آویو در حال رایزنی با شرکاست، ادعا کرد پاسخ رژیم اشغالگر در زمان و مکان مناسب خواهد بود. منابع عبری از شلیک 400 موشک ایرانی در شامگاه سه‌شنبه خبر دادند و ارتش صهیونیستی نیز اعتراف کرد ایران برای نخستین‌بار از موشک‌های هایپرسونیک استفاده کرده است.
* نتانیاهو در سوراخ موش
شبکه 13 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم به همراه  یوآو گالانت، وزیر جنگ در پناهگاه زیرین وزارت جنگ در تل‌آویو مخفی شده‌اند. با وجود سانسور کامل رسانه‌های عبری درباره این عملیات، منابع غیراسرائیلی بویژه لبنانی و فلسطینی و همچنین منابع نزدیک به ایران تایید کردند چند پایگاه نظامی و امنیتی حیاتی رژیم از جمله دفتر رئیس موساد، پایگاه هوایی راهبردی نواتیم در نقب، مقر اصلی «اف35‌»های اسرائیل و میدان گازی عسقلان فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته‌اند.  اخبار منابع مستقل حکایت از تلفات سنگین نظامیان اسرائیلی در حمله شامگاه سه‌شنبه دارد. در همین ارتباط سردار احمد وحیدی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به عملیات دیشب، اعلام کرد ثابت شد اسرائیل «خانه عنکبوت» است. رسانه‌های اردنی نیز با تمسخر فرمان بسته اعلام شدن حریم هوایی این کشور در زمان عملیات «وعده صادق 2»، کنایه زدند ظاهرا سامانه‌های راداری این کشور این همه موشک را رصد نکرده‌اند! از طرف دیگر سی‌ان‌ان خبر داد صدها موشک ایرانی در پایگاه‌های مختلف شارژ و آماده پرتاب هستند تا در صورت هرگونه اقدام احتمالی متقابل نظامی از سوی اسرائیل، موج دوم حمله را آغاز کنند.
* شادی گسترده مردم
عملیات «وعده صادق 2»، موجی از شادی را در کشورهای عربی و اسلامی بویژه در میان مردم رنج‌کشیده فلسطین و لبنان به وجود آورد. در اغلب شهرهای ایران نیز از لحظات آغازین حمله انتقامی تا پاسی از شب، غریو «‌الله اکبر» و جشن خیابانی همراه با آتش‌بازی برپا بود. هزاران فلسطینی در غزه و کرانه باختری و  بسیاری از مردم بیروت، در پی انتشار تصاویر و اخبار این عملیات به خیابان‌ها آمدند و تا صبح جشن گرفتند. در عراق نیز ده‌ها هزار نفر در عتبات در خیابان‌ها جشن و شادی برپا کردند. در اردن سوریه بحرین و یمن نیز مردم این پیروزی را جشن گرفتند. رسانه رسمی حزب‌الله لبنان نیز در نخستین واکنش به این عملیات اعلام کرد: «می‌پرسیدید برادران ایرانی ما کجا هستند؟ حالا فهمیدید؟»
* هشدار مقاومت عراق
مقاومت عراق دیشب صریحا به آمریکایی‌ها هشدار داد اگر در جهت هر نوع واکنش نظامی اسرائیل به این عملیات درصدد کمک به رژیم صهیونیستی برآیند، پایگاه‌های آنها را هدف قرار می‌دهد. حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پاسخ ایران پیامی قوی به دشمن صهیونیست و دولتش و در مسیر بازدارندگی و مهار تروریسم آنها بود».
* عملیات حماس در نتساریم
همزمان با موشکباران مواضع و شهرهای اسرائیلی، در یک عملیات هماهنگ ده‌ها نفر از مجاهدان حماس به مواضع صهیونیست‌ها در محور نتزاریم که نوار غزه را به ۲ نیمه تقسیم کرده، حمله‌ور شده و ضربات جدی وارد آوردند.
***
بیانیه اول سپاه پاسداران: در پاسخ به شهادت شهیدان هنیه
 نصرالله و نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم
اطلاعیه سپاه پاسداران درباره حملات موشکی صادر و اعلام شد: در پاسخ به شهادت شهیدان هنیه، نصرالله و نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم.
‌اطلاعیه شماره یک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حملات موشکی به اراضی اشغالی صادر شد.
متن این بیانیه به شرح ذیل است: 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا من المجرمین منتقمون
امت بزرگ اسلامی، ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی
لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتن‌داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونسیتی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت آمریکا در قتل‌عام مردم لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیرکل سرافراز حزب‌الله سیدحسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان سرلشکر پاسدار سیدعباس نیلفروشان، نیروی هوافضای سپاه پاسداران با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک، اهداف مهم نظامی - امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد که جزئیات آن متعاقبا به استحضار خواهد رسید.
خاطرنشان می‌کند این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است. 
اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است، واکنش نظامی نشان دهد، با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.
وَمَا النَّصرُ إِلّا مِن عِندِ‌الله العَزیزِ الحَکیمِ
***
بیانیه دوم سپاه پاسداران درباره عملیات «وعده صادق2»
بسم‌الله الرحمن الرحیم
امت اسلامی، جبهه بزرگ مقاومت و ملت شریف ایران اسلامی
پیرو اطلاعیه قبلی، فرزندان شما در سپاه پاسدان انقلاب اسلامی طبق وعده‌هایی که مسؤولان جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی داده بودند، با کمک سایر نیروهای مسلح طی عملیات «وعده صادق 2» با رمز «یا رسول‌الله» مراکز راهبردی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با موشک‌های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار دادند.
در این عملیات برخی پایگاه‌های هوایی و راداری، مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه و رهبر کبیر حزب‌الله لبنان شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب‌الله، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرار گرفت.
 به‌رغم اینکه این منطقه با پیشرفته‌ترین و پرحجم‌ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد 90 درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی - عملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است.
این عملیات در چارچوب حق دفاع مشروع و بر اساس قوانین بین‌المللی انجام گرفته و هر گونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر و پشیمان‌کننده پاسخ داده خواهد شد.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 


Page Generated in 0/0058 sec