printlogo


کد خبر: 292656تاریخ: 1403/7/12 00:00
اخبار

«حِرمان» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود
نمایش «حرمان» به نویسندگی افسانه بخشی‌فرد، کارگردانی سیدمحمدصادق سیادت و تهیه‌کنندگی محمدحسن رادمنش بزودی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.
این اثر برداشتی از داستان‌های واقعی است و روایت‌کننده تغییر مسیر زندگی یک جوان بر اثر اتفاقاتی که گاه به سود او و گاه به ضرر او تمام می‌شود.
صادق سیادت پیش از این آثاری چون «ایاز شیش آبجی»، «حرف‌هایی که بهش نگفتم»، «بیست و یکمین سالگرد»، «مادر ترزا»، «از جهنم تا گولاگ» و «پیمان» را در فضای تئاتر و «۲ در ۷۰»، «همه زندگی من»، «دوچرخه»، «انفجار قلب» و «من به جای تو» در فضای فیلم کوتاه را کارگردانی کرده است.
***
روایت زندگی شهید ابراهیم خلج روانه بازار نشر شد
کتاب «قربانگاه ابراهیم؛ روایت زندگی شهید ابراهیم خلج، فرمانده گردان حبیب بن مظاهر» نوشته نفیسه‌سادات مرتضوی به‌تازگی توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر و روانه بازار نشر شده است.
این ‌کتاب دربرگیرنده شرح زندگی ابراهیم خلج است که در خانواده‌ای مذهبی در قزوین به دنیا آمد. پس از انقلاب ابراهیم در جنگ ایران علیه عراق حاضر شد و در لشکر ۲۷ رسول‌الله(ص) مشغول خدمت شد. در اسفند ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ ابراهیم شیمیایی شد، پس از مدتی استراحت در خانه دوباره به جبهه بازگشت. در عملیات رمضان وقتی همه فکر می‌کردند ابراهیم شهید شده، در بیمارستان بقایی اهواز جسم مجروحش پیدا و این قصه نقل شد که ابراهیم همیشه تا مرز شهادت می‌رود اما از نیمه راه بازمی‌گردد.
«قربانگاه ابراهیم» درباره زندگی این ‌شهید در ۵ بخش با عناوین «پله اول؛ در بند دل»، «پله دوم؛ دربند خشاب»، «پله سوم؛ در بند زخم»، «پله چهارم؛ در بند خاکریز» و «پله پنجم؛ رهایی» تدوین شده است.
این ‌کتاب با ۱۶۰ صفحه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.
***
«شباهت» به ۳ جشنواره بین‌المللی راه یافت
فیلم کوتاه «شباهت» به تهیه‌کنندگی سعید بهاری و کارگردانی مهدی مرودشتی در جشنواره فیلم کودک شارجه رقابت می‌کند.
جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان شارجه (SIFF) در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد که هدف آن افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان، پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان و نمایش بهترین‌ها در زمینه فیلمسازی برای کودکان و نوجوانان، توسط و درباره کودکان و نوجوانان است. یازدهمین دوره این جشنواره ۶ تا ۱۲ اکتبر برابر با ۱۵ تا ۲۱ مهر برگزار می‌شود.
این فیلم همچنین به سومین جشنواره فیلم starling راه پیدا کرده است. این جشنواره ۲۸ اکتبر تا ۳ نوامبر در انگلستان به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. «شباهت» در دیگر حضور بین‌المللی خود در چهاردهمین جشنواره فیلم آرلینگتون Arlington شرکت می‌کند.
***
انتصاب‌ها در وزارت فرهنگ تا پایان مهر نهایی می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: بخشی از انتصاب‌ها انجام شده است، تا پایان مهرماه مسیر انتصاب مجموعه مسؤولانی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خواهند داشت، طی و نهایی خواهد شد.
سیدعباس صالحی از آغاز فعالیت به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم، در احکامی جداگانه محمدمهدی احمدی را به‌ ‌عنوان مشاور عالی وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، مهدی محمدی را به‌عنوان معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها، حسین انتظامی را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه و حسین جابری انصاری را به عنوان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منصوب کرده است.

Page Generated in 0/0084 sec