printlogo


کد خبر: 292665تاریخ: 1403/7/12 00:00
محور مقاومت

کارزاری دروغین که تل‌آویو و واشنگتن برای القای پدافند موفق ناوهای آمریکا در مدیترانه راه انداختند
شکست مطلق آمریکا در دفاع از نوچه‌اش
عالی‌ترین مقام نظامی رژیم صهیونیستی از آمریکایی‌ها به خاطر کمک‌های‌شان در جریان پدافند عملیات موشکی تاریخی «وعده صادق 2» که سه‌شنبه شب انجام شد قدردانی کرد.  هرتزی هالوی، رئیس ستاد مشترک اسرائیل، دیروز  مایکل کوریلا فرمانده سنتکام، مقر فرماندهی پنتاگون در خاورمیانه و شمال آفریقا را در جریان وضعیت نظامی سرزمین‌های اشغالی پس از عملیات «وعده صادق 2» قرار داد.
او در این تماس تلفنی از همکاری ارتش آمریکا با این رژیم برای مقابله با حمله ایران قدردانی کرد و گفت: «ارتش اسرائیل و نیروهای مسلح ایالات متحده چندین روز قبل، در حین و پس از حمله ایران در دفاع با یکدیگر همکاری کردند. ارتش اسرائیل به شدت از این همکاری قدردانی می‌کند». در شرایطی که ماشین ترور اسرائیل طی یک سال اخیر جان حدود ۴۲ هزار فلسطینی را گرفته و طی روزهای اخیر 1000 لبنانی را شهید کرده، هالوی در تماس با کوریلا این ادعای مضحک را تکرار کرد که «تعهد ما به تقویت ثبات منطقه ادامه خواهد یافت». این در حالی است که اطلاعات درز کرده از منابع رسانه‌ای عبری نشان می‌دهد آمریکایی‌ها شکستی مفتضحانه را در رهگیری موشک‌های بالستیک و هایپرسونیک شلیک‌شده توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مهم‌ترین مراکز نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی متحمل شده‌اند. به گفته این منابع رسانه‌ای تخصصی، ناوهای جنگی آمریکا که از چندی قبل نزدیک ساحل شرقی مدیترانه مترصد چنین عملیاتی بودند در مجموع تنها  ۱۲ تیر موشک استاندارد ۳ را برای رهگیری حدود 200 موشک ایرانی شلیک کردند که به نظر می‌رسد اصلا موفق عمل نکرده‌اند. 
به نظر می‌رسد ناوهای آمریکایی بر اساس یک تقسیم کار پدافندی، وظیفه رهگیری آن دسته از موشک‌هایی را داشته‌اند که به سمت یکی از مهم‌ترین مراکز نظامی یا امنیتی اسرائیل می‌رفته اما به گفته منابع عبری تنها ۲ فروند از موشک‌های استاندارد 3  آمریکایی به هدف خورد‌! 
این در حالی است که در عملیات «وعده صادق 1» نیز ناوهای آمریکایی تنها 8 موشک رهگیر پرتاب کردند که آماری از موفقیت آنها نیز در بولتن‌های نظامی منتشر نشده است.
تل‌آویو و واشنگتن با سرپوش گذاشتن بر این شکست مفتضحانه ناوهای آمریکایی در پدافند عملیات «وعده صادق 2»، یک کارزار دروغین جنگ روانی را مبنی بر رهگیری بیش از 100 موشک ایرانی در حمله انتقامی سه‌شنبه شب با اتکا به قدرت آمریکایی‌ها به راه انداخته‌اند. کارزار رسانه‌ای دروغین اسرائیلی‌ها که بر اساس سیاست تبلیغاتی سانسور رسمی صهیونیست‌ها به راه افتاده، سعی دارد این منطق را القا کند که اگر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند از خود دفاع کند، اربابش آمریکا چنین اعتباری را دارد. مقامات و سخنگویان نظامی رژیم مثل هالوی مدام این ترجیع‌بند را تکرار می‌کنند که موفقیت کذایی‌شان در دفع حمله موشکی تاریخی ایران، مدیون پدافند ناوهای آمریکایی است، در حالی که از نظر متخصصان نظامی، چنین ادعایی با توجه به تعداد بسیار محدود موشک‌های شلیک‌شده استاندارد ۳ محال است.
***
خبرگزاری اسپوتنیک: ایران به دنبال پیروزی نهایی است نه پیروزی سریع
خبرگزاری اسپوتنیک دیروز در مصاحبه با کارشناسان مختلف به بررسی عملیات «وعده صادق 2» پرداخت. رابرت فانتینا، محقق آمریکایی مسائل فلسطین در این باره گفت: «اگر افراد خویشتن‌داری و پاسخ حساب‌شده ایران را با ضعف اشتباه بگیرند، پشیمان خواهند شد». او با ذکر اینکه ایران به دنبال پیروزی نهایی است، ادامه داد:‌ «ایران لزوما دنبال پیروزی سریع نیست اما می‌خواهد پیشرفت صلح در منطقه را ببیند و این به معنای شکست اسرائیل است».
استر ایورم، خبرنگار سابق نیویورک‌تایمز نیز در تأیید این موضوع به خبرگزاری روسی گفت:‌ «حمله شامگاه سه‌شنبه (وعده صادق 2) به ‌نوعی نمایشی بود تا به اسرائیل بفهمانند که نه تنها ما می‌توانیم شما را بزنیم، بلکه می‌توانیم به سختی هم بزنیم. با وجود تمام حامیان شما در ناتو و در آمریکا، موشک‌های ما می‌تواند از چندین لایه دفاعی شما بگذرد».
***
ماندگاری عملیات شهیدان ماسک و هیمونی در تل‌آویو در شبی تاریخی
روز سه‌شنبه یک ساعت قبل از شروع عملیات «وعده صادق 2» و در شرایطی که اخطار امنیتی در سرتاسر تل‌آویو در آستانه عملیات موشکی «وعده صادق 2» به رژیم صهیونیستی صادر شده بود، رسانه‌های عبری از تیراندازی و حادثه امنیتی در خیابان‌های تل‌آویو خبر دادند. در پی این عملیات استشهادی که در ایستگاه قطار شهری تل‌آویو رخ داد بنا بر اعلام رسانه‌های عبری 7 صهیونیست کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند. برخی منابع آمار تلفات را بیشتر گزارش کرده و حال بسیاری از صهیونیست‌های زخمی را وخیم اعلام کردند. رسانه‌های عبری به نقل از منابع امنیتی نام دو مجری عملیات استشهادی را محمد ماسک و احمد هیمونی اعلام کردند. بنا بر اعلام نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، محمد ماسک 19 ساله و احمد هیمونی 25 ساله پس از درگیری با نیروهای سرکوبگر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
این عملیات استشهادی پس از آن رخ داد که 2 جوان فلسطینی در نزدیکی ایستگاه قطار شهری در شهر جفا در تل‌آویو با چاقو و سپس اسلحه به قطاری که به ایستگاه نزدیک شده بود حمله کردند و سپس با تیراندازی و درگیری در چند خیابان این شهر تعداد زیادی از صهیونیست‌ها را به هلاکت رسانده و زخمی کردند. 

Page Generated in 0/0058 sec